Fabia II met Xenon

Massimo

Nieuw lid
Gisteren is de storingsmelding in mijn Fabia verwijderd.
Wat blijkt. Ik had geen storing aan mijn grootlicht zoals velen hier. Bij mij zat de storing in de LED dagrijverlichting en de LED stadslichten. dhr Jela heeft alles netjes aangepast.
Tevens heeft hij de follow me home, needle sweep, automatische deurvergrendeling ( anti carjacking ) en het 4 keer knipperen geactiveerd.

Topservice.

Noord26

Forumguru
Jela weet waar hij over praat idd. Ik denk dat je coming-home bedoeld ipv follow-me-home? Needle sweep is idd leuk, maar totaal nutteloos (heb het zelf ook aantaan). :grin:

Massimo

Nieuw lid
Ja, die bedoel ik, Heb ook geen idee hoe ik op dat Follow me home kom.. Misschien toch me achtervolgingsangst... ;)

Die Needle switch is idd kansloos, maar ik vind het wel grappig...

MacManiac78

Forumguru
Needlesweep.... ;) Misschien toch geen achtervolgingswaan, maar gewoon een typo? (Of staat autocorrect aan? [Zeg maar gewoon "JA"]) :laugh:

Chatslet

Forumguru
Bij mij zat de storing in de LED dagrijverlichting en de LED stadslichten. dhr Jela heeft alles netjes aangepast.

Begrijp ik nu goed dat hij met VCDS de lampcontrole voor de stadslichten heeft uitgezet? Ik heb hier een PDFje waar'voor zo'n beetje alle lichten in staat hoe de lampcontrole uit moet alleen de stadslichtjes ontbreken. Weet je misschien welke codes er aangepast zijn?

Massimo

Nieuw lid
@ MacMAniac... Ja.....

@ chatslet, Ja klopt. Hij noemde het tailligths.. zo heten ze op de Polo bluemotion schijnt, maar het is standje 1 van de lichtschakelaar, dus stadslicht... Die controle heeft hij idd ook uitgezet.

Ik heb werkelijk geen idee hoe, ik zag een laptopje, een kabel, een hele hoop abracadabra... en boem hij deed het.
Anders moet je hem even mailen.. Is een vakmens..

Chatslet

Forumguru
Helemaal top! Dan weet ik genoeg want daar heb ik de codes van! Ziet er naar uit dat ik zometeen als de Fabia er is de hele boel storingsvrij en zonder weerstanden meuk Xenon en Led heb! :xyxthumbs:

Antera

Donateur
Ik pas alles aan voor € 20 en voor dat geld lopen we alles door en bespreken we wat je wel en niet wilt hebben zodat je ook weet wat de mogelijkheden zijn

vinshi

Lid
hoe werkt de coming home bij de fabia greenline eigenlijk. dit zou ik ook wel willen hebben. maar ik woon te ver richting het zuiden. om even bij een van de heren langs te gaan om het aan te laten zetten. woon namelijk bij maastricht.mischien kijken of de dealer het wil doen.

Antera

Donateur
is aan de dealer niet uit te leggen die zeggen toch dat eht niet kan omdat er geen lichtsensor is

piair1982

Forumguru
Opgelost, ballasten van de set waren niet goed icm deze canbus versie van mijn faab.

Leverancier heeft het netjes opgelost door een duurdere, ook betere set.

Mijn advies, neem geen chinese xenonset van 50 tot 130 euro. Ga voor kwaliteit. Setjes vanaf 150 euro zijn beter voorzien van condensatoren die de piekspanning van het opstarten van de xenon opvangen.

Noord26

Forumguru
Nogmaals, aan de buitenkant zie je kwaliteit bij Xenon niet. Er komen ook goede setjes uit China. De Lince set die ik aangaf van €75,- is ook voorzien van de opbouwende spanning (dmv condensatoren?) ipv een piekspanning.

Als ik eerlijk mag zeggen vind ik dit geen oplossing, maar een argument om een klant een duurder product aan te smeren als benodigd is. ;)

Geniet van je Xenon in ieder geval!

piair1982

Forumguru
Mee eens. Maar het gros goedkope is dus niet canbus proof. Wil je op safe spelen dan kun je dus beter wel voor wat duurdere sets kiezen. Aldus uit eigen ervaring. :)

(ps. Dit was ook een lering voor de leverancier. Uiteindelijk kostte het mij niets)

piair1982

Forumguru
6000k inderdaad.

Via navaudio punt blij. Einzelmann setje voor canbus. Vergelijkbaar met pilot setje. Duitse makelij.

Weet niet of ik de link mag plaatsen....

Chatslet

Forumguru
Vanochtend mijn Fabia Greenline opgehaald en vanmiddag een poging gewaagd om Xenon in te bouwen. Met de adapters die hier besproken werden kregen we ze er met geen mogelijkheid in, zelfde probleem als piair1982 dus, de vleugels aan de adapter van Lince lijken breder en platter te zijn dan de originele waardoor ze niet blijven zitten als je ze in de koplamp draait. Ik kon wel de originele adapters van de stekkers af klikken maar daar paste uiteraard de Xenon kabel niet door heen en ik voel er niet echt veel voor on daar in te gaan zitten knippen of zagen want als dat fout gaat krijg ik ook de originele lampen er niet meer in. Is er nog iemand met een idee? Of wellicht iemand met wat meer ervaring die de set eventueel tegen betaling wilt inbouwen?

piair1982

Forumguru
Toch de originele adapter modificeren.

Is de enige oplossing. Je kan hem ook weer terugzetten naar de originele stekker. heb ik nog geprobeerd.

Kwestie van op de juiste plek inzagen of inknippen.

Mocht het niet lukken wil ik je best helpen. Zit alleen aan de andere kant van het land...

(ps. Het inknippen heb ik met een schaar gedaan. Vrij lomp misschien, wel een botte schaar maar is geregeld.
Je kan de beugel zonder problemen losklikken van de stekker. Post 493 1e foto. Mijn duim wijst het lipje aan die je van de stekker moet afwippen. Dit doe je aan beide zijden.)

Bovenaan Onderaan