Club van 1.2 12V.

nemo

Senior Member
Goed om te horen dat je nog net zo tevreden bent als bij de 1e km die je ermee reed.
En ik vind de combi rood met zwarte wielen echt super mooi!
 

nemo

Senior Member
Dat zegt mijn vriendin ook steeds, waarom ga je autoverkoper worden.

Autoverkoper lijkt me echt een verschrikkelijk beroep. Behalve dat je de hele dag met auto's bezig mag zijn, lijkt me er echt niets aan. Je moet mensen hun portemonnee leegtrekken en bent de hele dag binnen.. En zeurende klanten omdat hun auto stuk is.. Nee lijkt me niks.
 

Hetzer

Forumguru
De driecilinder bevalt mij uitstekend. Ik heb echt niet het idee dat ik ondergemotoriseerd rondrij. Wat mij wel heel erg bevalt en ook opvalt is dat ik veel meer koppel onderin heb dan bij mijn vorige motor. En dat is wel grappig want volgens de specs zou de 1.4 16V 101pk meer koppel hebben dan de 1.2 12V. Met de 1.2 kan ik veel vaker optrekken in z'n twee waar ik bij de 1.4 altijd zat te hannesen tussen of terug naar 1 maar dan maak je heel veel toeren of in z'n twee blijven maar dan ben je al je trekkracht kwijt. En nu bij dezelfde routes en kruispunten kan ik lekker in z'n twee blijven rijden en trekt íe heerlijk op. Dit is ook veel meer een motor die bij mij past. :489:

Ik had het je gezegd !!!!!!!!!!!!!, de 1.2 12V is een heerlijke motor, ik ben blij dat ik nu ook de "nieuwe" 51 KW versie ga krijgen in m'n nieuwe F-2 Combi.....
Voor mij geen andere motor meer, en jullie weten het ik kan hem iedereen aanbevelen
 

Bijlagen

  • P1010028.jpg
    P1010028.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 29
Mensen,

Ben nieuw hier zoals jullie kunnen zien. Mag een lease auto uit gaan zoeken met een klein budget. Zelf zit ik te kijken naar de Fabia Combi 1.2 maar ik vraag me dus een beetje af of deze wel genoeg power heeft. Heb wel het e.e.a. doorgelezen, maar ben er nog niet helemaal uit. Is et prijs verschil tussen 1.2. en 1.4 het wel waard of kunnen we toch beter de 1.4 kiezen? Ik hoor graag wat reacties, alvast bedankt:yeah:
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb mijn nieuwe Fabia Combi besteld, wederom een 1.2 12V nu met 51kw, in tegenstelling tot de 47 kw die ik nu heb in mijn huidige Roomster.

Lees de verschillende reviews maar een op dit forum, ik kan deze deze iedereen aan bevelen hij is zuiniger en hij voelt gewoon een stuk sneller aan dan de 1.4, het is een erg fijne motor in hert gebruik, alleen als je alleen maar op de autosnelweg gaat rijden, met meer dan de toegestane snelheden, dan zou ik voor de 1.4 of 1.6 gaan.....
 

cvegreen

Forumguru
Ik rij dagelijks met heel veel plezier in mijn F1 met een 1.2 6V motor erin hij heeft maar 40kw en 54 pk , maar daar merk je tijdens het accelereren niets van. Hij gromt een beetje (zeker niet storend ) en dat is alles . Hij is lekker zuinig en vlot. Anders eens lezen hoe fantastisch Fabia zijn F2 vind en vlotter vind als zijn 1.4 F1 geweest.
 

Hetzer

Forumguru
uhhhhhhhh, nadelen nee niet veel als je het aan mij vraagt !!!

alleen wat ik al aan ga, licht de topsnelheid van de 1.2 dus lager,
De Fabia 1.2 Combi rijd bijvoorbeeld ,164 tov de 175 van de 1.4Deze 1.4 loopt dus bij snelheden rond de 130/140 een stuk rustiger dan de 1.2 3-cilinder. Ook zal de "zuinige" 1.2 bij die snelheden wel wat meer gaan verbruiken om dat hij met meer toeren dan de 1.4 zijn werk met doen...

Maar blijf je over het algemeen onder die 130/140 grens dan heeft de 1.2 naar mijn mening meer rijplezier en meer voordelen dan de 1.4

klachten heb ik over het krachtbronnetje ook (nog) niet
 

van_der_P

Senior Member
Het prijsverschil tussen een 1.2 en een 1.4 is 1285 euro, in een ambiente uitvoering.
Kun je voor die meerprijs je 1.2 leuk aankleden, hou je misschien ook nog geld over
Als je niet veel op de snelweg rijdt met hoge snelheid, vaak alleen in de auto zit, dan zou ik niet weten waarom je een grotere motor moet overwegen.
Het is nog niet zo heel lang geleden dat de gemiddelde auto 70 pk had. En daar klaagde men toen ook niet over. Maar tegenwoordig moet het vooral veel pk's hebben, zeker als je het niet zelf hoeft te betalen.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb tot nu toe (3.000km) geen nadelen gemerkt. Trekt heerlijk op door zijn koppel bij laag toerental. Top ligt misschien wat lager maar zo voor in de stad is het een heerlijke machine.
 

