Verslag van auto ophalen. Na een toch wat onrustige nacht, om 9.30 in de FI combi vertrokken voor zijn laatste rit naar de dealer. Toch ook wel met een beetje weemoed omdat de Fabia mijn erg goed bevallen is. Maar goed er stond iets moois te wachten bij de dealer. Aldaar aangekomen de FI geparkeerd en naar binnen gelopen om de FII in ontvangst te gaan nemen. Wat ik erg leuk vond is dat de verkoper Charles mij de auto kon afleveren, het was zijn laatste dag bij Van Loon. Ik heb hem door de jaren heen leren kennen als een hele prettige verkoper. De FII stond netjes gepoetst in de showroom. Echt een plaatje om te zien in het rood. Ben erg blij dat ik voor die kleur gekozen samen met de sunset ramen, dat staat echt super. Na de administratieve handelingen kon ik eindelijk in de Fabia gaan zitten en eens goed van binnen bestuderen. Ben erg onder de indruk, het ziet er allemaal net weer wat beter uit. De Dance radio ziet er mooi uit, mooi geïntrigeerd in het dashboard.
Na afscheid genomen te hebben van Charles brak daar eindelijk het grote moment aan. Rijden met de 1.2. Dat had ik nog nooit gedaan. Dus dat was best wel spannend, valt het mee of valt het tegen. Ik ben vanuit Gouda lekker binnendoor gereden naar Krimpen aan den IJssel via de dijk langs de IJssel. En mooi bochtig parcours ideaal om de FII eens uit te testen. En dat viel helemaal niet tegen, ik kreeg een steeds grotere smile op mijn gezicht. Wat een motor zeg en wat een trekkracht en wat een mooi knorretje zit er in. Ik hoef nu veel minder terug te schakelen dan met de 1.4. Je hebt echt lekker veel koppel onderin en absoluut geen idee dat je vermogen te kort komt. Als je me geblinddoekt zou laten rijden dan zou ik absoluut zweren met een 4 cilinder onderweg te zijn. Deze auto rijdt echt lekker en beter dan de 1.4. Ook al omdat je de 1.4 echt met heel veel toeren moet rijden en dat is bij deze niet nodig. En dat rijdt ook nog eens een stuk ontspannender en zuiniger. Ik vraag me dan ook af wat je eigenlijk met een 1.4 nog moet doen. Je kan veel beter een 1.2 kopen.
Voor de rest rijdt de FII heerlijk, heb het idee dat íe net wat zachter is afgeveerd dat de FI. Ook is de stuurbekrachtiging net wat meer. Maar je kan goed merken dat de FII weer een stap voorwaarts is. Echt een hele fijne complete auto. Zeker door het Attractive pakket.
Ga vandaag nog een lekker stukje rijden. Foto's volgen nog.