EGR terugroepactie petitie / brief.

Status
Niet open voor verdere reacties.

aidemos

Nieuw lid
fiscale voordelen???? vanaf jan. 2014 betaal je gewoon volle mep belasting, dat noemen we beleid!!!!
Verder heb ik vandaag van Skoda (PON) te horen gehad dat er GEEN coulance wordt toegepast op de vervanging van de EGR koeler, de update was dus duidelijk een geval van de boel oprekken. Heb meteen gemeld dat ik juridische hulp inschakel en dat ze nog van me horen, want hun verweer was dat alle beurten niet afgestempeld waren en dat ik bij mijn leverancier moest zijn, zwak verweer want het Consumentenrecht zegt anders , en de auto heb ik van een collega overgenomen en niet bij de dealer, PON blijft in mijn ogen verantwoordelijk voor een ondeugdelijk onderdeel dat geacht wordt 200.000 km mee te gaan en geen 87.000, en dat kost ons dan 850 euro, je denkt een jonge auto te kopen om even vooruit te kunnen en dan krijg je dit, en wat komt er nog aan.......Als ik alles goed lees en hoor blijft het hier niet bij en PON doet of de neus bloed.
Wordt vervolgd.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zou echt de moeite doen om een tuner (mag geen namen noemen) te vinden die voor mij het hele spul uitzet, desnoods maar ook de foutmelding wegprogrammeren als de auto verder toch goed rijdt. Desnoods laat ik mijn auto daar een week achter, om rustig tot een goede oplossing te komen (desnoods trail and error).

De eerste tuner die dit kan fixen krijgt een file voor de deur van 1.2TDI's die van die EGR troep (potentiële terugkerende portomonee slurper) afwillen. $$$
 
Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
waarom niet............ooit gehoord van Consumentenrecht?
Overschat het consumentenrecht niet. In principe als je als koper aankloppen bij degene van wie jij de auto hebt gekocht. De fabrikant of importeur staat daar in beginsel buiten.
 

Bart1979

Actief lid
Wat een ellende weer zeg. Het is dus nog steeds niet eenduidig of er nu wel of geen coulance wordt geboden, en zo ja tot bij welke kilometers en leeftijd. Het is van de zotte dat PON nog steeds geen duidelijk beleid voert in dezen. Er moeten toch inmiddels hele volksstammen met dit blok met dit probleem zitten (Polo, Ibiza, Fabia).
Ik zie zoveel van deze auto's rijden...

Maar vast geld opzij zetten voor over een jaar, want dan loopt mijn garantie af en ben ik waarschijnlijk daarna ook de 'sjaak' want onderhoud doe ik niet bij de dealer.

En aangezien het niet duidelijk is of het nieuwe onderdeel nu verbeterd is, kun je over een paar jaar weer aan de beurt zijn. Het is vooral de houding van VAG/PON in dit verhaal die ik onprofessioneel en klantonvriendelijk vind.
 

aidemos

Nieuw lid
heb inmiddels mijn klachten over de afhandeling van Škoda-PON- gemeld op www.klacht.nl , iets wat meer mensen met problemen met de EGR koeler moeten doen, samen staan we sterker!
 
Laatst bewerkt:

w.r.

Lid
Ik ben weer terug heheh en wil toch eens kijken hoe we het in de media krijgen maar daarvoor moet ik iets weten

Skoda wordt in google altijd met een slingertje boven de s of met een dubbele punt boven de s geschreven

Hoe krijg ik dat in dit forum voor elkaar want we moeten gaan voor die top 1 notering in google
 

peterplantinga

Nieuw lid
Škoda lukt mij niet rechtstreeks.

Wat wel kan: ga naar Word, nieuw document, tabblad invoegen, dan rechts boven op Ω Symbool klikken en zoek de Š op en voeg deze in in het Word document. Maak er Škoda van en kopieer en plak het naar dit forum.

Sneltoets in Word: CTRL + Alt + ^ en dan Shift + s. (Let op: ^ is ook weer Shift + 6 dus voluit CTRL+Alt+Shift+6 voor het omgekeerde dakje)
Sneltoets werkt niet in dit forum.
 

w.r.

