Gebruiks ervaring Octavia 3

Darkside

Forumguru
Ik meen dat ik toch ergens op dit forum dit gelezen te hebben.
Heb nu mijn hdd uit mijn auto gehaald. Maar ik kan daar geen index bestand vinden.
Alleen een van Windows Media player.
Zie ook niets vermeld staan in het instructie boekje

riskitalltowin

Actief lid
Vervelende lijst. Dat DSG lawaai, is dat niet de airco pomp? Ik hoor namelijk ook aardig wat lawaai uit de richting van het dashboardkastje op lage snelheden, maar dat is de aircopomp. Misschien het proberen waard.Wat bedoel je met kofferbakpompjes?

Als je van P naar D gaat haar je duidelijk het ingrijpen van de koppelingen met een zwaar geluid.

CDK

Forumguru
Normaal was het toch niet mogelijk je wagen af te sluiten met de sleutel in de auto bij Kessy? Wagen was gesloten, koffer openen, en dan had mijn vrouw de sleutel in de koffer laten liggen. Koffer terug dicht, auto volledig afgesloten... Maar goed dat er een tweede sleutel bij zat :mad:
Nee dat zou inderdaad niet mogelijk moeten zijn, heb het zelf na aflevering enkele keren gecheckt (bij mijn S2) en het lukte niet, ook niet met de sleutels in de kofferbak, toen ik deze dicht deed opende de klep zich automatisch weer.

Darkside

Forumguru
Dat is idd wat de instructie video's laten zien. En wat ik ook begrepen had hoe het systeem zou moeten werken.

Zelf nog niet getest. De autos waarmee ik proefgereden heb waren wel voorzien van kessy. Maar geen zin om dit uit te proberen.

Rene C

Forumguru
Ik ga het nu op kantoor niet ff proberen :bloos:. Zal vanavond thuis ff kijken als ik de 2e sleutel binnen heb liggen.

blauwkeut

Forumguru
Look in the hidden files..
Er wordt door de Columbus inderdaad een bestandje op de root van de SD-kaart gezet. Niet verborgen trouwens. Het is een xml-bestand: "WMPInfo.xml".

Inhoud is blijkbaar een of andere identificatiestring:
Code:
<DeviceInfo>
  <WMP DeviceID="{5239ce8d-9e00-47ae-9f64-b4353842a1bd}" RelationshipID="{00000000-0000-0000-0000-000000000000}"/>
</DeviceInfo>

Het xml-bestand verwijderen zorgt er voor dat Columbus de nieuw toegevoegde muziek vindt.

Nee dat zou inderdaad niet mogelijk moeten zijn, heb het zelf na aflevering enkele keren gecheckt (bij mijn S2) en het lukte niet, ook niet met de sleutels in de kofferbak, toen ik deze dicht deed opende de klep zich automatisch weer.
Wat betreft de sleutel, ik heb het nog eens geprobeerd en de auto sloot zich gewoon terug af met de sleutel in de koffer. Dus misschien wel iets om in het achterhoofd te houden... Misschien omdat een een elektrische achterklep is? Ik weet het ook niet, maar ga het wel eens melden aan de dealer...

• Leuk
Waarderingen: CDK

Darkside

Forumguru
Dus toch dat windows media bestand. Ik las het als Windows Media Player.
Omdat de schijf ook aan mijn HTPC hangt dacht ik dat die het was.
Maar mooi om te weten.

Badnews

Senior Member
net even lopen spelen met de sleutels.
Misschien niet helemaal duidelijk, het is warm, en ik kan heel warrig vertellen :)
Meeste is met kessy getest, maar sluiten met kessy is alleen een andere handeling dan op het knopje drukken (ik gebruik immers nooit mijn afstandsbediening)

situatie 1- reserve sleutel broekzak, sleutel in de auto -> auto sluit gewoon
situatie 2- reserve sleutel >5m weg, sleutel in de auto -> auto sluit niet
situatie 3- reserve sleutel broekzak, sleutel in kofferbak -> auto sluit gewoon
situatie 4- reserve sleutel >5m weg, sleutel in kofferbak, auto open -> kan ik hem niet afsluiten zonder sleutel :)
situatie 5- auto afsluiten, reserve sleutel >5m weg, sleutel in kofferbak, kofferbak dicht -> achterklep opent opnieuw (gaat dus niet op slot) en ping in de auto
situatie 6- bestuders portiek open, auto afsluiten, kan niet -> auto sluit niet af
situatie 7- bijrijders portier open, auto afsluiten, sleutel in de auto gooien, reservesleutel >5m weg, bijrijdersportier sluiten -> auto sluit, daarna gelijk weer open.

dus auto krijg je op slot met de 2 sleutels, waarvan 1 in de auto en 1 in de broekzak.
Ik kreeg hem niet afgesloten met de sleutel in de auto.
Niet getest wat er gebeurd bij afsluiten met 2 sleutels(broekzak+in auto) en dan weglopen met nog 1 sleutel in de auto.

Rene C

Forumguru
Niet getest wat er gebeurd bij afsluiten met 2 sleutels(broekzak+in auto) en dan weglopen met nog 1 sleutel in de auto.

Die zou wel top zijn. 2 sleutels inde auto en dan wel op slot en niet meer open. :maakmegek:

Ik heb het net bij die van mij geprobeerd en zelfde. Auto op slot en kofferbak openen zonder auto te openen zonder problemen, sleutel in kofferbak en klep dicht.. En na 1 sec ontgrendeld de klep uit zich zelf.

Wanneer de sleutel in de auto ligt kan de auto niet gesloten worden (via de handgreep).

HansB

Nieuw lid
Na 3 weken en 2000 km te hebben gereden in mijn Octavia 1.6TDI GL BL ben ik dik tevreden. Had hiervoor een Superb 2.0 TDI met 140 PK en nu dus 110 PK en dit merk ik wel. Tot 1500 toeren is de trekkracht niet geweldig maar al met al wel acceptabel (gas wat dieper intrappen :) ). Maar ja, van 25% bijtelling naar 14% scheelt een aardige duit per maand en dan maar geen strepen trekken bij het stoplicht. Verder is de Octavia standaard al compleet en met de extra opties heb ik een luxe kar waar ik weer 4 jaar mee vooruit kan.

paulus474

Senior Member
De Bluetooth verbinding van de Columbus begint echt steeds vaker uit te vallen. Begin me hier behoorlijk aan te irriteren.
Zijn er al mensen bij wie dit probleem misschien al opgelost is d.m.v. een update o.i.d.?

Rene C

Forumguru
Ik heb Iphone (5s) maar ondervind geen problemen met de blauwe tanden verbinding, maar ik gebruik hem dan oom alleen om te bellen niet om te streamen.

Bovenaan Onderaan