Club van 1.2 12V.

EdK

Forumguru
De wieldoppen vind ik op zich erg mooi , maarrrrr .....
Het is wel erg zwart zo naar mijn mening !
Zou zelf de stalen velgen een lichte kleur geven zodat het wieldopprofiel NOG meer eruit zou steken en het niet zo'n zwart vlak is !

Maar dat is mijn smaak en mening !!

Fabia

† In Memoriam
Dat mag zeker, ik vind het juist erg mooi dat het volledig zwart is. Volgend jaar komt dit er onder. Een vijfspaken zwarte lichtmetalen velg.

Bijlagen

• cerchione_fever5r_matblack.jpg
    cerchione_fever5r_matblack.jpg
    31,9 KB · Weergaven: 19

EdK

Forumguru
Dat mag zeker, ik vind het juist erg mooi dat het volledig zwart is. Volgend jaar komt dit er onder. Een vijfspaken zwarte lichtmetalen velg.

Pffffffff gelukkig dat het mag !!
Maar denk dat deze velgen (weer) mijn inziens beter staat omdat je dan een open karrakter hebt , dus tussen de velgen in een lichter oppervlak van het wegdek !!

Maar de Kilometers vliegen zeker op de teller ?
En het bevalt nog steeds , ondanks dat je ruimte hebt moeten inleveren tov de combi ?

ps: michiel heeft de eerste foto's geplaatst op ze site !! down under

Fabia

† In Memoriam
Maar de Kilometers vliegen zeker op de teller ?
En het bevalt nog steeds , ondanks dat je ruimte hebt moeten inleveren tov de combi ?

Mijn rode knorretje bevalt me steeds beter. Ik sta echt te kijken van het motorvermogen. Die 30pk minder voel je eigenlijk niet eens echt. Je hebt onderin veel meer trekkracht. En wat ik ook wel lekker vind is dat íe wat minder uitdaagt, ik rij nu veel rustiger. Ook omdat ik in deze het vebruik veel meer in de gaten hou. Als je heel veel op de snelweg zou zitten dan kom je denk wel wat motorvermogen te kort maar voor mij met veel rijden in de stad en af en toe de snelweg is het echt een ideale motor. Er zit ook een heerlijke grom in, zo van ik heb er zin in laten we een stuk gaan rijden. Ik ben erg onder de inruk van de 1.2. En de ruimte van de combi mis ik niet echt, ik maakte daar de laatste tijd toch al geen gebruik meer van.

LenK

Forumguru
Mooi hoor die rood-zwarte combinatie. Maakt het uiterlijk lekker sportief.
Die LM velgen zijn natuurlijk helemaal top, maar dat kost je ook een paar duiten.

cvegreen

Forumguru
Zo Fabia , dat ziet er prachtig uit .
Ik dacht het wel toen ik de foto van de wieldoppen zag dat het goed ging komen .
Die velgen die je daar onder gepost hebt , vind ik ook wel gaaf man .Dat zal heel leuk staan onder je F2.​

Fabia

† In Memoriam
Het skodalogo kwam vandaag binnen. Ga binnenkort eens proberen ze te bevestigen op de wieldoppen. Helaas heb ik op de wieldop 55mm ruimte en is het logo 60mm. Maar goed eens kijken of het gaat lukken. Iemand nog een tip waarmee ik het beste kan vastplakken, lijm tape etc?

Bijlagen

• Afb002.jpg
    Afb002.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 26

EdK

Forumguru
Het skodalogo kwam vandaag binnen. Ga binnenkort eens proberen ze te bevestigen op de wieldoppen. Helaas heb ik op de wieldop 55mm ruimte en is het logo 60mm. Maar goed eens kijken of het gaat lukken. Iemand nog een tip waarmee ik het beste kan vastplakken, lijm tape etc?

Siliconen kit !!
Blijft je levenlang supervast zitten
Kan geen lijm of dubbelzijdig tape tegenop !

Wij hebben wel eens machine's waar niet in geboord mag worden maar wel wat kabelgootwerk tegenaan moet
Smeren we gewoon de bodem in met siliconen en plakken hem hiermee vast !! Wel goed afstempelen voor 24 uur ( incl uitharden ) , kan je vertellen dat je er dan aan kan hangen !!

cvegreen

Forumguru
Ik heb ooit ook eens zo'n dingetjes gekocht voor op mijn XM indertijd en die kleefden aan de achterkant , die dingen hingen ook echt wel stevig vast hoor. Ik moest er helemaal niets aan te doen , papieren stripje eraf ff aandrukken en klaar is kees.

Bothje

Heel gewoon lid
Zo, de zwarte wieldoppen zitten er op. Voor de zekerheid extra vast gemaakt met een paar zwarte tyraps. Ik vind het erg gaaf staan.

Kijk dit is nog eens handig en mooi, nu de Skoda logo's nog....

Bijlagen

• IMG_7452.jpg
    IMG_7452.jpg
    90,3 KB · Weergaven: 36

Fabia

† In Memoriam
Wordt aan gewerkt. Ga het van het weekend in orde maken en zal daarna de foto's posten van het resultaat.

Fabia

† In Memoriam
Vandaag eens lekker wat kilometers gemaakt met mijn rode knorretje. Heb er 400 km bij gereden. Ben naar Zwolle en Zutphen geweest. Eindelijk eens tijd om een lekker stuk te rijden op de snelweg. En dat is mij erg goed bevallen. Je hebt echt geen moment het idee dat je met een driepitter onderweg bent. Goed je kan dan wel geen 200km mee rijden maar daar kan ik niet wakker van liggen. Het motortje knort heerlijk onderweg en ik heb echt heel veel trekkracht onderin. Absoluut een groot verschil met mijn vorige 1.4 16V 101pk. Ik merk heel weinig van dat ik nu 30pk minder heb. Juist doordat ik nu veel meer trekkracht onderin heb rijdt íe veel en veel lekkerder en ontspannender. Waar ik veel moest terug schakelen met de 1.4 kan ik nu gewoon het gaspedaal wat dieper indrukken en de Fabia versneld makkelijk. Ik heb diepe bewondering gekregen voor dat motortje:xyxthumbs:. Zowel in de binnenstad als op de snelweg is het een heerlijke auto. Ik zou echt niet meer voor een 1.4 met 86 pk gaan, die een stuk onzuiniger is. Ik heb de verbruiksmeter continu aanstaan en sta af en toe te kijken van hoe weinig íe verbruikt. Echt een aanrader hoor deze 1.2. Het was een gok om deze motor te kopen zonder dat ik er in gereden had maar ben meer dan tevreden er over. En de FII rijdt sowieso alweer een stuk beter dan de FI.

nemo

Senior Member
Bijzonder hoe gelukkig 1.2-rijders met hun wagen zijn!! Het tijdperk "hoe meer, hoe beter" is dus echt ten einde aan het gaan. Maar dat heb je in deze tijd he, met die dure brandstofkosten. De verhalen van Fabia en Cvegreen maken mij wel nieuwsgierig. Ondanks dat ik nog lang niet aan een vervanger voor mijn wagen toe ben, ga ik misschien binnenkort wel eens proefrijden bij de dealer (als er in Zoetermeer eentje staat), want ben toch wel benieuwd naar die "knor"! (en natuurlijk hoe de F2 rijdt)

Fabia

† In Memoriam
Je bent altijd welkom voor een proefritje hoor. Kan ik gelijk ff je beroep ontfutselen:D

nemo

Senior Member
Hmmm... geef me 1 reden waarom ik naar krimpen zou rijden ipv naar de skoda dealer in zmeer?

Bovenaan Onderaan