GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

LT83

Forumguru
Wie zegt dat ik dat niet kan neerlappen? Deze maand al veel ander spul gekocht voor oa de Octavia. Dan nu nog eens €350 erbovenop in dezelfde maand. Dat had ik liever een andere keer uitgegeven, alleen kost het me dan €150 extra. Vandaar dat ik het nu doe. Beetje gek om over een paar maanden alsnog mijn auto te laten chippen en dan €499 betalen.

En over dat financieren, ik ken gevallen van jongens die hun brommer/scooter op afbetaling rijden. Ben je nog zo jong en begin je al met 'schulden' En met auto's hetzelfde, een dikke bak willen rijden maar het niet kunnen betalen? De garage/dealer regeld wel wat hoor. Niet mijn keus maar er rijden er zo meer rond dan je denkt

Helemaal mee eens. Pas kopen als je de centjes hebt!
Tegen 0% rente financieren terwijl je het geld hebt is natuurlijk een ander verhaal, al zou ik dat persoonlijk ook nooit doen.
Zou dan namelijk het gevoel hebben dat ik iets op de oprit heb staan wat niet van mij is ;)

B.Stuurder

Forumguru
Sparen is ook geen optie, zodra je een beetje spaargeld hebt ga je belasting betalen over je "vermogen", wat ik dan echt nog niet als vermogen zie. Dat samen met de bijna (en wellicht binnenkort echt) negatieve rente op je spaargeld, kost sparen straks even veel als lenen.

Overigens is mijn vrouw al ruim 15 jaar werkzaam in het incasso-wezen en je wilt niet geloven wat en op welke schaal zich zaken afspelen in Nederland. Van schrijnend tot ronduit crimineel. Van oude mensen die vanwege allerlei omstandigheden (vaak overheidsmaatregelen ) in de misère zijn gekomen en letterlijk niet te eten hebben (in Nederland!) tot mensen die bedrijven starten, leningen sluiten en weer failliet gaan en gevlogen zijn met het geld en niet te pakken omdat ze hun dikke huis en auto op een andere naam hebben.

En als je geen leningen hebt, betaal je ze toch! Er worden namelijk leningen van tienduizenden euro's verstrekt aan niet-Nederlanders (zoals Amerikaanse militairen in Nederland gelegerd), die vervolgens verdwijnen naar het land van herkomst en die schuld die moet dan door ons worden betaald uiteindelijk.

Sportline

Senior Member
Na twijfelen toch besloten om mee te doen met mijn Fabia RS, alleen DSG optimalisatie lijkt mij voldoende. Met de standaard 180pk hoor je mij niet klagen...

• Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Dan zou er ook 9 van 10 in een huis wonen met dat gevoel. Maar dat schijnt toch anders te liggen.

Klopt helemaal. Dat voelt toch wat anders omdat een woning in basis zn waarde kan behouden en als je nog een beetje spaargeld inlegt je een postitief saldo zult hebben. Ja ik weet dat er momenteel ook veel huizen "onder water" staan maar goed. Ik heb een eigen zaak en dus niet de zekerheid van een vast inkomen (in hoeverre je dat uberhaupt kunt hebben) en ben daarom misschien wat conservatief met mijn financiën. Er is niets vervelender dan geldzorgen lijkt mij. Een auto op afbetaling komt er bij mij daarom niet in :D

B.Stuurder

Forumguru
Klopt helemaal. Dat voelt toch wat anders omdat een woning in basis zn waarde kan behouden en als je nog een beetje spaargeld inlegt je een postitief saldo zult hebben. Ja ik weet dat er momenteel ook veel huizen "onder water" staan maar goed. Ik heb een eigen zaak en dus niet de zekerheid van een vast inkomen (in hoeverre je dat uberhaupt kunt hebben) en ben daarom misschien wat conservatief met mijn financiën. Er is niets vervelender dan geldzorgen lijkt mij. Een auto op afbetaling komt er bij mij daarom niet in :D
Als eigen ondernemer hoeft dat ook niet, want als je een auto koopt op de zaak, scheelt dat weer in de belasting, lenen zou dan dubbel dom zijn. Maar als je niet het geld hebt, maar wel een auto moet hebben bijvoorbeeld voor naar je werk te rijden, dan kun je niet anders dan lenen. Ik denk dat niemand leent voor de lol, wel voor domme en onnodige zaken, gevoed door de consumptie maatschappij, maar dat gaat wel erg :ot:

