Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddiea

Forumguru
Daarom denk ik dat we aardig aan elkaar gewaagd zijn (Al kan ik me nog wel is in die compressor vergissen). Ik kom met wat peper als toevoeging tot 300pk en 450nm maar met een 350kg minder wagengewicht. Boven de 200km/h ga je me zeker voorbij.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Frank

Forumguru
Kost het eigenlijk een 2dehands octavia, een nieuwe citigo of fabia? Jij leek me namelijk wel iemand die de S3 zou kopen, als de smoel je aanstaat. Je auto nu is moeilijker verkoopbaar (denk ik), en de kosten lijken me aanzienlijk.

• Leuk
Waarderingen: CDK

peterrapid

Forumguru
Gelijk hoe of wat het is gewoon een mega-project die 99% van de autorijdende bevolking nooit kan, wil of zal uitvoeren dus beste leden wees gewoon blij dat het iemand met een Skoda is die het heeft aangedurfd. Ik heb mega respect voor Corné om zoiets te willen doen. En ik ben heel nieuwsgierig naar de cijfers van de rollenbank maar ik heb geduld tot ik die meting zie op de meeting in Nuenen. En gelijk welke uitslag ook vind ik dit een prestatie van jewelste.

Vanenkelen

Forumguru
Beperkt het trouwens de levensduur heel erg of moet de toemomst dat uitwijzen?
Ondanks dat ik het vermoeden heb, dat jullie het vermoeden hebben, dat Basgoor vermoedelijk iemand anders is, wat ik weer niet (kon) vermoed(d)e(n), maar daarvoor loop ik vermoedelijk te kort (of te weinig) rond hier..... :banghead::sterretjes::pieker::tegek:

Vond ik dit op zich nog best een interesssante vraag? Wat zijn de verwachtingen als je een dergelijke tuning uitvoert met betrekking tot levensduur van de motor en aanpalende componenten. Is daar iets zinnigs over te zeggen en adviseert TVS daar nog over of is dat koffiedik kijken en gewoon extra alert zijn op slijtage en wat extra zorg in de vorm van onderhoud?

Je had al gezegd dat je nu iedere 15k voor een beurt gaat ipv 30k longlife....

• Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
@eddiea, die 500Nm daar kom ik niet aan hoor, daar draai ik veel te weinig druk voor, maar 365pk daar kom ik wel overheen hoor ;)

Corne, we kunnen wel een testje doen volgende week zaterdag
Sprintje is altijd leuk, de RS is nog steeds niet verkocht dus het kan nog ;)

@eddiea gewicht doet boven de 100km/h wel aanzienlijk minder dan je in eerste instantie zou denken hoor.
Ik had een tijdje geleden bijvoorbeeld bij toeval een sprintje met Jimmy (golfgtiforum), gelukkig voor zijn turbo upgrade met dus nog 305pk in de gti6. Mijn Octavia is bijna 150kg zwaarder en hij heeft ook nog DSG, maar bij een 100-250km/h sprint waren we exact net zo snel. Van 0-100 en op korte tussensprintjes is een lager gewicht natuurlijk wel een veel groter voordeel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan