Dat zegt mijn vriendin ook steeds, waarom ga je autoverkoper worden.
De driecilinder bevalt mij uitstekend. Ik heb echt niet het idee dat ik ondergemotoriseerd rondrij. Wat mij wel heel erg bevalt en ook opvalt is dat ik veel meer koppel onderin heb dan bij mijn vorige motor. En dat is wel grappig want volgens de specs zou de 1.4 16V 101pk meer koppel hebben dan de 1.2 12V. Met de 1.2 kan ik veel vaker optrekken in z'n twee waar ik bij de 1.4 altijd zat te hannesen tussen of terug naar 1 maar dan maak je heel veel toeren of in z'n twee blijven maar dan ben je al je trekkracht kwijt. En nu bij dezelfde routes en kruispunten kan ik lekker in z'n twee blijven rijden en trekt íe heerlijk op. Dit is ook veel meer een motor die bij mij past. :489:
Gisteren weer eens een lekker stuk gereden met mijn 1.2tje. En echt het is en blijft een waanzinnig leuk motortje, ik moest af en toe best doortrekken en gassen om de stoet te blijven volgen. Want het ging af en toe best snel ondanks dat Hetzer voorop reed.
Hey guys ,
Wat is de defenitie van de VW fSI motoren, waarom vraag ik dit, in de UK gebruiken ze voor de 1.2 51kw ook de benaming FSI, ipv HTP ??
nu is mijn vraag is de HTP motot nu ook echt een FSI of , gebruiken ze in de UK de benaming verkeerd??
Anders dan bij conventionele benzinemotoren geschiedt de inspuiting naar mij weten bij de FSI-motor direct in de verbrandingsruimte. Ik weet niet of dat bij het 1.2 51 kwblok ook zo is..??
Ik weet wel dat de 51kw versie een modernere versie is van de 47kw versie.
quote ; topgear
It certainly seems to punt around in town with the weeny 1.2-litre FSi triple huffing away happily, that bizarre FSi fluffy throttle response making me rev a couple of times before pulling away. It's not quick, but is keen to rev and feels pretty indestructible, the typical light-but-notchy five-cog VW gearbox helping it along, so long as you're positive.
The Polo Dune gets three engines from standard model line-up. In town the 1.2 12V FSI with its peppy engine makes good sense; it's keen to dart in-and-out of traffic and has good acceleration up to around 20 mph. But it struggles once it's on the open road, with lethargic acceleration (0-62 is 16.5 seconds)
Het is niet helemaal duidelijk. Volgens mij wordt de 1.2 FSI een viercilinder motor en niet zoals nu een 3 cilinder. Waar dat FSI dan vandaan komt, in dit artikel Joost mag het weten.