Gebruiks ervaring Octavia 3

Vandaag geen info mbt verbruikgegevens tijdens het rijden , zowel info lange tijd, sinds tanken en start , alles bleef op nul staan. Uiteindelijk op de terugweg functioneerde het weer, en telde het systeem weer vrolijk door. Gelukkig maar. Sinds ingebruikname heb ik dit nog niet gehad, dit is de 1e keer. Even in de gaten blijven houden.

Na in 3 jaar 160.000km met een O2 gereden te hebben hoefde ik niet na te denken over wat de nieuwe zou worden: een O3! Ik heb mijn Octavia O3 op 3 november 2013 besteld bij de leasemaatschappij. De auto is op 6 januari 2014 geproduceerd en op 27-1-2014 afgeleverd. De auto werd geleverd via Beerens in Antwerpen, boem van de vrachtwagen, voila se, astenblieft. De levertijd was wel een aangename verrassing want de levering was voorzien tegen begin maart 2014.
Aangezien onze firma een hele tijd allemaal zwarte auto's had (en die staan er nog heel veel) viel mijn race blauwe Octavia flink op: Welke is het ? Die blauwe. Er staan 5 blauwe auto's.....Die Blauwe!....ah, die :-)
Tussen de O2 en de O3 heb ik 10 weken in een Renault Scenic x-mod gereden en het enige wat ik echt kon waarderen was dat keyless openen en starten en dat heb ik ook op de O3 besteld, KESSY heet ze :-) Oh ja, aan de Scenic mankeert weinig als hij nieuw is maar ik hou niet zo van ruimtewagens vanwege de hoogte ervan, vandaar de verlaagde Octavia......
Al met al vandaag naar Hannover gereden, heerlijk met de DSG7 automaat, alles gaat vanzelf. De Amundsen is wel even wennen na jarenlang Tomtom. Vind TT nog altijd overzichtelijker en intuitiever maar met split screen voor audio op de Amundsen en navi op de maxidot voldoet het prima. En ook het TomTom bedieningspookje in de Renault (binnen handbereik vanaf de armsteun) vind ik fijner dan op het scherm intypen bij de Skoda.
Al met al ben ik erg blij met mijn O3!

Ik laat het hier even bij, tot de volgende!

Laatst bewerkt:

thekawa

Forumguru
@thekawa, ik heb de mistlampen net gemonteerd. Moet wel zeggen dat ik de kleur persoonlijk met wat minder blauw effect fraaier had gevonden. Maar het is in ieder geval beter dan de geelachtige originele lampen. Misschien ga ik nog even kijken of er lampen zijn die toch meer de kleur van xenon benaderen of de ledstrip. Ik heb helaas vergeten om een foto te maken.

Ow minder om te horen. Jah zoek dan idd maar een andere, blijft altijd lastig goed matchende te vinden. Maar idd al veel beter dan de standaard!

going_fritz

Actief lid
@thekawa, ik heb de mistlampen net gemonteerd. Moet wel zeggen dat ik de kleur persoonlijk met wat minder blauw effect fraaier had gevonden. Maar het is in ieder geval beter dan de geelachtige originele lampen. Misschien ga ik nog even kijken of er lampen zijn die toch meer de kleur van xenon benaderen of de ledstrip. Ik heb helaas vergeten om een foto te maken.

Ik hou me aanbevolen als je nog andere tegenkomt die de xenon benaderen, want ook ik wil dolgraag van die gele kleur af!

stradje

Actief lid
De Amundsen is wel even wennen na jarenlang Tomtom. Vind TT nog altijd overzichtelijker en intuitiever maar met split screen voor audio op de Amundsen en navi op de maxidot voldoet het prima. En ook het TomTom bedieningspookje in de Renault (binnen handbereik vanaf de armsteun) vind ik fijner dan op het scherm intypen bij de Skoda.
Dat is dus ook een punt waarvan ik verwacht dat ik daar stevig van ga balen: die waardeloze navigatie (in vergelijking met TomTom)! Gewoon omdat het VAG concern nog steeds de bocht niet kan nemen om over te stappen op TomTom, terwijl TomTom toch echt in ALLE vergelijkende studies met kop en schouders wint.

Logisch want die hebben de combi van HD Traffic (ook voor lokale wegen) in plaats van het achterhaalde TMC met de zogenaamde IQ-routes (tijdstip afhankelijke trajectsnelheden). Ik heb echt al ZOOOO vaak meegemaakt dat mijn TomTom APP op mijn Galaxy S4 de peperdure navigatiesystemen van BMW's, Audi's, you name it, alle hoeken van de kamer laat zien als het om de betrouwbaarheid van de navigatie gegevens gaat.

Maar als het inderdaad zo slecht is als ik verwacht dan komt er toch echt weer een zuignap. Die plak ik dan wel een keer op het Amundsen scherm en maak dan een foto die ik hier dan post. Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen in Wolfsburg. :shutup:

Oogje

Senior Member
Euhm ik rijd op dit moment in een Megane. De HD traphic is al een tijdje verlopen. Zelf ga ik daarvoor geen abonnement afsluiten.

Behalve dat het scherm ronduit klein is, is de resolutie helemaal bagger. Ik hoef geen wegen te zien van een centimeter breed! Verder kan je met een TomTom niet uitzoomen (het kan wel, maar hij zoomt automatisch in naar een schaal van zo'n 200 meter) en kan je niet op POI's klikken.

Ik kan niet wachten op mn Octavia met Columbus. In een eerdere Golf had ik de uberpopulaire RNS510, in mn Toyota had ik de TNS510 en een TomTom is dan dus echt wel een stap terug.

• Leuk
Waarderingen: Maik

thekawa

Forumguru
Ik hou me aanbevolen als je nog andere tegenkomt die de xenon benaderen, want ook ik wil dolgraag van die gele kleur af!

Ik net nog gekeken op t werk met collega die ook o3 heeft. Hij vond het matchen met de xenon. Ik toch ook wel toen zag. Kleur matcht op afstand met xenon. De led strip lijkt iets blauwer.

Bovenaan Onderaan