Club van 1.2 12V.

Hetzer

Forumguru
Hmmm... geef me 1 reden waarom ik naar krimpen zou rijden ipv naar de skoda dealer in zmeer?

omdat bijna geen 1 dealer de 1.2 heeft staan om een proefritje mee te maken!!!!

Bijzonder hoe gelukkig 1.2-rijders met hun wagen zijn!!

Echt wel ik wil ook niet meer zonder die 3-cilinder!!!!
Mijn volgende Skoda word echt weer een 1.2, en hopenlijk de 1.2 TSI die in de maak is!!!!!!!!!!!!!

Fabia

† In Memoriam
Mijn volgende Skoda word echt weer een 1.2, en hopenlijk de 1.2 TSI die in de maak is!!!!!!!!!!!!!

Daar zit ik ook op te hopen. Dan ben ik helemaal blij. Een Roomster met een 1.2 TSI dat zou heel mooi zijn.

Fabia

† In Memoriam
Hmmm... geef me 1 reden waarom ik naar krimpen zou rijden ipv naar de skoda dealer in zmeer?

Het is graag of niet hoor. Denk dat je moeilijk een 1.2 zal vinden. Ik weet dat Van Loon er eentje heeft staan in de showroom maar die staat zonder kenteken.

cvegreen

Forumguru
Fabia , ik ben blij dat je toch echt tevreden bent over je 1.2 motor .
Ik ben er ook uiterst tevreden over , hij gromt niet zo erg vind ik , enkel bij wat door trekken hoor je hem wat werken, maar verder vind ik hem heerlijk stil. Op de korte ritjes op de snelweg dat ik tot nog toe al gemaakt heb , had ik ook niet het gevoel met een onder gemotoriseerde wagen te rijden . Hij is inderdaad soms heel zuinig die motor. Ik zit met mijn gemiddelde net onder de 6 liters , al heb ik tijdens het verlof een tijdje een gemiddelde gehad van 6,1 i.p.v. 5,9.

van_der_P

Senior Member

Die 1.2 TSI wordt geen 3-cilinder dat wordt een 4-cilinder. En die motor komt denk ik boven de 1.2 3-cilinder, en is ter vervanging van de 1.4 met 86 pk en de 1.6 met 105 pk. Wordt leverbaar met 80 pk en 105 pk

Fabia

† In Memoriam
Het gaat mij niet om de driecylinder maar meer om dat íe rustig aan doet met de dure brandstof. Als de 1.2 TSI nog zuiniger is dan wordt dat mijn volgende motor.

van_der_P

Senior Member
Maar verbruik heeft te maken met het feit hoe je de motor gebruikt. Als je met die 1.2 de straatstenen uit de straat probeert te trekken, en er 135 a 140 km/u mee rijdt dan trakteer die motor je ook op een flink verbruik.
Maar als je er op een normale manier mee rijdt en niet steeds het onderste uit de kan wil halen dan is die mooi zuinig.

Fabia

† In Memoriam
Absoluut, maar ik denk dat degene die een 1.2 kopen juist voor het verbruik gaan. En dus geen strepentrekkers zijn.

cvegreen

Forumguru
Ik ben het met Fabia voledig eens , als je een 1.2 motor in je wagen koopt , dat je dan zeker naar de centen kijkt , is in de fabia de lichtste motorisatie en dus al de goedkoopste fabia als aankoop , hier in belgie ook de verzekering is het laagst en het verbruik ligt bij normaal gebruik lager . Dus is zeker een budget keuze . In nederland maakt de motorisatie niet veel uit voor de verzekering enkel het gewicht in de schaal telt , als ik goed ingelicht ben tenminste. Ik ben anders wel dik tevreden met mijn 1.2 zunne , lekker zuinig en toch pittig , dat ik zeker niet verlang naar een grotere motorisatie.

