Fabia II met Xenon

Buell

Lid
Hee ,

Goeieavond leuk om te horen dat je ook bent langs gegaan,ik heb niets te veel verteld toch, het is een fijne man en weet waar hij het over hebt.
Fijn om te horen dat je ook van het probleem af bent en meerder optie's hebt geactiveerd,ik heb deze optie's ook geactiveerd.

P.s. ben net terug van vakantie vandaar de late reactie.
Goed weekend

Noord26

Forumguru
Heb nog veel geprobeerd, maar werkte niet. Bochtenverlichting, weergave CC op de Maxidot, jammer genoeg niet. BC accepteerde het wel, maar gaf geen verandering. Tear-wiping bleek zeer irritant te zijn wanneer je het net niet nodig had (meteen weer strepen), dus gelijk weer uit laten aanzetten. Comfort turning is met 3x precies goed. Ondertussen nam deze man nog een andere klant met Plo GTI onder behandeling. Met af-fabriek Xenon zou coming home niet mogelijk zijn (aldus zijn dealer). Dat was in 1 min opgelost..

Coming home is echt geweldig met Xenons! Op mijn werk deze week nog 2 keer geattendeerd dat de lampen bleven branden, toen ik vrijwel gelijk uitstapte met collega's op de parkeerplaats. Grappig..

Nu nog een sproei-installatie en laat die APK maar komen.

Noord26

Forumguru
@jkz

<knip>

Coming home is 2min werk, puur software matig. Staging is een halve minuut werk.. je wijzers gaan even voluit bij contact aanzetten en weer terug. Totaal nutteloos, wel grappig om te zien.

Coming home is een aanrader met xenon. Je kunt kiezen voor je dimlichten of de stadslichten. Mistlampen werkte niet.

Buell

Lid
Goeieavond,

Ik heb vandaag een nieuwe set xenon binnen gekregen vanwege lamp stuk (onder garantie), nu heb ik de lamp erin zitten en die schijnt anders,ik heb de 2 lampen vernieuwd, en de passagierskant blijft gelijk, en de bestuurderskant die schijnt anders, er lijkt een rare schaduwlijn in te zitten.
Je kan de lamp er maar op 1 manier in doen ivm de houders toch.
Als je de lamp hebt waar zit dan het witte spiraaltje.

Iemand tips met maybe pic's

Noord26

Forumguru
De lampen kunnen er jammer genoeg ook ondersteboven in. Dat is het enige nadeel van H7 lampen icm projector fittingen, waarbij de lampen niet direct op de koplamp vast gezet worden met een veersysteem. Maar met een hulpstuk om ze aan de projector vast te kunnen zetten. Heb het zelf ook al een keer per ongeluk gemerkt direct na inbouw. Is het lampafhankelijk; heb je hem al in de fitting aan de andere zijde gehad? Heb je hem wel ver genoeg door gedraaid? Heb zelf namelijk al 4 verschilende lampen van verschillende merken getest gehad (6000K-35W, 5000K-35W, 4300K-35W en 4300K-55W) en allemaal exact hetzelfde, correcte, lichtbeeld. Er zijn overigens meerdere type H7 Xenon lampen. Wellicht heb je een verkeerde ontvangen? Je hebt normale (zonder metalen bescherming- de juiste, H7 zonder toevoeging), met halverwege een metalen deel (H7R) en dan ook nog met halverwege en op de kop metalen afscherming (H7R+). Die laatste zijn voor reflector koplampen.

Volgens mij zit de draad van de Xenon lampen dan aan de onderzijde bij inbouw als hij correct in de fitting wordt gedaan. En dan nog een kleine slag rechtsom.

ps. Nu al een lamp stuk is wel erg snel. Welk setje heb je eigenlijk?

Buell

Lid
Goedenmorgen,
Ik heb van het merk Pilot de xenonset (proline)
Ik vond het ook snel maar heb netjes een nieuwe set binnen gekregen (zoals ik al had vermeld garantie).
Zover ik zie zit de lamp met houder er ver genoeg in, ik ga de lamp eruit halen en het rustig opnieuw proberen.
De lampen zijn identiek aan de andere versie.
Aan de lamp zit geen metalen bescherming.

Alvast thnx voor de info en tot horens.

Buell

Lid
Goedenmorgen,

Ben van het weekend bezig geweest en krijg het erniet uit, het lijkt als je in de auto zit en je kijkt naar voren of de verlichting gesplitst word als het ware, je ziet het goed als er een beetje nevel is, ik denk dat er iets in de koplamp niet juist zit, ga van het weekend de koplamp nader inspecteren.

Ltrzz

Buell

Lid
Heb de verlichting bij de dealer laten afstellen en ware kleine correctie's, dus daar ligt het niet aan, en de dealer zegt er niet veel over,maar tussen de woorden merk je dat het geen origineel xenon is,maar toen ik het de eerste keer monteerde was het niet.

Zie de foto om het verschil te laten zien aan de voorkant, de passagierskant schijnt anders dan de bestuurderskant 19102011439.jpg

Noord26

Forumguru
Zonder te zien hoe het gemonteerd is en icm correcte afstelling kan ik je helaas niet helpen/vertellen wat het zou kunnen zijn.

Zijn beide nieuwe lampen identiek qua lengte van het 'bolletje' van de Xenon tot waar ze vast geklemd zitten? Het zier er uit alsof de ene dichter bij de lens zit als de andere lamp namelijk.

Buell

Lid
dat denk ik dus misschien ook wel, ga eerst kijken met een spiegeltje om het te zien hoop ik.
thnx voor ieder reactie, het gaat goed komen.

Goed weekend alvast

Noord26

Forumguru
Zou je eens een foto kunnen maken waarbij je in het donker op een muur oid schijnt? En dan vanuit de zitpositie gemaakt? Want ik ben benieuwd naar de afwijking in het lichtbeeld, wellicht kan iemand er dan meer over vertellen.

Is het hetzelfde als je de lampen omwisseld van links en rechts? Hiermee sluit je uit dat het aan de lampen ligt en dus aan je koplamparmaturen.

Buell

Lid
Gaat ik doen,ik heb de lampen idd verwisseld en dan blijft het hetzelfde als op de foto.

Alvast nogmaals thnx voor het meedenken

Antera

Donateur
het lijkt wel in de afstelling te zitten of misschien in de ballast die niet goed meer werkt daarom tegenover een muur zetten en kijken naar het lichtbeeld hoe dit erbij staat. Of heeft jouw auto mee draaiende koplampen dan is misschien de linkse koplamp van zijn basis instelling af

Buell

Lid
Goeieavond,
Ik gaat eens kijken of het de ballast is,ik heb geen meedraaiende koplampen.Het lichtbeeld is gecheckt en blijkt goed te staan,ik zal er een pic van maken.
In ieder geval thnx voor uw reactie.

Buell

Lid
De ballast getest en dat blijft gelijk qua lichtbeeld, ik heb foto's van het lichtbeeld.
Het lijkt me in de koplamp te zitten waar de lamp in zit,heb de lamp verwisseld,ook het kapje in de wielkast eruit gehaald,dan kan je ook wat zien,maar ik zie het niet goed.
Snappen doe ik het niet. 26102011454.jpg 26102011459.jpg je ziet bij het 2e plaatje die rare vorm.

Bovenaan Onderaan