Gebruiks ervaring Octavia 3

stradje

Actief lid
Dat wel, alleen jammer dat ze qua kaartmateriaal een jaar of 2 te veel achter lopen ;)
En dat gratis updaten vervalt ook nog eens na 3 jaar.

Bij TomTom GO 5000/6000 tegenwoordig lifetime maps en Traffic. En super User-interface. Maar ik vind zelf de kwaliteit van de navigatie-instructies verreweg het belangrijkste. TomTom scoort systematisch in ALLE tests beduidend beter als het gaat om ontwijken van files, met vaak flink betere rijtijden dan systemen als in de Audi A6 bijvoorbeeld.

CharlesTucker

Forumguru
Dank voor het compliment :D , meestal doe ik het inderdaad zo (hoewel ik dan weer wel heel schijterig een oude tomtom in het handschoenenkastje leg, voor het geval dat)

vgerwen

Nieuw lid
De Skoda Octavia is top! Op alle fronten een prima auto. De Columbus is prima, maar de navigatie is zwak. Ik ben een TomTom 1005 Live gewend. Dus snel een Brodit beugel besteld en ben gelukkig verlost va dat irritante Columbus navigatie systeem met zijn eerst weg rechts alstublieft.

Leon!!

Lid
ik heb er nu net geen 2000 km mee gereden en het is echt een fantastische auto. Ik kom uit een seat leon 2.0 tdi en was bang dat mn 1.4 tsi DSG een beetje te kalm was vergeleken met die seat motor. Maarrrrr dus niet, de 1.4 tsi icm DSG komen de pk's geleidelijker in maar is toch voelbaar sneller. Het enige waar ik me over verbaas is de consumptie van die auto. Maakt niet uit hoe ik rij 1:12 is het en rond 500km weer tanken. Daar wordt ik wel een beetje zout van

ZO, 2 januari gehaald, onderhand meer dan 6000 km op de tellert!
Prima wagen, op geen enkel vlak spijt van mijn keuze! Ik heb helemaal geen problemen met de Navi (kom uit een Golf met rns310, maar deze is net zo goed en misschien wel beter) lekker groot scherm. Auto is sneller dan ik dacht, invoegen is heerlijk.

Mijn grootste pluspunt in deze koude dagen, de ijskrabber. Ik heb nog nooit zo'n goede ijskrabber gehad! ECHT!

Leon!!

Lid
die ijskrabber is inderdaad goed. Vanmorgen voor het eerst gebruikt, en stond inderdaad een beetje versteld over dat kleine dingetje

Badnews

Senior Member
Mijn deurgreep is vandaag gemaakt bij d garage. Bijrijders deur ging soms heel slecht open, aantal passagiers kregen hem zelfs niet open.
Bleek speling in te zitten, en gedeeltelijk los. Waarschijnlijk een klein assemblage dingetje, en hij is gelijk gefixed door de garage terwijl ik in de showroom het skodaforum at te lezen. Nu zit alles goed vast en werkt de greep net zo goed als de andere grepen.
Medewerker vond dat ik mooie luxe bak had, zeker de combinatie 1.6 en dsg op de ebl uitvoering.

Dat is dus ook een punt waarvan ik verwacht dat ik daar stevig van ga balen: die waardeloze navigatie (in vergelijking met TomTom)!
Admundsen is niet waardeloos Stradje, je komt er overal mee. Maar er zijn duidelijk nog verbeterpunten.....vooral in stadverkeer.

MartijnW

Actief lid
Er is hoop voor het navigatiesysteem. Zoals in een ander draadje te lezen valt is de VW-Groep begonnen met live-services op hun navigatiesystemen zoals hier vermeld.

Ik heb nu 7500 km er op zitten in de OIII HB GL BL met de 1.6 tdi motor en ik moet zeggen dat ik er totaal geen spijt van heb. De auto rijdt lekker is direct en gaat ook met de wat hogere snelheden in Duitsland makkelijk met het verkeer mee.

Bovenaan Onderaan