doen we wel gewoon een homemade exemplaar op een regenachtige zondagmiddag, of in mijn geval, een regenachtige weekdag aangezien ik meestal in het weekend werk
Deze komt van:
http://www.rotaryclubdetailing.com/viewtopic.php?f=25&t=196
De benodigheden :
Een flinke emmer ( ik heb een emmer gebruikt met een inhoud van 25ltr )
Een Gritgaurd
4 haakse beugeltjes
RVS bouten , moeren en ringetjes
deurstoppers ( kleine rubberen ringen )
silecone kit
Als eerste meet je de hoogte uit waar de steuntjes moeten komen.Houd rekening met de dikte van de grittguard , maar vooral ook met de deksel.En dan goed opletten met hoogte, want vaak valt de deksel aan de midden wat lager uit dan op de rand zelf.Dus de rand staat hoger dan de rest!!!
En monteer je de steuntjes op de juiste hoogte en kit je dit af , zodat het weer waterdicht is.
Vervolgens maak je de deurstoppers vast aan de grittguard.
Met de buitenste 4 heb ik wat langere boutjes gebruikt , zodat deze in de haaksesteuntjes vallen die aan de emmer vastzit.Zo blijft de Grittguard op z`n plek tijdens het gebruik.
En deel je de deksel door 2en en maak je er een gat in zodat de machines erdoor kunnen.En je de deksel voor de helft los kan draaien van de emmer.
En zet je alles in elkaar
En is de zelfbouw klaar voor gebruik :
Zelf vulde ik hem zo ver dat het water een cm boven de grittguard staat.
Ook heb ik rekening gehouden dat ik de machines wat op kan tillen in de padwasher zodat ze vrij komen.En kan je droogdraaien in de padwasher ( of je neemt een 2de emmer waar je hem in kan hangen en daar in droog draait ).