Gebruiks ervaring Octavia 3

TL@

Forumguru
Ik heb de RS TDI en de TDI150 vlak achter elkaar gereden en de RS is inderdaad beduidend stiller, ook minder trillingen na Start/stop.

Mali

Forumguru
betreft octavia 1.6 tdi ABL met dsg combi.
auto sinds 25 mei in bezit, 4500 km mee gereden.
ingereden volgens het instructieboekje.
rij door werk veel met zwaar gereedschap achterin en heb mad hulpveren.
gemiddeld verbruik volgens boordcomputer 1 op 20.
wel raar dat je volgens boordcomputer moet tanken, geeft aan nog 68 km en dan maar 40 liter kunnen tanken hou ik toch nog 10 liter om volgens mij dan nog 200 km te kunnen rijden.
bij leeg rijden in het weekend een drukkend gevoel in de oren maar met volle kofferbak geen probleem.
bij iedere tankbeurt pijl ik olie en het pijl nog niet zien zakken.
al een paar zware regenbuien gehad en uitzicht rondom blijft goed.
navigatie is na starten traag maar werkt daarna goed, wel iritante stem maar snel uitgezet.
start en stop staat bij mij aan en is daardoor heerlijk rustig bij verkeerslichten maar wel vreemde ervaring dat je in de file na 1 km rijden de auto 11x is gestart.
de autostoel moest ik wel aan wennen in het begin maar heb geen klachten.

al om al een tevreden rijder, maar dat was ik bij de 3 voorgaande octavia's ook.

cali05

Forumguru
62000 km. beurt €361,- inclusief leenauto. Geen problemen gehad het afgelopen jaar. Een half litertje olie een keer bijgevuld. Ik ben dik tevreden.

18000 km, oliepeil checken tijdens autorit. oliepeil aan de lage kant. Vanochtend langs de dealer, inderdaad liter olie erbij. Probleem weer opgelost, volgens monteur is het alleen de 1e 20000 km nodig om olie bij te vullen. We zullen het zien. Toch maar gelijk 1 ltr reserve in de auto geplaatst. Dik tevreden over de auto.

riskitalltowin

Actief lid
Ik heb hier een hoop garantiegevallen die 28 juli worden bekeken:
  • Columbus-geluid valt uit
  • Bluetooth module valt uit
  • Dakhemel komt los
  • DSG maakt lawaai in zijn 1
  • Kofferbakpompjes kraken/piepen/knarsen
  • Ontvangst antenne ondermaats. Soms zelfs helemaal geen ontvangst.
Op nog geen half jaar 30000km gereden en al-bij-al niet echt tevreden. Moest ik vandaag voor de keuze staan en met de kennis die ik nu heb had het een Superb of Alhambra geworden weleenswaar een pak minder uitgerust.

Darkside

Forumguru
Dat is een behoorlijke lijst. Vraag me af waarom je dan nog wel voor een superb zou gaan. Ik zou eerder zeggen ik heb het gehad met Skoda. Anders had je net zo goed weer een O3 kunnen nemen.
Hoop dat het allemaal snel en netjes opgelost word

riskitalltowin

Actief lid
Dat is een behoorlijke lijst. Vraag me af waarom je dan nog wel voor een superb zou gaan. Ik zou eerder zeggen ik heb het gehad met Skoda. Anders had je net zo goed weer een O3 kunnen nemen.
Hoop dat het allemaal snel en netjes opgelost word

Simpel: verplicht VW-Skoda-Seat-Audi en de kwalen zijn eerder auto gerelateerd dan merk gerelateerd.

riskitalltowin

Actief lid
Och dat zijn punten waar ik me niet druk om zou maken. Het gebonk irriteert mij vele malen meer.

Het stoort me wel: het zijn zaken die doelbewust als optie zijn gekozen buiten de dakhemel (1ste wereldprobleem) en de pompjes van de kofferklep (zullen ze zonder mekkeren wel vervangen).

riskitalltowin

Actief lid
Hier lijkt mij wel wat aan te doen, het gebonkt kan pon maar niet vinden.

