Gebruiks ervaring Octavia 3

Tom RS

Forumguru
Ik weet niet hoe jij het doet maar ik kan met m'n dubbele koffervloer er geen 225/45/18 inkrijgen ik kom in de hoogte ongeveer 10 à 15mm tekort, diametraal geen probleem.
Als ik de dubbele koffervloer niet gebruik stelt het probleem zich uiteraard niet.

Ik heb inderdaad geen dubbele vloer, daar zal het verschil dus in zitten.
Trouwens, 225/45/18 is wel een erg rare maat, zou toch 225/40/18 moeten zijn.
 

AdB

Senior Member
Ik heb geen 225 maar 205 bandjes er onder. Ik denk dat dat ook van invloed is op het brandstofverbruik.
 

blokart

Senior Member
Ik heb inderdaad geen dubbele vloer, daar zal het verschil dus in zitten.
Trouwens, 225/45/18 is wel een erg rare maat, zou toch 225/40/18 moeten zijn.

Is de maat die standaard op de 18 duim velgen zitten van een G6 en had hier nog z'n setje liggen zodoende met die
even geprobeerd had geen zin om de velg van de O³ te schieten.
 
Vandaag even langs dealer geweest om "transistor radio" geluid te laten horen wat er uit de speakers komt. Gelukkig hoorde de chef monteur van de garage het ook, en die gaat het probleem bij PON melden.
Elders op dit forum had ik tips gelezen om zelf een geluidfiltertje te maken om het geluid te verbeteren, maar ik ga het toch eerst met de dealer + PON proberen. Reactie zou ff kunnen duren zij dealer, maar dat houd ik nog wel even vol :-)
 

Darkside

Forumguru
Wat is jullie ervaring met ACC?
Het lijkt mij een heerlijke toevoeging maar hoor veelal dat het in 95% van de gevallen in nederland niet lekker zou werken omdat iedereen "er tussen kruipt".
Ik heb een keer een proefritje gemaakt in een golf 7 met ACC en toen was het rustig op de weg en werkte het heerlijk. Maar nog niet dagelijks of in de spits kunnen testen.
 

CDK

Forumguru
ACC werkt JUIST prettig als het wat drukker is op de weg, aangezien het voertuig zelf ingrijpt bij de door jou genoemde tussenkruipers én daarna weer accelereert naar de door jou ingestelde snelheid, uiteraard alleen icm DSG, ik heb proefgereden met ACC op 150km/h en dat werkte perfect! Keurig en zachtjes ingrijpen waar nodig en soepel en rustig terug versnellen naar de ingestelde max. :thumbsup:
 

Darkside

Forumguru
Hmm tegenstrijdige verhalen.
Wat ik namelijk hoorde is dat de minimale afstand die ACC aanhoudt eigenlijk te groot is.
Waardoor er makkelijk iemand voor je kan duiken. Met als gevolgd dat ACC eigenlijk weer te abrupt in moet grijpen.

Toch maar kijken of ik een keer goed kan proefrijden.....
 

isonic125

Actief lid
Ik denk eerder dat de ACC de juiste afstand houd maar anderen denken dat dat genoeg ruimte is om tussen te kruipen.

Maar ja effect blijft het zelfde
 

Darkside

Forumguru
dat geloof ik best. Ik zelf rij ook te dicht op mijn voorganger op de CC. (geen bumperkleven overigens0
En iets meer ruimte zou kunnen. Maar als hij echt 2 seconden afstand houdt dan voorzie ik wel wat problemen..
 

CDK

Forumguru
Ik vond het persoonlijk heel relaxed rijden, maar het beste is uiteraard om het zelf te ondervinden en te ervaren :jaja:
 

blokart

Senior Member
Hmm tegenstrijdige verhalen.
Wat ik namelijk hoorde is dat de minimale afstand die ACC aanhoudt eigenlijk te groot is.
Waardoor er makkelijk iemand voor je kan duiken. Met als gevolgd dat ACC eigenlijk weer te abrupt in moet grijpen.
Afstand is instelbaar, zopas een geroutineerde gebruiker gehoord en vertelde een goede tip voor de tussenknijpers:
Door het invoegende, drummende voertuig gaat de ACC op de rem gewoon reageren met een beetje gas, het werkt perfect.
Een vervelendere zaak is dat de ACC niet reageert op een stilstaand voertuig (volgens de handleiding)
het is idd zo dat de ACC het voertuig soms niet opmerkt, heb ik reeds ervaren, snel in de ankers dan maar want de
Front Assist gebruikt dezelfde radar en ziet het voertuig evenmin.
Conclusie, ACC zeker ja, maar steeds op je hoede zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Vandaag een proefrit gemaakt in de nieuwe 308... Ja, mijn vrouw mag helaas geen Skoda leasen... :laugh: Die ACC is echt een verademing. Instellen op 130 km/uur en alles wordt geregeld. Voetje van het gas en de rem, alleen maar sturen. Jammer dat deze optie vorig jaar nog niet beschikbaar was op mijn O3... :(
 

Barrokok

Actief lid
Vandaag mijn eerste 30.000 kilometer beurt gehad. Mijn rechter voorportier klemde bij de handgreep en achterin had ik een "rammel". Beide klachten werden gedetailleerd opgenomen en aan het eind van de middag kreeg ik mijn auto weer retour met een soepele deurgreep en zonder rammel!

Top geregeld en geen gedoe met de eerste 30.000 km dus!

Bijzonder tevreden!
 

Gieliovd

Forumguru
Morgen om 05:30 vertrek ik met de Octavia naar Noorwegen! Morgen 984 km rijden en op het bootje in Hirthals....

2 weken daar touren en veel wandelen, en dan weer naar huis met hetzelfde bootje uit Kristiansand.

Naar verwachting dus tegen de 4000 km? Ik wilde eerst rijden via Zweden, maar die bruggen kosten net zo veel aan tol als de boot, dus dan maar 1000 km besparen en met de boot varen. Scheelt nog tijd ook, meer netto vakantie tijd ter plaatse.

Kan ik weer een ervaring optellen. Er staat nu 21.500 op de klok en al de nodige issues gehad. Hopen op een probleemloze vakantie!

Vandaag ieder geval de auto geladen en een nood-bed gemaakt achter in de auto. Mocht ik geen hutje nemen, geen zin of mogelijkheid hebben voor de tent... dan mijn constructie achterin de bak, matje erop en slaapzak hoppa. Ik ben toch alleen.

Morgen een lange haal, kijken wat hij doet. Autobahn A7 geen idee of je daar een beetje mag doorrijden. Zal nog even voor de grens en zo snel ik een andere Shell zie tanken... want hoe het in Denemarken en Noorwegen met de Shell pompen zit.... geen idee. Shell Europese tank-card, vandaar.

Ieder mooie weken, ik ben er ff niet de komende tijd ;)
 
Bovenaan Onderaan