Fabia II met Xenon

Noord26

Forumguru
De originele zitten toch vast aan je originele bedrading? Hoe krijg je 2 draden van de xenonlamp en de lamp zelf dan in deze fitting? Want de xenon heeft geen insteek-contactpunten zoals een H7.

Peter_Octavia

Forumguru
De originele adapter kun je zo los klikken van de originele bedrading cq stekker. Dan heb een soort gelijk metalen plaatje in de handen zoals de mee bestelde adapters. De originele is echter helemaal rondom gesloten. Hier heb ik dus een opening in gemaakt om de draden van de xenonlamp doorheen te voeren.

Buell

Lid
Je hebt zeker geen fotootje,ik snap ff niet wat je bedoelt met de originele stekker.
Het gaat niet om de adapter,ik heb de originele adapter gebruikt om de lamp mee vast te zetten,dat duurt ff voor die vast zit,vandaar de vraag.

Peter_Octavia

Forumguru
De originele stekker is de stekker waar in de halogeenlamp word ingestoken met de metalen adapter ertussen. Deze stekker zit nu los in de koplampunit waarin de stekkers van de xenon zijn gestoken. Montage is echt simpel geworden. Mijn vorige twee sets werden rechtstreeks gevoed van de accu. Gaf veel meer draden werk.

Heb jij dan de originele adapter niet hoeven aanpassen dan?

Ik heb juist de originele weer gepakt, omdat deze juist makkelijker te monteren is. Vind het overigens geen geweldig systeem.

Buell

Lid
De originele stekker is dus de zwarte stekker waar de zwarte en rode draad ingaan?
Ik heb niets aangepast, de opening van de adapter daar gaat toch het uiteinde van de xenonlamp met bedrading door heen,de stekker heb ik daar niet aan zitten.

P.s. het is idd geen geweldig systeem.

Peter_Octavia

Forumguru
Originele stekker waar nu de voeding vandaan komt voor de xenon. Dus antwoord ja.

Aan de xenonlamp heb ik één brede stekker (deze gaat in de ballast) zitten die echt niet door de opening van de adapter heen kon. De rest zou nog wel gaan met een beetje beleid.

Buell

Lid
Als ik de adapter heb daar gaan gewoon de kabels en de achterkant van de lamp doorheen,de originele stekker ligt los in de koplamp als het ware.

3cxenon01.jpg

Peter_Octavia

Forumguru
Heb jij niet meer kabels aan de xenonlamp zitten dan?

Ik heb ook gelijk het doorvoerrubber voor in de afdekkap en alle kabels aan de xenonlamp zitten.

Kan helaas nu geen foto maken. Vriendin is met de auto naar het werk. Ik heb papa dag. heerlijk.

Goed idee trouwens om hem met een kabelbinder vast te zetten. Heb ik niet gedaan, maar hij zit we redelijk klem in bij mijn althans. Vraag me af ik wel de ruimte had voor een kabelbinder.

Buell

Lid
Papa dag is zkrs heerlijk,ik heb het rubber eraf gesneden,ik heb een kleine kruisopening gesneden in de afdekrubber.Heb best pittige regenbuien gehad en de lamp blijft droog van binnen.
Ik wacht jouw foto's af en dan zie ik het wel,heb nu een probleem met me bestuurderskant,die schijnt anders dan de andere kant,staat verder in dit tpic een foto.

Peter_Octavia

Forumguru
Blijf ik toch met één brede stekker zitten die echt niet door de originele adapter heen kon. Dat rubber kon ik er wel door heen wurmen was althans mijn inschatting.

Gisteravond toch nog even een klein rondje gereden. Wat een verschil. En ook de lenskoplampen doen zijn werk. Heb niet het idee dat het nu hinderlijk is voor het overige verkeer. Veel minder strooilicht in vergelijking tot mijn vorige koplampen die allen reflectorkoplampen waren.

Als je origineel xenon zou hebben maken die dan gebruik van dezelfde lenskoplampen?

Buell

Lid
Ik ben echt benieuwd naar je foto's.Je ziet het,alle kabels incl lamp zitten door de adapter.
Je hebt met de lenskoplamp geen strooilicht,het lijkt net origineel.

Ik denk dat de originele lens met xenon iets anders is maar weet niet wat het verschil kan zijn.

Buell

Lid
Om eerlijk te zijn niet, ik heb het even gelaten voor wat het was,ik werd/word er een beetje kriegel van.
Maar het gaat goed komen,ik ben gaan nadenken vanaf wanneer dit probleem begon, het kwam nadat ik de auto voor de vakantie had bepakt en de hoogteregeling gebruikt had.

Bedankt voor het ernaar vragen.
Tot horens

Noord26

Forumguru
Wellicht dat de originele stekker in de weg heeft gezeten, omdat die nu semi-los ligt in de behuizing? Heb hem zelf wel wat ruimte gelaten in de behuizing, eem beetje zwevend.

Noord26

Forumguru
Ik vond die regeling toch al vreemd. Mensen met achteraf ingebouwde Xenon icm met projector-koplampen zijn niet te onderscheiden van af-fabrieks Xenon, mits men een courante 4300 of 5000K - eventueel 6000K - kleur kiest. Wat ik momenteel tegenkom aan verkeerd afgestelde koplampen zijn ofwel Xenon in reflectorlampen of normaal verkeerd afgestelde lampen in halogeen; en van dat laatste hebben die mensen het vrijwel nooit door dat de lamp dan verkeerd afgesteld staat. Ik mis momenteel de automatische dimmende binnenspiegel weer die ik wel had op de vorige auto. En die auto met verblindende Xenon in reflectoren mogen nog steeds..?

Goed nieuws Buell!

Hoe is het met je eigen installatie overigens?

Bovenaan Onderaan