Vorige week bij de APK werd bij mijn Skoda Fabia 1.2 TDI van 11 oct. 2010, geconstateerd dat de EGR koeler defect was, dit na 87.000 km. Second opinion bevestigde dit en bij navraag bij mijn garage werd er verteld dat er coulance werd betracht, men zei niet welke, en dat hij gerepareerd zou worden door de dealer, maakte ook niet uit bij welke, alleen moest dat bij Skoda gebeuren, alleen..... de beurten moesten wel allen gedaan zijn bij Skoda. En ik had de laatste beurt elders laten doen, dus dit feestje ging niet door. Na een melding gedaan te hebben bij Skoda zelf werd er aandacht aan mijn probleem besteed en zouden ze de zaak gaan bekijken, waarop ik echter zei dat dit te lang ging duren en ik mijn auto wilde laten maken, want ik heb hem hard nodig voor mijn woon-werkverkeer. Het verschil tussen laten repareren bij een dealer of elders is zo,n 350 a 400 Euro, en omdat ik geen duidelijkheid kreeg van Skoda heb ik besloten om dit niet meer via hen te spelen, duurt te lang en zeggen toch niks toe, en mijn verlies te nemen. Dat ik al 6 jaar Skoda rijdt, met veel plezier tot nu toe, wordt me nu toch een beetje het plezier ontnomen op de manier waarop de VAG groep en Skoda (PON) omgaat met de vele problemen die er zijn met de EGR koeler, (en ong. een maand geleden hebben wij een module moeten vervangen die de klepstand in de katalysator regelde), allemaal problemen die binnen drie jaar echt niet mogen gebeuren, en anders moet je dat netjes oplossen. Ik overweeg nog om juridisch dit aan te vechten, want volgens het consumentenrecht moeten deze onderdelen geacht worden pas na ong. 200.000 de geest te geven. Ik heb Skoda altijd aanbevolen bij kennissen, collega,s, familie, vrienden maar denk er nu inmiddels anders over, ik gun geen van allen deze ellende en de manier waarop PON omgaat met zijn klanten, een terugroepactie is al lang gerechtvaardigd, maar door mensen nu aan het lijntje te houden denken ze geld in de knip te houden, maar wat dit op de lange termijn oplevert kun je zelf wel invullen!!!!!