De DSG verwacht ik een lange weg en als Columbus in zijn totaliteit niet wordt vervangen zullen de defecten eraan gerelateerd ook niet opgelost raken. Het is wel niet leuk om 600km zonder iets van radio/muziek te hebben.

O3-Rider

Senior Member
De DSG verwacht ik een lange weg en als Columbus in zijn totaliteit niet wordt vervangen zullen de defecten eraan gerelateerd ook niet opgelost raken. Het is wel niet leuk om 600km zonder iets van radio/muziek te hebben.

Uiteraard heb je daar helemaal gelijk in. Het lijkt mij dat de hele Columbus vervangen moet worden.
Aan de software ligt het niet, anders hadden meer mensen er wel last van.

Uiteraard is het zo, dat een ieder met zijn problemen er voor zichzelf last van heeft.
Ik bedoelde het meer sarcatistich omdat ik inmidels strontziek wordt van het gebonk en de druk in de auto.
Nu zijn de wegen hier in NL best goed, maar ga eens met mijn auto lekker in Frankrijk rijden, dan is het gewoon niet normaal meer. Ik vind het in het algemeen jammer dat ik het idee heb dat er soms weinig gehoor gegeven wordt aan de klachten die wij hebben.

Succes met je klachten en gewoon blijven aandringen. De aanhouder wint!

Rick

Senior Member
Ik heb hier een hoop garantiegevallen die 28 juli worden bekeken:
  • DSG maakt lawaai in zijn 1
  • Kofferbakpompjes kraken/piepen/knarsen
Vervelende lijst. Dat DSG lawaai, is dat niet de airco pomp? Ik hoor namelijk ook aardig wat lawaai uit de richting van het dashboardkastje op lage snelheden, maar dat is de aircopomp. Misschien het proberen waard.Wat bedoel je met kofferbakpompjes?

blauwkeut

Forumguru
Normaal was het toch niet mogelijk je wagen af te sluiten met de sleutel in de auto bij Kessy? Wagen was gesloten, koffer openen, en dan had mijn vrouw de sleutel in de koffer laten liggen. Koffer terug dicht, auto volledig afgesloten... Maar goed dat er een tweede sleutel bij zat :mad:

Ahja, als ik nieuwe muziek op mijn SD kaart zet, en die kaart dan terug insteek, wordt de kaart dan niet automatisch geindexeerd? Ben aan het rondkijken geweest bij de instellingen, maar vind geen 'bijwerken' optie. En mijn nieuwe muziek zie ik ook niet... :arghh:

VWim

Forumguru
Geheugenkaart ff leegtrekken, invoeren in de navi, daarna de muziek er weer op en weer in de auto?
Lijkt me de handigste optie.

Darkside

Forumguru
Geheugenkaart ff leegtrekken, invoeren in de navi, daarna de muziek er weer op en weer in de auto?
Lijkt me de handigste optie.
Dat is lekker als dat ook zo werkt met mijn externe HDD. Die heeft nu ruim 80G aan muziek.
Ik ga dat niet telkens leeg gooien en opnieuw kopieren als ik een album wil toevoegen.

Maar van wat ik begreep zet hij in de root een soort index bestand. Gooi die weg en hij indexeert opnieuw

VWim

Forumguru
Ik heb daar ook aan gedacht, maar omdat ik niet weet of dat echt werkt en hoe het bestand heet heb ik dat achterwege gelaten in mijn post.

De door mij geposte oplossing is misschien niet de snelste, maar voor de noob-gebruiker misschien wel de eenvoudigste oplossing.

blauwkeut

Forumguru
Het zijn twee 128GB geheugenkaartjes. Als ik die iedere keer leeg moet maken als ik er een nieuwe CD op zou zetten...
Dat indexbestandje heb ik niet opgemerkt, dadelijk eens kijken dan...

Bovenaan Onderaan