Dagrijlicht / regen sensor

adjego

Actief lid
@ Edk,
Ik heb totaal geen kennis van de chinakabels, aangezien ik zelf een originele kabel heb. Ik kan je hier dus helaas niet bij helpen.

EdK

Forumguru
jammer, had de indruk gekregen dat jij ook eigenaar van zo'n chinakabel was vandaar dus ook de vraagstelling !
Wel dan maar even afwachten of een ander het leest en wel een chinakable heeft en ook de Yeti

Toch mijn dank !

fabtdi

Lid
@wimv heeft even geduurd, maar vanmorgen toch even het papiertje opgezocht dat ik van de skoda dealer mee kreeg.
Bekijk bijlage regensensor.pdf

Als het goed is zit bij deze reactie een scan van de pagina.
mocht je dit niet kunnen lezen stuur dan even een pb met je e-mail adres dan mail ik je de pagina.

Groet en succes er mee

EdK

Forumguru
prima te lezen, en eigenlijk zou het mooi zijn als we het gehele boekwerk mbt de mogelijkheden van de Yeti op deze wijze zouden hebben.
Krijg je een inzicht van wat er wel en niet kan mbt in en uitzetten van dingen op de Yeti
Maar dit zal wel een droom blijven voor ons allen !

Monteurtje

Forumguru
Zo zal het ook wel lukken, zoals in beschrijving. Maar kan ook anders is niet zo moeilijk.
Je moet het volgende tegen de monteur zeggen. Interactieve functies - Naar het boornet regelapperaat gaan - Functies - Bijna onderaan staat RLS coderen. De stappen in het scherm volgen en regensensor activeren. Zo gepiept.

wimv

Actief lid
@monteurtje: Als het nou nog niet lukt dan weet ik het ook niet meer. Hartstikke bedankt !!
Wim

EdK

Forumguru
de link die je opgeeft heb ik me twijfels over, is de eerste advertentie en totaal geen referentie naar iets
Zou me geld er niet naar overmaken, ben bang dat ik dat kwijt ben en nooit de spullen ga zien !

Monteurtje

Forumguru
@wimv. Ik was dat pdf bestand nog even aan het bekijken en kwam er achter dat dat hetzelfde is wat ik bedoel. Ik dacht eerst dat dat een beschrijving was om het op een andere manier te doen. Ik had niet goed gekeken. Dus het komt vast helemaal goed met je regensensor.

andrehj

Forumguru
Hier wordt software aangeboden (Vagcm 10.6.3) geschikt voor alle vag voertuigen van 1966 t/m 2011 + een Vagcom Interface DUAL K HEX CAN met USB Kabel
Dat slaat natuurlijk nergens op, want in 1966 had je echt geen auto's met een connector waar deze kabel op past... Als er dit soort dingen worden geroepen weet je ook gelijk hoe het zit met de betrouwbaarheid.

Witte Yeti

Actief lid
Ik heb ook de uobdtool.com kabel in bestelling. Ben benieuwd of ie komt en of ie werkt. Dan gaat de regensensor meteen aan :)

Waar en welke kabel (is dat incl. software?) heb je besteld en wat is de prijs ervan. Ben ook benieuwd hoe je ervaringen zijn?

rupo

Lid
Ik stel voor een andere discussie te starten over dergelijke tools om de onderwerpen overzichtelijk en on-topic te houden.
g,Ruud

wimv

Actief lid
Zo, de regensensor werkt perfect, m'n deuren gaan netjes op slot boven de 15 km/uur en bij een noodstop gaan automatisch de alarmlichten aan (maar dat laatste heb ik nog niet kunnen controleren). Iedereen bedankt voor het meedenken en de hulp.
Wim.

rupo

Lid
Toch nog even een vraagje voor als ik straks richting de programmeerkast ga; Heeft iemand de procedure om de cornerverlichting aan te schakelen. Zo'n mooi voorbeeld als voor de regensensor zou mij (en de dealer) ws. een heel eind op weg helpen.
Mijn dank!
g,Ruud

Vraagje aan WimV

- Bevalt de regensensor beter dan de handmatige optie?
- Ik dacht dat de alarmlichten altijd al aangingen bij een noodstop, is dat dus niet zo? Is ESP nodig of niet?

bedankt
car44

wimv

Actief lid
@car44: ik heb er natuurlijk pas 1 dag ervaring mee, maar ik moet zeggen, bevalt prima !! Vanmorgen miezerde het (soms weinig, soms wat harder) en iedere keer paste het systeem zich fantastisch aan. Af en toe een wis, dan weer een paar keer achter elkaar, gewoon geweldig. Je kunt de gevoeligheid instellen met het knopje boven op de handel (van links naar rechts, hoe verder naar rechts, hoe gevoeliger). Precies zoals je zelf wilt. Ik zelf heb hem niet op z'n gevoeligste stand staan maar dat bepaal je zelf. Als je een sensor hebt raad ik iedereen aan om hem te activeren. Ik vind het veel prettiger dan de handmatige optie.
Je 2e vraag kan ik niet zo beantwoorden. Ik weet alleen dat bij het doorlopen van de bestanden gisteren bij de dealer deze optie naar voren kwam en we besloten hebben om ook dit maar te activeren. Toch weer een extra stukje veiligheid. ESP heeft hier volgens mij niks mee te maken (maar ik ben geen techneut).
Wim

Bovenaan Onderaan