Citigo op LPG

nou tot heden bevald het supper loopt goed verneem geen verschil met met benzine ik heb net getankt na 400 km verbruik met een nieuwe auto en winterbanden een op 16.8 dus op een tank lpg 870 km ben zeer tevreden

cali05

Forumguru
Vandaag de Citigo naar de gasinbouwer gebracht. Toch ervoor gekozen om niet de vulopening achter het tankklepje te doen. De traditionele opening onderin de bumper is toch meer solide. Bovendien geen verlengstukjes nodig e.d.

@gkistemans Hoe bevalt de vulopening jou daar achter het klepje? Ik heb begrepen dat ze een extra beugel maken en vervolgens de vulopening met 2 schroeven vastzetten. De vulopening aan de bumper zit op4 plekken vast. Bovendien leek het mij nogal een gedoe met al die verlengstukjes. en tenslotte. Het tanken gaat denk ik langzamer omdat de vulopening kleiner is. Kortom, ben benieuwd naar je ervaringen.

cali05

Forumguru
Waarom een Citigo op LPG terwijl er ook een versie op CNG te bestellen is die nog veel voordeliger rijdt dan op LPG ?
Waarom een halfjaar oude Citigo inruilen om er één op CNG te kopen? Als je alles van te voren weet dan ...... Een half jaar terug zouden we per maand maar hooguit 800 km rijden. Nu is onze maatschappelijke situatie veranderd en gaat. citigo meer rijden. Dan is Lpg een goede keus.

hoi de de vul openinig bevalt perfect tanken gaat net zo snel als een gewonne vuller er zit namelijk een kunstof slang aan met de zelfde binnen diameter en de steun zit gemonteerd aan het binnen scherm zeer stevig het nadeel in de bumper is dat de bumper op den duur toch vaak vervormt maar ook de vialle uit voerring in het tank klepje is niet aan te raden want daar zetten ze hem vast aan het zwarte plastic gedeelteen dat breekt er op een geven moment gegarandeert uit

ja de cng ziet er op papier mooi uit ik heb er ook aan gedacht en om de volgende reden niet gedaan actieradius op papier 300km en dat word in de praktijk niet gehaald nog niet zo heel cng pompen en ik maak nog wel is lange ritten dus dat betekent vaak twee keer per dag tanken en dan moet er ook nog een pomp in buurt zijn vind ik dus hellemaal niks kan nu minimaal 800 km cng is iets goed kopermaar dat zal op 300 km 2a 3 euro schelen maar dat weegt voor mij niet op tegen de hier voor genoemde nadelen wegen belasting is straks gelijk

@gkisteman Ik bedoel het niet vervelend, maar je bericht zou veel beter te lezen zijn als je een paar punten of komma's zou gebruiken.

cali05

Forumguru
hoi de de vul openinig bevalt perfect tanken gaat net zo snel als een gewonne vuller er zit namelijk een kunstof slang aan met de zelfde binnen diameter en de steun zit gemonteerd aan het binnen scherm zeer stevig het nadeel in de bumper is dat de bumper op den duur toch vaak vervormt maar ook de vialle uit voerring in het tank klepje is niet aan te raden want daar zetten ze hem vast aan het zwarte plastic gedeelteen dat breekt er op een geven moment gegarandeert uit
Dank,
De auto is inmiddels bijna klaar en toch besloten voor een aparte vulopening in de bumper. De opening wordt niet alleen aan de bumper vbevstig maar met vier schroeven eerst bevstigd aan een beugel. Vervorming van de bumper is dan uitgesloten. Daarnaast vond ik deze oplossing toch degelijker dan een vulopening achter de tankklep, hoewel dat wel veel mooier oogt en praktischer is dat je niet bijna op je knieën moet om te tanken.
Overigens is in het rubber rond de tankdop niets te bevestigen daar komt altijd een beugel achter maar dan nog vond ik het geheel allemaal wat minder degelijk

Chatslet

Forumguru
CNG klinkt leuk, is het niet. Heb een keer zo'n geintje aan de hand gehad met een Prius op CNG van mijn werkgever. Actieradius zo'n 250 km met volle tank. 160 km heen, 160 km terug. Op de terugweg bij verschillende pompen gestopt maar nergens CNG en voor het gemak zat er ook geen benzine tank in. Uitiendelijk stond ik dus op de vluchtstrook.

cali05

Forumguru
Vandaag de auto teruggekregen bij deze een paar foto's. Ze hebben de vulopening toch achter de tankklep gemaakt. Wel mooi.

IMG_0557.jpg IMG_0558.jpg IMG_0560.jpg

cali05

Forumguru
Gedoe met m'n gasinstallatie. Bouwt kennelijk met dit koude weer te weinig druk op waardoor hij automatisch overschakelt op benzine. Vialle moet met een oplossing komen:smiley29:

cali05

Forumguru
Vandaag de Citigo teruggebracht naar de autogas inbouwer. De auto schakelde automatisch terug op benzine. Kennelijk was de druk te laag met het koude weer. Waarschijnlijk wordt o.a. de pomp vervangen.

Bovenaan Onderaan