Dagrijlicht / regen sensor

Beste Fabtdi,

Heb jij bij aankoop ook de optie, het "vision pakket", erbij aangeschaft?
Ik ben namelijk benieuwd of de inschakeling van de regensensor ook op een kale Active + mogelijk is.

adjego

Actief lid
Heeft een Active + wel een lichtsensor + lichtschakelaar met "Auto"-stand?? Zo ja, dan is de regensensor zo te activeren.

fabtdi

Lid
@fabiaatje; Ik heb een gewone "kale" Active + met een aantal toeters en bellen, maar geen vision pakket ( is volgens mij pas vanaf de Ambition te bestellen) of een andere optie voor verlichting of regensensoren. Dus als je een kale Active + hebt moet het bij jou ook mogelijk zijn om de regensensor te activeren.

@adjego; In mijn Active + zit wel een lichtsensor + lichtschakelaar met "Auto"-stand. Hierdoor heb je bij de spiegel achter de voorruit dus zowel de licht als de regensensor zitten.

Het is dan een kwestie van de juiste instelling in de computer van de auto om de regensensor te activeren.
Dit kan de dealer doen of iemand die handig is met VAGCOM

Thanks, laat gelijk de regensensor activeren.
Btw, waarom de sensor vanuit de fabriek niet actief is gezet is voor mij nu een raadsel.

Rosinfield

† In Memoriam
misschien ook wel omdat niet iedereen dat op prijs stelt. Van mij hoeft het ook niet, vertrouw wel op mijn eigen senses.

Volgens mij is het heel simpel, makkelijk geld verdienen voor Skoda.
Het vreemde is dat hij niet het prijslijstje voorkomt, dus of dit nu geldklopperij is weet ik (nog) niet.
@fabtdi: de volgende keer als je er weer bij Yeti-tours bij bent met je sneeuwmonster kan ik hem wel even activeren;) Of zoveel eerder...

fabtdi

Lid
@sodela: zoals beschreven doet de regensensor het inmiddels, maar mogelijk zijn er nog meer leuke dingen die geactiveerd kunnen worden...

@sodela: zoals beschreven doet de regensensor het inmiddels, maar mogelijk zijn er nog meer leuke dingen die geactiveerd kunnen worden...
Lezen is een kunst (die ik kennelijk niet altijd beheers). De extra opties bekijken we samen nog wel, als jij maar weer "in de ben(en)" komt!

wimv

Actief lid
Ben gisteren even langs de dealer gereden om m'n regensensor te laten activeren maar de monteur kon het zo snel niet voor elkaar krijgen met de laptop. Hij kon het programma niet vinden. We gaan er donderdag nog even verder naar kijken. Kan iemand misschien aangeven in welk deel van het programma gekeken moet worden ? (technische inf wellicht ?) Bedankt vast.
Wim

Rosinfield

† In Memoriam
Misschien alleen vanaf Ambition te activeren? Zo had ik het begrepen. Ik hoef het ook niet, bepaal liever zelf wanneer en hoe vaak ik wis.

wimv

Actief lid
Volgens Fabtdi moet het bij de Active Plus ook gewoon mogelijk zijn. Overigens blijft natuurlijk de mogelijkheid de zaak handmatig te regelen. De regensensor schijnt te gaan werken in de stand "interval" dus 1 klikje omhoog. De gevoeligheid kun je dan met het knopje bovenop de handel instellen.

Rosinfield

† In Memoriam
die gebruik ik nu ook het meest, erg fijn met dat knopje. En bij heel weinig regen gewoon af en toe even 1 x (handle even omlaag drukken). Heb een hekel aan dat gezwiep voor m'n gezicht.

wimv

Actief lid
In de intervalstand wordt het nu alleen automatisch geregeld. Vaker wissen naarmate de ruit natter wordt (en andersom natuurlijk). De rest blijft hetzelfde.

MIK

Lid
Vrijdag 1,5uur bij mijn dealer gezeten en de regen sensor moet nu werken de monteur had hier ook wat moeite mee om het te vinden maar het is gelukt Ik heb het nog niet kunnen gebruiken wacht nog even op de eerste regen maar het lijkt mij erg makkelijk.

EdK

Forumguru
MIK: mag ik weten welke dealer het was ?
dan weet ik namelijk of het dezelfde is en hij bij mij sneller klaar is !

EdK

Forumguru
mooi mijn dealer dus ook, en reden voor mij om er weer langs te gaan met nog wat instel wensen
en heb je hiervoor je portomonee nog moeten trekken ?
]
Trouwens wordt er ook altijd goed geholpen, zijn soms erg direct ( directeur) in uitspraken maar dat bevalt me wel !

MIK

Lid
Hoi Ed
Nee koste niks ik kreeg zelfs koffie toe. Er is bij de aflevering op gewezen waar de regen sensor zat dan ga ik er van uit dat hij ook werkt. Net nog even met de planten spuit geprobeerd werkt voortreffelijk nu afwachten hoe het in de praktijk werkt.

EdK

Forumguru
MIK: Tsja die koffie kun je daar altijd gewoon pakken hoor !

Adjego: ik zie door de draden de kabel niet meer ( nieuw spreekwoord )
Kun jij aangeven welke VAG kabel uit china of andere landen ik nu moet hebben voor de Yeti ?
Want de keuze is zo groot dat ik echt niet meer weet welke ik moet hebben
Zou het zeer op prijs stellen als je het zou weten en zou willen vertellen.

Want wordt nu erg nieuwsgierig om ook zelf ermee te gaan spelen !
Maar wel met beleid uiteraard !

Bovenaan Onderaan