Captain Hook
Forumguru
Of blijft 'ie voor ongeveer 15% ongeladen?
't Is maar hoe je het bekijkt!
't Is maar hoe je het bekijkt!
Soms doen mensen dingen niet vanwege geld.@Berghuis Dure kWh's zijn dat zeg!
8,54/12,17 = bijna 71 cent per kWh!
Dat loont dan toch zowat niet om elektrisch te rijden bij dat soort tarieven?
Ik laad thuis voor, beetje per dag verschillend, ca. 20-30 cent/kWh.
Oh natuurlijk, wacht ik snap 'm! Dat ik zo naïef heb kunnen zijn, sorry.Soms doen mensen dingen niet vanwege geld.
Zo'n standaard opmerking, maar die zag ik al aankomen. Je weet dat een steeds groter gedeelte van de opgewekte energie niet van fossiele brandstoffen vandaan komt? En dat dat aandeel alleen maar groter gaat worden?@johanl Tuurlijk; dat was ik helemaal vergeten.
Want nu worden die uitlaatgassen ergens anders de atmosfeer in geblazen. Da's veel beter voor het milieu, toch?
Per slot van rekening moeten die elektroontjes ergens vandaan komen...
BTW: daar ging het op zich helemaal niet om; al dan niet EV rijden. Het ging om dat absurd hoge kWh tarief!
So what? Al komen de elektronen uit een generator die aangedreven wordt een kerncentrale, een golfslaggenerator of een Pumpspeicherkraftwerk (zoals ze die in de Alpen hebben).Zo'n standaard opmerking, maar die zag ik al aankomen. Je weet dat een steeds groter gedeelte van de opgewekte energie niet van fossiele brandstoffen vandaan komt? En dat dat aandeel alleen maar groter gaat worden?
Dan moet de kWh prijs rond de 40 ct liggen en moet je echt rustig rijden.Overigens rijdt hij dan nu op stroom voor ~10 cent/km bruto 'brandstofkosten',