Even een aanvulling op mijn eerder geplaatste reactie: ik heb definitief bericht gehad van Pon dat ze geen coulance toepassen op mijn defecte EGR koeler, die na 87.000 km de geest gaf. Reden: niet alle beurten--olie verversen-- stonden in het boekje en voorts moest ik mijn collega-waar ik de auto van gekocht had- aansprakelijk stellen, en dat is iets wat ik toch echt niet van plan was, wat kan hij er aan doen dat VAG een niet deugdelijk product heeft ingebouwd. Dit is echter de juridische weg die hun helemaal dichtgetimmerd hebben, afijn, na een jaar of zeven Skoda gereden te hebben merk ik nu zelf dat ik er een beetje de buik van vol heb hoe die gasten denken dat ze met ons, hun klanten, moeten omgaan. Ik weet ook wel dat bij andere merken ook niet alles koek en ei is, maar Pon doet echt GEEN enkel moeite om met ons in gesprek te gaan, je zoekt het maar uit!!
En Laagvlieger: op zich krijg je een mooie regeling aangeboden, maar het is toch van de zotte dat zo,n reparatie binnen drie jaar en 140.000 km twee keer gedaan moet worden, ik vraag me af hoe lang die ERGERNIS koeler bij mij nu weer mee gaat. Mijn vertrouwen in dit type motor is helemaal weg, ik kijk constant welk motormanagement lampje er nu weer gaat branden en gisteravond op de snelweg kon ik max. 100 km rijden, het gaspedaal reageerde niet meer boven de 100 km en doortrekken in de versnellingen ging ook niet, staat nu bij de monteur, ik wacht af.