Fabia

† In Memoriam
Voor de verzekering in nederland maakt motorisatie niks uit. Men kijkt alleen naar de catalogus waarde.

cvegreen

Forumguru
Voor de verzekering in nederland maakt motorisatie niks uit. Men kijkt alleen naar de catalogus waarde.

Heb ik het dan verkeerd dat het gewicht van de wagen er iets toe doet voor de verzekering in nederland ? Of heeft dat met iets anders te maken ?

EdK

Forumguru
Heb ik het dan verkeerd dat het gewicht van de wagen er iets toe doet voor de verzekering in nederland ? Of heeft dat met iets anders te maken ?

Gewicht heeft met de wegenbelasting te maken !
Verzekering kijkt naar prijs van wagen , en welke regio je woont

van_der_P

Senior Member

Het is wel zo als je als jonge beginnend bestuurder een GTI-achtige wil verzekeren dat behoorlijk wat inspanning kost. Er zijn verzekeringsmaatschappijen die dat niet doen.
En als het je wel lukt is de premie vaak hoger dan de waarde van de auto.

Fabia

† In Memoriam
Vandaag eindelijk de tijd gevonden om eens te gaan stoeien met de Skodalogo caps. Het best wel ff een werkje omdat de wieldoppen zwart gespoten zijn en dus niet door en door zwart zijn. Dus bij het verwijderen van de "giga" letters goed oppassen dat je niet uitschiet met je slijpsteen. Ik had de wieldoppen op de velgen laten zitten dan had ik meer grip. Helaas toch wel een keertje uitgeschoten. Maar gelukkig had ik siliconenkit in het zwart gevonden. Die was speciaal voor de auto. Na het slijpen de wieldoppen er af gehaald en naar binnen gebracht. En vervolgens de skodacaps mbv de siliconenkit vast geplakt. En nu liggen ze te drogen en ga ik ze morgen weer bevestigen op de velgen. (Met tyraps Bothje;) ) Ben best tevreden over het resultaat. Ga binnenkort de auto eens heel goed wassen en de was zetten en dan hopen op redelijk weer om leuke foto's te maken. Ik heb een leuk plekje bij de IJssel op het oog.

Bijlagen

• Afb001.jpg
    Afb001.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 30
  • Afb000.jpg
    Afb000.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 24
  • Afb021.jpg
    Afb021.jpg
    96,4 KB · Weergaven: 23

nemo

Senior Member
Vandaag eindelijk de tijd gevonden om eens te gaan stoeien met de Skodalogo caps. Het best wel ff een werkje omdat de wieldoppen zwart gespoten zijn en dus niet door en door zwart zijn. Dus bij het verwijderen van de "giga" letters goed oppassen dat je niet uitschiet met je slijpsteen. Ik had de wieldoppen op de velgen laten zitten dan had ik meer grip. Helaas toch wel een keertje uitgeschoten. Maar gelukkig had ik siliconenkit in het zwart gevonden. Die was speciaal voor de auto. Na het slijpen de wieldoppen er af gehaald en naar binnen gebracht. En vervolgens de skodacaps mbv de siliconenkit vast geplakt. En nu liggen ze te drogen en ga ik ze morgen weer bevestigen op de velgen. (Met tyraps Bothje;) ) Ben best tevreden over het resultaat. Ga binnenkort de auto eens heel goed wassen en de was zetten en dan hopen op redelijk weer om leuke foto's te maken. Ik heb een leuk plekje bij de IJssel op het oog.

Netjes! Maar ik dacht dat je zwarte LM velgen zou nemen? Is dit een tussenstap?

Fabia

† In Memoriam
Yeb, dit is een voorlopige tussen stap. Volgend jaar, als ik wat rijker ben, komen de zwarte lichtmetalen velgen

van_der_P

Senior Member
Mooi gelukt, kon zo uit de accessoiresfolder van de Fabia komen. Misschien breng je Pon nog op een idee.:D:D:

Bovenaan Onderaan