Fabia

† In Memoriam
Gisteren weer eens een lekker stuk gereden met mijn 1.2tje. En echt het is en blijft een waanzinnig leuk motortje, ik moest af en toe best doortrekken en gassen om de stoet te blijven volgen. Want het ging af en toe best snel ondanks dat Hetzer voorop reed. Maar dat doet íe met heel veel plezier. Ik kon makkelijk bij blijven en het motortje knorde van plezier. Want ook wat meer doortrekken in z'n toeren doet íe makkelijk. De motor voelt heel smeuig en soepel aan. Je merkt zo goed dat het een HTP is. Je hebt onderin lekker veel koppel.
 

cvegreen

Forumguru
Dat knorren heeft iets heel leuks vind ik. Het stoort echt nooit (zelfs niet als ik een migraine aanval heb). Dus heel veel lawaai kan het dan wel niet maken. Je kan lekker doortrekken tot een 4 à 5000 toeren , dan hoor je de grom echt wel beter , maar bij gewoon rijden dus opschakelen tussen de 2500 en de 3500 rpm is het een zalig stille wagen , bij constante snelheid heb je zelfs het idee dat de motor niet draait , zo stil is hij . Ik moet aan de rode lichten met mijn zwaarder gemotoriseerde mede broeders niet met beschaamde kaken staan hoor. Ik kom vlot mee .Ik kan dus ook niet meteen een nadeel zeggen over het 3 pittertje . Stationair trilt het ook niet dat je bijna uit je wagen davert wat je misschien wel eens zou kunnen denken van een 3 cilindertje , lekker smooth vind ik . Kortom een rustig motortje die heel wat pit heeft voor zijn kleine longinhoud. Kan het ook iedereen aanraden die niet op zoek is naar een strepentrekker of een caravanne trekker en een snelheidsduivel moet dat ook niet aanschaffen. Maar om lekker mee te cruisen en je op een beschaafde manier van punt A naar punt B te verplaatsen is het een super optie . Ik zou geen 1.4 of 1.6 moeten hebben.
 

van_der_P

Senior Member
Gisteren weer eens een lekker stuk gereden met mijn 1.2tje. En echt het is en blijft een waanzinnig leuk motortje, ik moest af en toe best doortrekken en gassen om de stoet te blijven volgen. Want het ging af en toe best snel ondanks dat Hetzer voorop reed.

Maar dat komt wel vaker voor als je met een hele club opstap bent, dat de laatste flink moet door trappen om bij te blijven. En dat terwijl vooraan rustig gereden wordt.
 

Hetzer

Forumguru
Hey guys ,

Wat is de defenitie van de VW fSI motoren, waarom vraag ik dit, in de UK gebruiken ze voor de 1.2 51kw ook de benaming FSI, ipv HTP ??
nu is mijn vraag is de HTP motot nu ook echt een FSI of , gebruiken ze in de UK de benaming verkeerd??
Anders dan bij conventionele benzinemotoren geschiedt de inspuiting naar mij weten bij de FSI-motor direct in de verbrandingsruimte. Ik weet niet of dat bij het 1.2 51 kwblok ook zo is..??
Ik weet wel dat de 51kw versie een modernere versie is van de 47kw versie.


quote ; topgear

It certainly seems to punt around in town with the weeny 1.2-litre FSi triple huffing away happily, that bizarre FSi fluffy throttle response making me rev a couple of times before pulling away. It's not quick, but is keen to rev and feels pretty indestructible, the typical light-but-notchy five-cog VW gearbox helping it along, so long as you're positive.


The Polo Dune gets three engines from standard model line-up. In town the 1.2 12V FSI with its peppy engine makes good sense; it's keen to dart in-and-out of traffic and has good acceleration up to around 20 mph. But it struggles once it's on the open road, with lethargic acceleration (0-62 is 16.5 seconds)
 

van_der_P

Senior Member
Hey guys ,

Wat is de defenitie van de VW fSI motoren, waarom vraag ik dit, in de UK gebruiken ze voor de 1.2 51kw ook de benaming FSI, ipv HTP ??
nu is mijn vraag is de HTP motot nu ook echt een FSI of , gebruiken ze in de UK de benaming verkeerd??
Anders dan bij conventionele benzinemotoren geschiedt de inspuiting naar mij weten bij de FSI-motor direct in de verbrandingsruimte. Ik weet niet of dat bij het 1.2 51 kwblok ook zo is..??
Ik weet wel dat de 51kw versie een modernere versie is van de 47kw versie.


quote ; topgear

It certainly seems to punt around in town with the weeny 1.2-litre FSi triple huffing away happily, that bizarre FSi fluffy throttle response making me rev a couple of times before pulling away. It's not quick, but is keen to rev and feels pretty indestructible, the typical light-but-notchy five-cog VW gearbox helping it along, so long as you're positive.


The Polo Dune gets three engines from standard model line-up. In town the 1.2 12V FSI with its peppy engine makes good sense; it's keen to dart in-and-out of traffic and has good acceleration up to around 20 mph. But it struggles once it's on the open road, with lethargic acceleration (0-62 is 16.5 seconds)

Het is niet helemaal duidelijk. Volgens mij wordt de 1.2 FSI een viercilinder motor en niet zoals nu een 3 cilinder. Waar dat FSI dan vandaan komt, in dit artikel Joost mag het weten.
 

Hetzer

Forumguru
Het is niet helemaal duidelijk. Volgens mij wordt de 1.2 FSI een viercilinder motor en niet zoals nu een 3 cilinder. Waar dat FSI dan vandaan komt, in dit artikel Joost mag het weten.

de 1.2 FSI die geintroduceerd word in de Audi A-1 is wel degelijk een 3-cilinder, tenminste volgens de autoweek dan met dacht ik zo rond de 100 pk
 
Bovenaan Onderaan