vleier

Forumguru

Ken het zelf ook wel een beetje. Het is beter om geld op de bank te hebben dan voor een investering of een keer een verkeerd uitgevoerde order (iedereen maakt fouten). Daarnaast is het altijd makkelijk om geld te hebben voor een wat mindere tijd (gelukkig hier weinig last van gehad (beun de beunhaas gaat wel door in zijn vrije tijd).

Als eigen ondernemer hoeft dat ook niet, want als je een auto koopt op de zaak, scheelt dat weer in de belasting, lenen zou dan dubbel dom zijn. Maar als je niet het geld hebt, maar wel een auto moet hebben bijvoorbeeld voor naar je werk te rijden, dan kun je niet anders dan lenen. Ik denk dat niemand leent voor de lol, wel voor domme en onnodige zaken, gevoed door de consumptie maatschappij, maar dat gaat wel erg :ot:

Euhm ken je de reclames nog van Frisia Financieringen waarbij de auto kapot gaat en het gezin maar besluit om 30.000 te lenen voor een nieuwe BMW. Ik heb juist altijd het idee en de opvoeding gehad dat je niet moet kopen wat je niet kan betalen. Het is toch erg dat er voor dit soort dingen gewoon een lening word afgesloten. Als je zo graag iets nieuw wil hebben dat ga je toch een kleinere auto kopen. Anders zijn er altijd nog goede sites waar ook 2e hands autos te koop staan.
Moeilijk is het niet maar als je altijd een grote mond wil hebben over alles dat je als persoon nieuw koopt en dan alles moet lenen is vragen om problemen.

(ben zelf nu wel bezig met een lening maar dat is dan weer voor een huis (vind ik net wat logischer voor een lenin dan een auto of een nieuwe brommer)

CDK

Forumguru
Na twijfelen toch besloten om mee te doen met mijn Fabia RS, alleen DSG optimalisatie lijkt mij voldoende. Met de standaard 180pk hoor je mij niet klagen...

Hoe meer pk's hoe beter haha, maar een DSG optimalisatie is inderdaad altijd nuttig :jaja:

Gerjo

Senior Member
Mijn dieseltje gaat ook gekieteld worden. Eerst wel even groot onderhoud nog waarbij ook distributiewissel in zit. Afspraak zal daarna volgen, maar is reeds aan Corné doorgegeven.

Zal mij benieuwen hoe mijn auto zich gaat gedragen heuveltje op beladen en met een vouwwagen erachter van de zomer in Frankrijk...

• Leuk
Waarderingen: CDK

paultie

Forumguru
@paultie waarom ga je voor de chip op maat ipv de standaard chip. Ik twijfel nog aan de chip op maat of standaard icm DSG.

Voor mij dat stukje extra afstelling van de motor icm de DSG en wat eerder ook al werd gemeld specifieke afstelling op ron95 zodat pingelen voorkomen word.

Daarnaast vind ik het ook geinig om te zien hoeveel echte pk's en NM's er in de auto zitten door de vermogens uitdraai.

CDK

Forumguru
zou jij het afraden dan???

Nee zeker niet, maar 180pk in een Fabia is al erg lekker. Met 140pk zijn ze al lekker lichtvoetig, dus ik begrijp de afweging wel. Maar 200+ pk in een Fabia is natuurlijk echt een raket op wielen, voor die laatste optie zou ik gaan. Maar ik ga geen zieltjes winnen @vleier, ieder heeft z'n eigen vrije keuze. Alleen wel tunen en geen dsg optimalisatie is een no go uiteraard, in dat geval is het of alleen de dsg of beide, niet alleen de motor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan