Fabia II met Xenon

Me vocht problemen zijn weer verdwenen door het mooie droge weer. Zal er nog eens goed naar kijken. Gisteren de auto gewassen en goed gekeken. Er valt precies water op de rubberen dop. Lekker handig :(

Op dit moment heb ik de rubberen ring er binnen tegen aan gedrukt. Denk dat ik deze erin ga kitten. Dit dicht 3/4 snee. De rest van de snee ga ik dan dichtmaken. Dan moet het weg zijn :)

Voor anderen, pas dus op!

Buell

Lid
Je moet het niet gaan afkitten, mocht er nog een x vocht inkomen kan het niet verdwijnen, wat je kan doen is de rubberen kappen vervangen en kijken hoe groot het gat moet zijn voor de bekabeling.
Nu moet je eerst de fohn erin zetten want er zit altijd nog wat vocht in de kieren en het goed laten ademen.

Bij mij heb ik de rubberen kappen afgeplakt met waterdichte zwarte tape, werkt perfect.
Ik heb een 2 euro munt op de rubberen kap gelegd en dat eruit gesneden.

Suc6

Je moet het niet gaan afkitten, mocht er nog een x vocht inkomen kan het niet verdwijnen, wat je kan doen is de rubberen kappen vervangen en kijken hoe groot het gat moet zijn voor de bekabeling.
Nu moet je eerst de fohn erin zetten want er zit altijd nog wat vocht in de kieren en het goed laten ademen.

Bij mij heb ik de rubberen kappen afgeplakt met waterdichte zwarte tape, werkt perfect.
Ik heb een 2 euro munt op de rubberen kap gelegd en dat eruit gesneden.

Suc6

K, die euro munt is net zo groot als die rubberen ring die erbij zit? Hoe kom je anders aan die grote als ik vragen mag?
Foto? :)

Buell

Lid
kwestie van goed kijken hoe en wat, en de rubberen ring is enigzins flexibel, voorzichtig te werk gaan en ik zal morgen ff een pic erbij plaatsen, hoe groter je het gat maakt hoe meer kans er is dat je vocht kan krijgen in je lamp.

Het aansluiten is zo gebeurt alleen de afwerking vergt enig wat tijd.

Goeiedag,

Ik heb sinds gisteren een setje Pilot Pro line duo kit 6000k in de greenline met leds stadslichten en leds dagrijverlichting en leds kentekenverlichting zitten (echt een hele mooie verandering) , alleen bij het inschakelen van de xenon gaat eerst de linker aan en 1 a 2 seconde later de rechter koplamp aan . Is dit normaal ? En volgende maand komt er een sproeiinstallatie erop , heeft iemand het al gemonteerd of ervaring ermee?

geen idee, die van mij springen tegelijkertijd aan. Duurt wel een paar seconden voor volledige sterkte..

Welke dagrjiverlichting heb je er in gedaan als ik vragen mag? Ik wil namelijk ook nog steeds led maar hoor verhalen over uitklappende zekeringen en omdraaien van + en - etc.

Ik heb pilots erin met LED resistor kabel en + en - omdraaien en uitklappen zekering geen last van (zitten 2 maanden erin) , en van de xenon ga ik effe navragen bij pilot

Noord26

Forumguru
Ik heb bij behoorlijk wat auto's Xenon gemonteerd. Heb nog nooit gezien dat de lampen appart na elkaar aan gingen. Ze worden immers bediend met 1 schakelaar.

Kleur en op sterkte komen is normaal bij Xenon. Daarom is het ook niet geschikt voor grootlicht.

Ik heb antwoord gekregen van pilot:
Beste,

Ja dat kan. Ivm de canbuskabels die erin zitten. Dat zijn ook herstarters. De computer stuurt eerst een controle puls en dan een doorstart. Dan kan het zijn dat 1 lamp iets later komt .
Met vriendelijke groeten,

Accountmanager

Votrade International BV

Sinds vrijdag is er koplamp sproei installatie op mijn greenline bevestigd , werkt prima en het totale plaatje met de xenon en led stadslampjes en de led dagrijverlichting en de led kentekenverlichting ziet het er mooi uit :super:

wanderer

Senior Member
welk merk cq waar besteld, kosten, link naar website?
hoe wordt de sproei-installatie aangestuurd, dwz gelijktijdig met de ruitensproeiers of een aparte knop hiervoor?
waar heb je het watertankje gemonteerd?
mogelijk wat foto's plaatsen?
ben zeer geinteresseerd gezien de belabberde (trilllende) verlichting....

Waar heb je je dagrij LED verlichting weg gehaald en welk merk, lees op vorige pagina dat jij de polen niet omgewisseld hebt namelijk.
Ik ben ook erg benieuwd naar je Sproei installatie!

Zowel dagrijverlichting led en de xenon van het merk Pilot en de led dagrijverlichting bij het aansluiten omgedraaid en allebei met weerstandkabels geplaatst . De sproeiers incl xenon pilot en incl montage 325,- euro , de voorbumper is eraf geweest en gelijk racegaas gemonteerd achter de grill (ter bescherming ). De sproeiinstallatie staat gelijk in verbinding met de huidige sproei systeem.

Noord26

Forumguru
Waar heb je de sproei-installatie laten monteren?

Melding op je dashboard als je naar grootlicht schakelt, of al aan laten passen in VAGCOM?

Noord26

Forumguru
Als je nu dus je ruitenwisservloeistof voor je voorruit gebruikt, sproei je altijd je koplampen mee?

Bovenaan Onderaan