henriz
Forumguru
Over competitie gesproken, dit topic iets voor jou? Sta je meteen vrijwel bovenaan.Om mee te doen in de competitie. Met een gewone 1.6 tdi met dsg
Bekijk bijlage 24948
Over competitie gesproken, dit topic iets voor jou? Sta je meteen vrijwel bovenaan.Om mee te doen in de competitie. Met een gewone 1.6 tdi met dsg
Bekijk bijlage 24948
Ok, thanks! Weer wat geleerd@BaSsDruM nee hoor, de 1.6 TDI heeft een DSG 7
Ieder zijn hobby @stradje als jij daar plezier mee hebt, prima toch. Kan een laag verbruik op een ritje op zijn tijd ook zeker waarderen, en kan net zoveel lol hebben om een agressieve V40 rijder die een tijd zit te drukken terwijl de weg voor me vol is gewoon netjes voor te blijven als de weg wel vrij isIk vind het zelf zalig om relaxt te rijden, maar dat zal niet ieders "cup of tea" zijn. Het is te hopen dat er geen testosteron stuiterballen gaan reageren met: "Willen we meer of minder eco-rijders?"
Meestal op een traject van ca. 35km drukke snelweg plus nog 5km aan-/afrijden (waarvan de helft 80km-weg). Meestal is het knetterdruk op de snelweg. Dan gooi hem op de rechterbaan met 95 km/u, uiteraard met de CC. Als ik ga inhalen omdat ik achter een te langzame vrachtwagen kom trek ik hem tijdelijk op naar 110km/u om het andere verkeer niet te veel in de weg te zitten. Waar ik kan, zonder anderen te ergeren, rol ik maximaal uit, onder het motto "remmen is zonde".Wat voor snelheden rij je om een dergelijk verbruik te scoren? Ik ben al zo trots al een aap met 7 l....n (vul zelf maar in) als ik 1 op 24 zie staan.
Speelt zeker een rol, plus het feit dat waarschijnlijk steeds meer mensen de wintersloffen hebben laten vervangen voor de zomerse variant.Het feit dat iedereen extreem zuinig rijdt deze week heeft volgens mij vooral te maken mer de weersomstandigheden.
Je bent niet de enige hoor, ik reed afgelopen zondag terug vanuit Friesland (ritje van een kleine 200 km), relaxed met de cruise op 105. Toen ik thuis kwam had ik een verbruik van 5.7 liter (1:17.5) op mijn geijkte verbruiksmeter.Ik vind het zelf zalig om relaxt te rijden, maar dat zal niet ieders "cup of tea" zijn.
Meestal op een traject van ca. 35km drukke snelweg plus nog 5km aan-/afrijden (waarvan de helft 80km-weg). Meestal is het knetterdruk op de snelweg. Dan gooi hem op de rechterbaan met 95 km/u, uiteraard met de CC. Als ik ga inhalen omdat ik achter een te langzame vrachtwagen kom trek ik hem tijdelijk op naar 110km/u om het andere verkeer niet te veel in de weg te zitten. Waar ik kan, zonder anderen te ergeren, rol ik maximaal uit, onder het motto "remmen is zonde".
Het is een rijstijl waar je in het begin misschien aan moet wennen, maar inmiddels zweer ik erbij. Geeft zoveel rust en je wagen verbruikt en slijt minimaal.
Ik rijd natuurlijk wel diesel. Was dat bij jou niet benzine, VWim?
Bij onze nieuwe Citigo zitten we voor de 2e tank nu ook op 4,4l/100km (BC). En die BC lijkt beduidend beter te kloppen. Het nieuwe rijden werkt echt. Maar je moet er wel zin in hebben. Ik ken genoeg mensen die ziek, zwak en misselijk worden bij de gedachte dat je het gaspedaal los zou kunnen laten als je een afrit, stoplicht of rotonde ziet aankomen. Die gaan nou eenmaal veel liever vol in de ankers vlak voor ze daar aankomen.
dakkie open? airco?Sinds mijn zomerbandjes er weer onder zitten schiet het verbruik omhoog..... Bijzonder