Fabia II met Xenon

Noord26

Forumguru
Het lichtbeeld van die rechtse lamp is idd niet helemaal correct. Duidelijk wel de aftekening tussen licht/donker (waar men bij apk op let, wat men over het algemeen lichtbeeld noemt..), maar niet zoals aan de linkerkant direct onder de scheidingslijn licht/donker het meeste licht en steeds verder naar onderen minder. Dit is, omdat overal een beetje dezelfde lichtintensiteit te krijgen op de weg. De lichtintensiteit is bij de rechter koplamp totaal anders. Dit zie je ook terug op de 2e foto. Dit heb ik nog nooit gezien.

Mijn beide koplampen hebben het linker lichtbeeld, met Xenon en tevens originele H7 verlichting.

Duidelijk is dus wel dat het in de koplamp zit en niet in de nieuwe lampen of ballasten..

Heb je al eens gekeken hoe het lichtbeeld nu is met een origineel H7 lampje?

Buell

Lid
het gaat om de bestuurderskant die niet correct is,ik ga idd de h7 halogeen monteren om het echt uit te sluiten.

Antera

Donateur
als die wel goed is zal het brandpunt van de xenon niet goed uitkomen in de lamp. en bij xenon komt dat aardig nauw

Noord26

Forumguru
Nogmaals, volgens mij heb ik het lichtbeeld in beide lampen zoals aan jou bestuurderskant. Zowel met originele lampjes als Xenon. Het lijkt nu juist alsof de bijrijderskant niet juist gemonteerd zit? Het moet geen bolletje licht zijn zoals ik aan de bijrijderskant zie.

Kijk hier maar eens naar het standaard lichtbeeld van H7, dat ziet er uit als je bestuurderskant:

img0814.jpg

Er zit idd duidelijk verschil tussen, maar ik vraag nu af welk lichtbeeld het juiste is!

Noord26

Forumguru
Het voorbeeld wat ik geef is idd niets mis mee, zo hoort het te zijn. Maar als je op de foto bij Buell kijkt, zie je dat de bijrijderskant dit beeld niet geeft. Terwijl er nu vanuit wordt gegaan dat de bestuurderskant niet correct is. Hetgeen volgens mij dus aan de bestuurderskant juist wel correct is en de bijrijderskant niet!

Buell

Lid
Goeieavond,

Als je goed kijkt bij de 1e foto zie je een soort rare vormen aan de linkerkant.
op de 2e foto het beeld op de grond van het licht,je ziet 2 halve cirkels, de bestuurderskant daar zit een soort knik in,en als is in de auto zit zie je een raar lichtbeeld wat er niet zat.
Ik ga de halogeen erin zetten maak er een foto van en dan zien we verder.

Goed weekend iedereen

Noord26

Forumguru
Zijn er nog mensen die een adres weten voor installatie van een sproei-installatie. Dit ivm apk goedkeur? Regio Tilburg?

Noord26

Forumguru
Er zijn genoeg verkoop adresjes te vinden.

Ik vroeg ook iemand een adres wist voor installatie en niet voor verkoop.

Noord26

Forumguru
Ik stel die vraag niet voor niets natuurlijk, bij de dealer is al geinformeerd.

Monteurs kunnen alleen overweg met fabrieksonderdelen heb ik gemerkt, jammer genoeg. Of van de dealer mogen ze alleen werken met fabrieksonderdelen. En daar valt dit niet onder. Wat exact de reden is weet niemand.

Peter_Octavia

Forumguru
Vandaag xenon gemonteerd in mijn wagen.

Het monteren van de lampen nam nog de meeste tijd in beslag. Wat was dat bij de Octavia II toch simpel eigenlijk. Daar kon je simpel de hele koplampunit eruit nemen.

Maar het is allemaal gelukt. Ben benieuwd straks in het donker. Al ben ik daar niet bang voor. Mijn vorige 2 wagen alle twee waren uitgerust met aftermarket xenon. Vond het nu dus maar behelpen met die halogeen lampjes.

Uiteraard ook gelijk de stadslampjes aangepast.

Geen foutmeldingen. Ook niet met grootlicht seinen.
Dat kon ook niet anders. Lampencheck bij de laatste onderhoudsbeurt door de dealer laten uitschakelen. Had eigenlijk alles uit willen schakelen en zo had ik het ook bedoeld, echter de dealer heeft alleen het dimlicht uitgeschakeld.

Grt.

Noord26

Forumguru
Die hantekening heb ik niet helemaal gelezen idd, hij is tamelijk lang..

Heb zelf ook eerst 6000K gehad, maar nu met 4300K heb ik de indruk dat ik nog meer lichtopbrengst heb. Op de site van xenonlamp wordt 4300K aangeduid met een duidelijk gele lamp, maar dat is het echt niet in de praktijk; gewoon strak wit. Ook weer verschillend welk merk lamp het is overigens, of het echt de juiste lichtkleur heeft.

Peter_Octavia

Forumguru
Heb nog wel nagedacht over 4300K mede door jouw ervaring, echter gezien mijn eerdere ervaringen met 6000K hier toch weer voor gekozen.

We zouden ze dan een keer naast elkaar moeten zetten om het verschil aan te tonen.

Noord26

Forumguru
Mijn eigen ervaring met meerdere merken is dat wat bij sommige 4300K is, bij andere eerder 5500K is. En andersom..

Didam ligt niet om de hoek, jammer genoeg!

Overigens gebruik ik nu 55W professionele lampen welke aangestuurd worden met 35W huismerk ballasten; als test. De lampen branden niet op hun volle vermogen, wat de levensduur ten goede zou moet komen. Deze lijken ook eerder 5000-5500K als 4300K. Draait reeds een paar maanden probleemloos. Ze lijken tevens eerder op kleur te zijn bij het aanzetten.

Buell

Lid
Iemand tips om de lampen erin te zetten,het kost me zoveel moeite om de lamp met adapter te monteren,ga woensdag de xenon eruit halen en een halogeen monteren om te kijken of het lichtbeeld het zelfde blijft zoals nu.

Peter_Octavia

Forumguru
Ik had ook de adapters besteld en nu niet gebruikt. Wat een ondingen.

De originele adapter met halogeen draai je er zo in en met de andere half uur aan het klooien geweest en toen was in het zat en heb ik de originele weer gepakt. Met de dremel kleine openingen gemaakt voor de bedrading en toen met groot gemak gemonteerd.

Bovenaan Onderaan