Dagrijlicht / regen sensor

Ik krijg morgen de auto en zal dan bekijken of de instapverlichting daadwerkelijk werkt. Mijn dealer heeft aangegeven dat hij de instapverlichting in de buitenspiegels heeft aangezet. Ik weet zelf niet of de bandencontrole aangezet kan worden. Ik heb mijn dealer wel gevraagd naar de mogelijkheid om de rechterbuitenspiegel te laten zakken bij het achteruitrijden. Dit is echter niet te activeren.

Maar je hebt geen knopje om hem te (re)setten, of heb ik wat gemist..
Dat met die instapverlichting verbaast me, in de spiegel zit er namelijk een plastic kapje zonder lampje erin. Je kunt hem misschien wel aanzetten maar er zal niet gaan branden..

Sodela,

Je hebt gelijk. Instapverlichting kan niet ingesteld worden. Maakt onderdeel uit van het Visionpakket. Mijn dealer heeft wel de lampjes in de deuren aangezet. Op een Ambition zijn de lampjes in de deuren normaal niet geactiveerd. Zijn het alleen reflectoren. Vandaag inmiddels mijn Yeti 1.4 opgehaald:laugh:. Regensensor en cornerlights werken prima. En dus ook de lampjes in de reflectoren in de deuren zijn geactiveerd. In mijn Ambtion zit overigens ook geen knopje om de bandenspanning te controleren.

Mooi, gefeliciteerd!
Bedoel je trouwens de rode lampjes IN de portieren die aangaan als je de deur openmaakt? Die waren bij mij wel ingesteld;)

Da's mooi maar wat voor uitvoering heb jij?

Ik heb een ambition uitvoering. En instapverlichting in de buitenspiegels zijn op deze uitvoering niet mogelijk. Instapverlichting in de spiegels maakt onderdeel uit van het visionpakket. Mijn dealer heeft de rode lampjes in de deuren aangezet. Deze waren op mijn auto niet geactiveerd.

Claude

Lid
Instapverlichting in de spiegels maakt onderdeel uit van het visionpakket.

Jouw dealer vergist zich. De instapverlichting maakt géén onderdeel uit van het visionpakket, maar behoort tot de standaarduitrusting van een Elegance (zonder visionpakket).
Kijk de prijslijst maar eens na, waarin de meeruitrusting tussen de verschillende uitvoeringen wordt toegelicht.
Natuurlijk moeten er dan wel lampjes in de buitenspiegel worden geplaatst (als die er nog niet in zitten).

EdV

Nieuw lid
Hoe schoon is de techniek. Vandaag met vag-com de regensensor even aangezet. Wordt zo echt een luxe bolide. Jippie!

OuweHippie

Senior Member
Een beetje dealer doet dit wel gratis in ruil voor een lekkere koek voor bij de koffie. Bij mij zijn 2 dingen aangepast en a.s. maandag hoop ik ook de regensensor en de lampjes in de deuren op die manier werkend te krijgen.

Ouwe Hippie,

Wanneer het activeren is gelukt van de lampjes in de deuren kun je dan svp ook de code opvragen. Mijn dealer heeft wat vrees omtrent het zoeken en instellen van de computer.

Bvd.

Witte Yeti

Actief lid
Ik ben benieuwd of het mogelijk is de rode lampjes (als deze aanwezig zijn bij een Active Plus) te activeren?

nesciono

Nieuw lid
Een beetje dealer doet dit wel gratis in ruil voor een lekkere koek voor bij de koffie. Bij mij zijn 2 dingen aangepast en a.s. maandag hoop ik ook de regensensor en de lampjes in de deuren op die manier werkend te krijgen.

Een beetje dealer?

Mijn dealer beweert dat het activeren van de regensensor alleen mogelijk is als je het Vision-pakket hebt...

Waar is uw "een beetje dealer"?

Witte Yeti

Actief lid
Een beetje dealer?

Mijn dealer beweert dat het activeren van de regensensor alleen mogelijk is als je het Vision-pakket hebt...

Waar is uw "een beetje dealer"?

Kijk even bij het antwoord van Sodela bij deze discussie http://www.skodaforum.nl/board/show...de-codes-van-de-Yeti-kent-ivm-koplampsroeiers hier staan de codes voor het activeren van de regensensor. Je dealer heeft het mis, achter je spiegel zit een lichtsensor en regensensor.
Standaard is je lichtsensor geactiveerd, maar de regensensor niet. Ook bij een Active Plus.

EdV

Nieuw lid
Fabtdi heeft bij #45 een pdf-je staan met de codes ...Met vag-com > 'select control module' > 09 cent. elect. > Coding 07> dan in het scroll down menu de rls kiezen. even veranderen van 2730ED naar 0730ED. Dan werkt ie meteen. Als je achter je spiegel 4 witte rondjes hebt zitten is de regensensor aanwezig. Geloof ik altijd aanwezig met automatische lichtsensor. 5 minuten werk.

OuweHippie

Senior Member
Zo, ik heb een geactiveerde regensensor.... Nu nog regen om te zien of het werkt.

De lampjes in de deuren, de rode, zijn bij mijn active+ niet te activeren omdat er geen aansluiting zit.

Verder even in het programma gekeken, lang leve mijn dealer :super: , en de te wijzigen opties zijn talloos. Ik kreeg de handleiding niet te zien, zo die er is, maar ben handmatig door het programma gegaan. Interssante dingen, maar zonder handleiding durfde ik het niet aan iets te wijzigen.:smirk:

Witte Yeti

Actief lid
De lampjes in de deuren, de rode, zijn bij mijn active+ niet te activeren omdat er geen aansluiting zit.

Ik had al een vermoeden dat het niet ging lukken met de lampjes in de deuren.
Bij de Active Plus is het alleen een reflector, erachter zit niets.
Ik weet niet of er een mogelijkheid bestaat om verlichting te monteren.

Bovenaan Onderaan