Lid
humor mag ik wel met onze Belgische vrienden op het forum, het is toch leuk dat we nu al internationale vrienden krijgen in de strijd tegen de coulance en garantie afhandelingen welke PON Automobielen zich denkt te kunnen permitteren

Een saluutje voor vanavond van mijn zijde :) of zeggen ze niet slukes
 

namleop

Actief lid
Vorige maand ging bij mij het lampje branden, EGR kapot. Bijna 90.000 km gereden en bijna 3 jaar oud. Ik heb altijd alle beurten bij de dealer laten doen en ik weet niet of dat ermee te maken heeft gehad maar ik kreeg 100% coulance. Super service!
 

Bart1979

Actief lid
Goed om te horen dat het bij jou wel is opgelost. Je valt nog binnen de gestelde regeling van 3jr of 100.000km (op de valreep).
Dealeronderhoud mag geen issue zijn, maar daar over heb ik nog geen duidelijkheid. Wellicht (maar niet te hopen) ga ik het zelf meemaken als mijn egr het begeeft. Ik heb sinds vorige week geen dealeronderhoud meer, maar onderhoud bij de onafh. garage volgens fabrieksvoorschriften, met originele onderdelen.

Deze week nog eens wat gegraven op fora van Seat en VW, en het geeft me sterk de indruk dat vrijwel elke 1.2 tdi dit probleem ooit krijgt. Genoeg reden voor een terugroepactie zou je kunnen stellen, maar niet in de wereld van VAG/PON.
 

w.r.

Lid
Kun je bij je dealer navragen of het onderdeel gemodificeerd is ten opzichte van het origineel en indien dat het geval is of en vanaf welk jaar dit gemodificeerde onderdeel gemonteerd wordt op nieuwe fabia 1.2 tdi's

Voor de rest ben ik geïnteresseerd of er sprake was van een defecte EGR of van de daaraan verbonden EGR koeler
 
Gisteren is mijn 95k grote beurt gedaan. Ik heb daarbij gevraagd of ze naar de EGR wilden kijken ivm de afgelopen 3 jaar coulance regeling. Ze hebben de computer uitgelezen en (nog) geen defect kunnen constateren. (even afkloppen dus)

Nu maar hopen dat het ook wegblijft nu de Faab 3 jaar oud is. Anders ben ik benieuwd of en zoja welke coulance er dan geldt.
 

RobV

Lid
Hallo allemaal,

Ben sinds juli 2010 in het bezit van een fabia GL. Met slechts 30000 Km op de teller heb ik ook het probleem met de EGR klep. Ben bij de Skoda dealer in Tilburg geweest en zij zeggen dat ik GEEN recht op de coulance regeling, omdat ik mijn laatste beurt niet bij hen, maar bij een universele garage heb laten doen. (Wel gewoon netjes op tijd/Serviceboekje netjes ingevuld etc.). Als tegemoetkoming konden zij een eventuele korting geven op een volgende onderhoudsbeurt. Dit zogenaamde "Dealeronderhoud" is dus wel degelijk van toepassing blijkbaar om in aanmerking te komen voor coulance, maar betwijfel ten zeerste of dit wettelijk ook zo is.
 

w.r.

Lid
Als jij bij deze dealer gekocht hebt is het conformiteit principe van toepassing en dat staat geheel los van onderhoud, dat zou slechts anders worden indien het defect is toe te schrijven aan een gebrek aan onderhoud

Persoonlijk zou ik stellen dat het betreffende onderdeel minimaal 200000 km moet mee gaan, in casu ben je dus niet verder gekomen als een zevende en bereid zijn 15% van het totaal bedrag van het onderdeel en montage te betalen Indien ze hier niet op ingaan er in hakken met een procedure, de naam van de dealer publiceren en bij voorkeur in losse topics hier en elders

De dealer en Pon moeten gaan merken dat marketing praatjes niet meer werken en dat gebrek aan garantie, coulance en gebrekkige auto's op de markt brengen gevolgen hebben voor verkoop cijfers
 

MarcoO2

Forumguru
@ WR: heb je recent nog wel eens gekeken wat procederen kost? Ik zou, zeker gezien de nogal twijfelachtige winkansen, wel drie keer nadenken voor ik "erop in ga hakken"... :banghead:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan