Club van 1.2 12V.

tlpeter

Actief lid
Blij om te horen dat je nieuwe Fab fijn rijdt!! Vind het erg stoer van je, om een auto te kopen zonder er een testrit in gemaakt te hebben....
Mooie kleur, en met zwarte velgen heeft ie een mooie uitstraling. Veel plezier ermee!

Heb ik ook gedaan
Zolang je bekend bent met volkswagen seat of skoda dan kun je best de gok nemen :D

EdK

Forumguru
Heb jaar terug ook alleen maar even proef gezeten in mijn RR
Als ik een 2e hands zou kopen dan sta ik wel op een proefrit, zodat ik de gebreken kan achterhalen !!

Fabia

† In Memoriam
En of ik veel plezier heb. Wauw wat een heerlijke, leuke motor is die 1.2 12V toch. Veel trekkracht onderin, lekker fel en een heel mooi leuk grommetje heeft íe. Als je het gaspedaal intrapt dan hoor je echt grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ik heb er zin in. Je kan heel goed mee komen met het verkeer. Ik zit echt met een hele dikke smile achter het stuur en geniet van mijn knorretje. De FII rijdt heerlijk, toch een heel verschil met de FI. Ik vind 'm wat zachter aanvoelen, de FII demt ook meer. Dwarsrichels worden minder prominent door gegeven. Misschien ook door de andere bandenmaat, ik rij nu 185/60/14 ipv 195/50/15. Wat ik ook erg fijn vind is dat de FII eindelijk weer normale flappers heeft. Ik zie veel meer. Al met al een heerlijke wagen met een waanzinnige motor. Als iemand ooit de kans krijgt maak dan zeker een hele lange proefrit in een 1.2. Je zal nog opkijken van die motor.

nemo

Senior Member
Normale flappers? Wat bedoel je daarmee?

Ik sta echt te kijken dat de 1.2 12V zoveel power heeft! Gaat echt geheel tegen mijn gevoel in, dat een 1.2 zo pittig is tegenover een 1.4!! Maar ik geloof je hoor, want je bent niet de eerste die zo positief is over de 1.2.

Gieliovd

Forumguru
Ik sta echt te kijken dat de 1.2 12V zoveel power heeft! Gaat echt geheel tegen mijn gevoel in, dat een 1.2 zo pittig is tegenover een 1.4!! Maar ik geloof je hoor, want je bent niet de eerste die zo positief is over de 1.2.
Het motortje is gebouwd om veel trekkracht te geven, dus een hoog koppel (HTP). Op zich heeft het motortje niet veel vermogen maar het is wel heel goed te benutten in het Nederlandse verkeersbeeld.

Een hoog topvermogen, lees topsnelheid, heeft het niet.

De vraag is natuurlijk of je dit gebruikt in Nederland. Een autobaankanon zal het niet zijn. Eenmaal boven een bepaalde snelheid zal de pap ook wel vlot op zijn neem ik aan.

Ik heb zelf ook 2 jaar met een 1.0 motortje rondgereden, danwel met een auto van 780 kilo, maar kon er goed mee uit de voeten hoor.

EdK

Forumguru
ja er word soms dan wel minachtend over een 1.2 of 1.4 gesproken maar men haalt steeds meer uit zo'n motor !

Ik zou best weleens de 1.4 die in de superB 2 geplaatst wordt in mijn RR willen hebben !

En met de duurdere brandstofprijzen en de steeds meer hogere eisen mbt emisie eisen zal je steeds vaker dit soort blokken gaan tegenkomen !

Zit al met smart te wachten op de eerste Ferrari met een 1 liter blokje met een top van over de 200
En komen gaat deze, vroeg of laat zal men ook daar er aan moeten geloven !

Fabia

† In Memoriam
Hierbij een paar foto's van mijn rode FII. Ik wilde vanmiddag een leuke locatie zoeken voor een paar mooie foto's maar het begint hier aardig te betrekken. Dus maar ff snel een paar op de parkeerplaats gemaakt.

Bijlagen

• Afbeelding 001.jpg
    Afbeelding 001.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 41
  • Afbeelding 003.jpg
    Afbeelding 003.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 42
  • Afbeelding 004.jpg
    Afbeelding 004.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 48
  • Afbeelding 006.jpg
    Afbeelding 006.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 48
  • Afbeelding 007.jpg
    Afbeelding 007.jpg
    95 KB · Weergaven: 21

nemo

Senior Member
Hierbij een paar foto's van mijn rode FII. Ik wilde vanmiddag een leuke locatie zoeken voor een paar mooie foto's maar het begint hier aardig te betrekken. Dus maar ff snel een paar op de parkeerplaats gemaakt.

Bij zelfgemaakte foto's is ie NOG leuker!!

van_der_P

Senior Member
ja er word soms dan wel minachtend over een 1.2 of 1.4 gesproken maar men haalt steeds meer uit zo'n motor !

Ik zou best weleens de 1.4 die in de superB 2 geplaatst wordt in mijn RR willen hebben !

En met de duurdere brandstofprijzen en de steeds meer hogere eisen mbt emisie eisen zal je steeds vaker dit soort blokken gaan tegenkomen !

Zit al met smart te wachten op de eerste Ferrari met een 1 liter blokje met een top van over de 200
En komen gaat deze, vroeg of laat zal men ook daar er aan moeten geloven !

De motor in onze Roomster 1.4 is in weze dezelfde als het 1.4 FSI blok. Alleen zonder turbo en compressor.
Dus als je van de week even langs de dealer gaat, dan haal je de onbrekende spullen en kun je volgende week al vlammen. :D:D:

Succes met het inbouwen.

EdK

Forumguru
De motor in onze Roomster 1.4 is in weze dezelfde als het 1.4 FSI blok. Alleen zonder turbo en compressor.
Dus als je van de week even langs de dealer gaat, dan haal je de onbrekende spullen en kun je volgende week al vlammen. :D:D:

Succes met het inbouwen.

Ik hobbel wel even door met de gewone 1.4

Maar zodra er een RR versie 2 komt dan zou het me niets verbazen als ze met een 1.4 FSI komen ipv nu de 1.6 , en tja zou het zo zijn dat ik aan een nieuwe toe ben , dan kan het wel eens zo wezen dat ik er voor zou gaan ! Want ondanks de kritiek over het uiterlijk van de wagen bij sommige mensen , weet jij net zo goed als ik dat het een perfecte wagen is kwa wegligging , sturen , zit comform etc etc En tja binnenin vind ik belangrijker dan buiten want dat ziet een ander alleen maar als ik rij !!
En ik koop een wagen voor mezelf en niet om een ander te plezieren op de weg ! toch ??

Bovenaan Onderaan