Gebruiks ervaring Octavia 3

thekawa

Forumguru
Thnx. Belasten komt pas over een aantal kms. En uiteraard de olie warm. Goed inrijde heeft mij bij veel vorige autos veel terug gegeven!

O3-Rider

Senior Member
Jup de eerste 500km had ik dat ook, vooral op ritten op 80 km wegen. Zoals aangegeven...regeneren roetfilter.
Je toerental is op dat moment stationair ook iets hoger, 1000-1100.

leonpard

Actief lid
Mijn collega heeft een franse auto (tluaneR) met keyless entry waarbij de portieren worden vergrendeld als je ver genoeg bij de auto vandaan bent.
Dit heb ik niet kunnen ontdekken bij mijn O3C, ook niks in het instructieboek of e.o.a. Setting. Ik neem dus aan dat het bij de Octo zo niet kan werken?

Mijn collega heeft een franse auto (tluaneR) met keyless entry waarbij de portieren worden vergrendeld als je ver genoeg bij de auto vandaan bent.
Dit heb ik niet kunnen ontdekken bij mijn O3C, ook niks in het instructieboek of e.o.a. Setting. Ik neem dus aan dat het bij de Octo zo niet kan werken?

Bij Kessy moet je altijd zelf afsluiten.

Oogje

Senior Member
Bij Kessy moet je altijd zelf afsluiten.
Care to explain? Het voordeel van Keyless entry is toch juist dat je je sleutel niet meer uit je zak hoeft te halen? In mn huidige (tijdelijke) Megane loop ik naar de auto en het is 'klik' en als ik weg loop is het 'klik + piep' zodra ik op 5 meter afstand ben...

Oogje

Senior Member
Het laatste dus. Geen knopje, want bij de passat zat die wel daar. Raar dat ze standaard dan bij pano deze plaat montere. Mijn inziens omdat het model met brille koker niet past met pano?
Wut? Waar zit het vakje voor de zonnebril dan bij de uitvoeringen met pano dak? Want volgens de brochure zit er in de Octavia standaard een zonnebril opbergvak...

Rick

Senior Member
Wut? Waar zit het vakje voor de zonnebril dan bij de uitvoeringen met pano dak? Want volgens de brochure zit er in de Octavia standaard een zonnebril opbergvak...
Helaas zit er niet in.
Care to explain? Het voordeel van Keyless entry is toch juist dat je je sleutel niet meer uit je zak hoeft te halen? In mn huidige (tijdelijke) Megane loop ik naar de auto en het is 'klik' en als ik weg loop is het 'klik + piep' zodra ik op 5 meter afstand ben...
Hoeft sleutel ook niet uit je zak te halen, maar even de deurhendel aanraken is voldoende om te openen of te sluiten. Sleutel kan dus gewoon in je zak blijven.

Falcon

Donateur
Precies dit systeem zat ook op mijn Prius Wagon.

Bij het sluiten van de auto kan je ook zo instellen dat hij gelijk alle ramen (ook pano-dak) dicht doet.

O3-Rider

Senior Member
Telefoon heeft ook totaal geen zin. Afscherming weet ik niets van, maar beter ontvangst etc. klopt totaal niet. In slechtere gebieden gewoon geen tot amper streepjes op het display. Ook gemeten met de telefoon gewoon in mijn jaszak en het maakt echt niets uit. Kortom, voor mij is het niets anders dan een handig opbergvakje.

Nou, tzt dan maar kijken of mn bril in de phonebox past. Da's ook voor het grijpen en goed opgeborgen, en mn telefoon zal er nooit in komen te liggen.

Ik heb ook panodak en dus geen brillenkoker. Echter links naast het stuur zit nog een handig opbergvakje voor je bril.

thekawa

Forumguru
Vandaag mn mistlampen vervangeb. Onbegrijpelijk dat bij xenon lampen en leds er halogeen bochtenverlichting brand :(

Helaas glaasjes niet schoongemaakt met foto want ze vertekenen nu wat.

Before
uploadfromtaptalk1390658479340.jpg

After
uploadfromtaptalk1390658522702.jpg

Bovenaan Onderaan