Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basgoor

Banned
Supercharger montage zie je niet vaak, prijzen kan ik ook niet vinden, snap dat u niet een bedrag noemt maar vroeg me af aan welke richting ik moet denken. Lijkt me een behoorlijke inverstering en vraag me af of het op een wagen als de uwe danwel het gewenste effect is, al maakte ik dat wel op uit de vorige opmerking. Of had een hele andere wagen die ervoor gebouwd is meer voldaan. Beperkt het trouwens de levensduur heel erg of moet de toemomst dat uitwijzen?

TBiRD

Lid
Legt Corné net uit; een fine tuning volgt nog. Met wellicht gevolgen voor de uiteindelijke grafieken.

Wel zo netjes ook voor de tuners van de auto om het daadwerkelijk eindresultaat te delen pas op het moment dat de hele klus klaar is...

Dat er nu nog niets (voorlopig) gepost is wijst er mi op dat het resultaat niet helemaal bevredigend is. Wil weten wat hij nu doet en wat na de "finetuning".

Cordoba

Forumguru
Dat er nu nog niets (voorlopig) gepost is wijst er mi op dat het resultaat niet helemaal bevredigend is. Wil weten wat hij nu doet en wat na de "finetuning".

Dat zou reden zijn om het wel te posten: spoort de tuner aan om er meer uit te halen, en bovendien meer kans dat ie binnen de wettelijke (Nederlandse) tuninggrenzen blijft. Tot 20% vermogenswinst, is volgens mij wettelijk toegestaan, bij meer extra vermogen moet de auto herkeurd worden door de RDW (RijksDienst voor het Wegverkeer), in het verleden was die grens dacht ik 25% vermogenswinst, maar de 'groene lobby' heeft dat verder naar beneden gekregen.

TBiRD

Lid
Dat zou reden zijn om het wel te posten: spoort de tuner aan om er meer uit te halen, en bovendien meer kans dat ie binnen de wettelijke (Nederlandse) tuninggrenzen blijft. Tot 20% vermogenswinst, is volgens mij wettelijk toegestaan, bij meer extra vermogen moet de auto herkeurd worden door de RDW (RijksDienst voor het Wegverkeer), in het verleden was die grens dacht ik 25% vermogenswinst, maar de 'groene lobby' heeft dat verder naar beneden gekregen.
Dat zou dan betekenen dat hij zeker geen 400+ zou mogen doen.

Cordoba

Forumguru
Klopt @TBiRD Ik ken de originele specs niet, maar ik schat in dat ergens rond de 310 pk de officiele wettelijke grens ligt voor deze auto.

Overigens 'etterbakkie' verwijst naar een forumlid dat al onder diverse nicknames actief is geweest, en door ongewenst gedrag naar andere forumleden geschorst is, maar het steeds onder een nieuwe naam weer probeert.

TBiRD

Lid
Klopt @TBiRD Ik ken de originele specs niet, maar ik schat in dat ergens rond de 310 pk de officiele wettelijke grens ligt voor deze auto.

Overigens 'etterbakkie' verwijst naar een forumlid dat al onder diverse nicknames actief is geweest, en door ongewenst gedrag naar andere forumleden geschorst is, maar het steeds onder een nieuwe naam weer probeert.
Ok, kende etterbakkie nog niet.

Cordoba

Forumguru
André: er rijden heel wat auto's rond die officieel een herkeuring moeten hebben vanwege tuning. Bij een ongeval kan een niet gekeurde getunede auto nog wel eens flinke problemen opleveren met de verzekering. Het gaat bij vermogenstoename niet alleen om de aandrijflijn, maar ook of de rest van de auto het aankan (wielophanging, remmen, bevestiging van motorblok enz.) zodat er geen scheuren ontstaan in chassisdelen, of de remmen het niet meer aankunnen, of bijv. de motor losscheurt van zijn bevestigingspunten.

CDK

Forumguru
Nou geloof me, het resultaat is zeker bevredigend, het is gewoon een kanon en het gaat bloedverziekend hard en het is kicken geblazen :jaja:
Wat heeft het voor nut om nu een uitdraai te posten die volgende week anders kan zijn, na de check-up komt er een uitdraai, nu hopen dat ik tijd heb om die 1000km te maken, dat is dan ongeveer 200 liter brandstof er doorheen jassen :deuk:

TBiRD

Lid
Nou geloof me, het resultaat is zeker bevredigend, het is gewoon een kanon en het gaat bloedverziekend hard en het is kicken geblazen :jaja:
Wat heeft het voor nut om nu een uitdraai te posten die volgende week anders kan zijn, na de check-up komt er een uitdraai, nu hopen dat ik tijd heb om die 1000km te maken, dat is dan ongeveer 200 liter brandstof er doorheen jassen :deuk:
200l holy sh**

• Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan