Gebruiks ervaring Octavia 3

makal

Lid
Hebben we nu uiteindelijk mensen met een EBL (en dus KESSY) die de spiegels kunnen laten openklappen als ze de auto via de deur (niet de sleutel) openen? Ik moet echt eerst instappen en op de startknop drukken.

Mijn software versie:
En mijn opties (hier staat het Inklappen uit, maar normaliter staat deze aangevinkt) in het menu:

Bij mij klappen ze ook uit zodra ik het handvat aanraak. ook een EBL met KESSY

O3-Rider

Senior Member
Woutur.....

Hardware: 040
Software: 0421

Greenline, week 48

Vreemd die totaal verschillende versies...

Majefloti

Forumguru
@Antera, kun jij ons wat meer zinnige info geven omtrent die verschillende software versies? Ik heb bij jou wat instellingen laten aanpassen (o.a. automatische neerklapbare spiegel, needle sweep en comfortknipperen) en die wil ik niet kwijt ;). Deze 'verlies' je denk ik als er nieuwe software-update wordt toegepast.

Wie heeft zijn EBL (met Kessy) vóór okt2013 gekregen en WEL automatisch uitklapbare spiegels bij ontgrendeling?

isonic125

Actief lid
EBL 1.6 TDI DSG combi Platin Grey ongeveer zelfde periode als 'Skoda liefhebber 1'.
Spiegels klappen pas uit bij starten.
SW versie weet ik zo even niet, maar aangezien ik nog niet bij garage langs ben geweest zal het wel een oudere versie zijn.

Ik vind het niet zo'n probleem dat ze pas bij starten openklappen.
Maar het was in mijn vorige auto's wel een goede controle om van afstand te zien of auto op slot is. (soms doe je hem wel even open om iets uit de auto te halen en vergeet je hem op slot te doen).

henriz

Forumguru
Er past geen droger/wasmachine rechtop in de hatchback. Wel liggend, maar deze dingen kunnen vaak niet liggend vervoerd worden.
Ja, deze melding van mij komt zomaar uit de lucht vallen. Maar je zult het je maar af vragen. Dan weet je het nu.

Ook heb ik al een tweezitsbank vervoerd. Dat was ook niet het succes dat ik ervan verwacht had. Kwa lengte had ie er goed in gepast en ook de hoogte van de opening was ruim voldoende. Wat het plan nekte is dat de achterbank verre van plat kan. Een 'plat' liggende achterbank ligt nog vrij schuin omhoog helaas.

Remakil

Forumguru
Daar heb ik nou weer geen last van... ;)

Indien nodig, pak ik een busje op de zaak. Maar ik snap dat niet iedereen die luxe heeft...

Antera

Donateur
@Antera, kun jij ons wat meer zinnige info geven omtrent die verschillende software versies? Ik heb bij jou wat instellingen laten aanpassen (o.a. automatische neerklapbare spiegel, needle sweep en comfortknipperen) en die wil ik niet kwijt ;). Deze 'verlies' je denk ik als er nieuwe software-update wordt toegepast.

Wie heeft zijn EBL (met Kessy) vóór okt2013 gekregen en WEL automatisch uitklapbare spiegels bij ontgrendeling?

Heb er al veel gehad en nog niemand die daarna geen opties meer had. Je kan op 2 manieren een software update doen. Met of zonder behoud van huidige instellingen.

Arnoldotje

Forumguru
Ik kwam vandaag achter iets onverwachts.
Ik heb geen DSG, maar mijn gaspedaal kan ik wel doordrukken in een soort van kickdownstand.
Aangezien ik normaal gesproken de drive mode in normaal of sport heb staan heb ik deze kickdownstand nooit kunnen betrappen op extra acceleratie.
Vanmiddag reed ik op de snelweg eens in de eco-stand en als je in deze mode het gaspedaal doordrukt dan gaat hij wel maximaal accelereren. Ter verduidelijking: volgas optrekken in zijn vijf gaat het verbruik niet verder dan 9,5 km/l, als vervolgens het gaspedaal doorgedrukt wordt in de kickdownstand, dan gaat het verbuik verder omhoog en je merkt dat de auto beter acceleert.
Best nuttig m.i. want als je zuinig wil rijden en toch soms even wat meer power nodig hebt kun je die op deze manier snel aanspreken.

woutur

Lid
Ik heb het idee dat de dimmende binnenspiegel en buitenspiegels niet veel doen. Misschien komt dat door de sunset ramen? Onder de spiegels zitten twee sensoren, waarvan ik vermoed dat deze voor het inkomende licht zijn. Als ik ze bedek, gebeurt er niets. Als ik er een lamp op zet ook niet. Wats er aan de hand?

Staan ze aan? Als je op het knopje drukt gaat het lampje branden. Dan staat'ie aan. Daarnaast kun je het het beste zien wanneer de weg donker is (met weinig straatverlichting), dan dimmen de spiegels meer dan wanneer het erg verlicht is. Ik heb ook Sunset en een bagagescheidingsnet, maar de spiegels werken prima!

woutur

Lid
Staan ze aan? Als je op het knopje drukt gaat het lampje branden. Dan staat'ie aan. Daarnaast kun je het het beste zien wanneer de weg donker is (met weinig straatverlichting), dan dimmen de spiegels meer dan wanneer het erg verlicht is. Ik heb ook Sunset en een bagagescheidingsnet, maar de spiegels werken prima!
Het knopje? Ik moet geloof ik de handleiding nog lezen. Ik heb nog gezocht in het systeem naar een setting, maar een knopje moet ik nog vinden.

woutur

Lid
Ik las het net. Interessant.. Ik had nooit gedacht dat er auto's waren waar je automatisch dimmen uit of aan zou kunnen zetten :) Als je het hebt, heb je het, zeg maar.

Rick

Senior Member
Je zult het niet geloven maar mijn vriendin haat het en zet het automatisch dimmen altijd uit. Vraag me niet waarom...

going_fritz

Actief lid
Ik zet het als het buiten donker is soms ook uit, zeker met regenachtig weer. Want afstandsbepaling met achter je rijdende auto's vind ik persoonlijk dan soms best lastiger. Voordeel vind ik zelfs t.o.v. m'n vorige auto (toyota avensis) dat ik 't nu permanent uit kan zetten. Bij die toyota stond het namelijk altijd default aan als je de auto weer startte.

henriz

Forumguru
Ik heb ook een automatisch dimmende spiegel met aan/uit knopje. En ik heb 'm altijd uit staan.
Mijn sunset achterruit dimt genoeg om geen last van achterop komend verkeer te hebben. Met de extra dimming wordt het gewoon te duister.
Bijkomend voordeel is dat ik geen brandend lampje in mijn gezichtsveld heb. Daar zou ik me maar aan gaan ergeren.

Bovenaan Onderaan