Dit is EEN voorbeeld van installatie:
http://www.pilotxenonkit.nl/xenon-inbouwen.html
Er zijn ook kits die een directe aansluiting op de accu eisen. Hierdoor lopen er wel meer draden door de motorruimte.
Maar deze schakeling is minder gevoelig voor spanningsval. Dus lampen vallen minder snel uit, gaan minder snel knipperen, etc.
Hiervan een ander voorbeeld.
http://www.scooter-freaks.nl/techcenter-0
Als je xenon gaat inbouwen, neem hoogwaardig dubbel geïsoleerde draden. Isoleer alle solderingen dubbel. Doe dit NIET met isolatietape! (Dit isoleert wel, maar houd geen vocht tegen, waardoor het los (kan) gaat zitten, wat vervolgens kan lijden tot slechte isolatie. (Of zoals ik eens zag, de tape van deze stekkersoldeerder was tussen zijn draaiende delen gekomen.
)
Als je weet wat je wil en hoe het moet, is het inbouwen HEEL simpel. Als je het niet weet, of je vind jezelf zo handig niet..... Laat het dan doen door een expert. (Niet door '
een mannetje' die het wel effuh doet foah wehnag.)
PS... Ik zeg niet dat 1 van beide sets goed of slecht is. Plaatjes dienen slechts ter illustratie.
Weet van te voren dat de gehele bumper en koplampen gedemonteerd moeten worden. Denk goed na hoe je de kabels laat lopen, hoe en waar je de ballasten gaat monteren. Isoleer liever TE vaak dan TE weinig. Ballasten geven erg veel stroom door! (Je bent niet de eerste met verschroeide bedrading.)