Gebruiks ervaring Octavia 3

erikkie

Senior Member
@Antera, kun jij ons wat meer zinnige info geven omtrent die verschillende software versies? Ik heb bij jou wat instellingen laten aanpassen (o.a. automatische neerklapbare spiegel, needle sweep en comfortknipperen) en die wil ik niet kwijt ;). Deze 'verlies' je denk ik als er nieuwe software-update wordt toegepast.

Wie heeft zijn EBL (met Kessy) vóór okt2013 gekregen en WEL automatisch uitklapbare spiegels bij ontgrendeling?

die van mij is van oktober met kessy en die heeft het óók niet, waar vinden jullie die software versie.

Als je auto met de hand wast, gaan deuren ook lekker open en dicht met die kessy, nu ook nog spiegels in en uit ;) ?

Remakil

Forumguru
Grappig... men neme automatisch dimmende spiegels en dan zetten we het uit omdat het automatisch dimt... :tegek:

Mmmm, als het goed is, dimmen ze automatisch, als het licht te fel wordt achter je. Dus in feite zouden ze niet te donker moeten zijn, hetgeen ik zo ook ervaar. Vind het heerlijk werken en ben blij dat de buitenspiegels ook perfect dimmen naar mijn mening... bij de Ibiza had ik alleen de binnenspiegel automatisch dimmend, nu zijn ze alle 3 automatisch dimmend en ik vind het prima werken... ;)

Remakil

Forumguru
Ok, dat snap ik... maar ze dimmen automatisch op basis van een lichtsensor... dus zouden ze niet te donker moeten zijn. In principe moet je dus verkeer op afstand prima kunnen inschatten, omdat het licht nog niet zo fel kan zijn, dat de lichtsensor ernstig gaat dimmen. Na mate men dichterbij komt, moet hij meer gaan dimmen toch?

Schijn maar ff met een lampje op die sensor, dan wordt je spiegel bijna zwart... ;)

going_fritz

Actief lid
Ok, dat snap ik... maar ze dimmen automatisch op basis van een lichtsensor... dus zouden ze niet te donker moeten zijn. In principe moet je dus verkeer op afstand prima kunnen inschatten, omdat het licht nog niet zo fel kan zijn, dat de lichtsensor ernstig gaat dimmen. Na mate men dichterbij komt, moet hij meer gaan dimmen toch?

Schijn maar ff met een lampje op die sensor, dan wordt je spiegel bijna zwart... ;)

Dimmen inderdaad 'flexibel' maar ik vond 't toch zo nu en dan erg 'zwart' in de spiegels, waardoor 't lastiger was om afstand in te schatten. Maar of dat vervelend is, is natuurlijk helemaal persoonlijk.

Remakil

Forumguru
Ook dat begrijp ik...
Zelf ervaar ik het als prettig en absoluut niet storend, maar zoals gezegd, dat is persoonlijk...

Mag er alleen ff graag mee dollen natuurlijk... ;)

Badnews

Senior Member
Even een totaal andere vraag. Mijn bijrijdersdeur gaat soms moeilijk open. Ik heb al 'gasten/vrouwen' in de auto gehad die de deur niet eens goed open kregen (van buiten naar binnen). Met een goede ruk aan het handvat gaat ie dan wel open (het gaat dus om de handgreep die zwaar gaat, niet om de deur zelf die vastgeklemd zit ofzo)
mijn eigen handgreep gaat ook niet echt heel licht, maar deze deur (en achterdeuren) krijgt mijn zoontje van 7 probleemloos open, alleen soms wil de bijrijders greep niet meewerken.

zijn er meer?

timdesp

Nieuw lid
Even een totaal andere vraag. Mijn bijrijdersdeur gaat soms moeilijk open. Ik heb al 'gasten/vrouwen' in de auto gehad die de deur niet eens goed open kregen (van buiten naar binnen). Met een goede ruk aan het handvat gaat ie dan wel open (het gaat dus om de handgreep die zwaar gaat, niet om de deur zelf die vastgeklemd zit ofzo)
mijn eigen handgreep gaat ook niet echt heel licht, maar deze deur (en achterdeuren) krijgt mijn zoontje van 7 probleemloos open, alleen soms wil de bijrijders greep niet meewerken.

zijn er meer?

Ik heb hetzelfde voor met mijn O3 Elegance.

Falcon

Donateur
Daarnaast is het ook handig om af en toe de rubbers even in te vetten... bij O2 was dit 1 van de grootste klachten.. krakende rubbers! :)

thekawa

Forumguru
Nog even over die sensoren. Ik heb geen alarm besteld. Wel panodak. Wat zijn deze 3 sensoren..?

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1389375347697.jpg
    uploadfromtaptalk1389375347697.jpg
    36,5 KB · Weergaven: 92

CDK

Forumguru
Nog even over die sensoren. Ik heb geen alarm besteld. Wel panodak. Wat zijn deze 3 sensoren..?
Die horen toch bij de interieurbewaking van het alarmsysteem, heb je links naast je stoel op de stijl tussen voor en achterdeur een knopje zitten wat verlicht is? In dat geval heb je wél alarm..., anders heb je gewoon het paneel van een auto met alarm en is het verder nergens op aangesloten

thekawa

Forumguru
Die horen toch bij de interieurbewaking van het alarmsysteem, heb je links naast je stoel op de stijl tussen voor en achterdeur een knopje zitten wat verlicht is? In dat geval heb je wél alarm..., anders heb je gewoon het paneel van een auto met alarm en is het verder nergens op aangesloten

Het laatste dus. Geen knopje, want bij de passat zat die wel daar. Raar dat ze standaard dan bij pano deze plaat montere. Mijn inziens omdat het model met brille koker niet past met pano?

Gieliovd

Forumguru

zijn er meer?
Die grepen horen heel soepel te gaan. Een vinger is genoeg.

thekawa

Forumguru
Vandaag 3 korte ritten gehad en die wage blijft na elke rit minstens 5 minuten als een gek de motor ventileren. Ik ben de auto nog aan het inrijde (<2500), rustig optrekken en staat nu 120km op.....meer mensen ervaring mee??

Remakil

Forumguru
Ja, heeft met je roetfilter te maken...

Ps... Voor inrijden heb je belasting nodig, dus rij em warm en trap dat gaspedaal in ;)

Bovenaan Onderaan