GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

vleier

Forumguru
Nee zeker niet, maar 180pk in een Fabia is al erg lekker. Met 140pk zijn ze al lekker lichtvoetig, dus ik begrijp de afweging wel. Maar 200+ pk in een Fabia is natuurlijk echt een raket op wielen, voor die laatste optie zou ik gaan. Maar ik ga geen zieltjes winnen @vleier, ieder heeft z'n eigen vrije keuze. Alleen wel tunen en geen dsg optimalisatie is een no go uiteraard, in dat geval is het of alleen de dsg of beide, niet alleen de motor!

nee ik begrijp jou ook zeker wel. Het is zelfs zo dat je beter jou adviezen kunt nemen dan ze helemaal in de wind slaan. Ken niet veel mensen die net zoveel ervaring hebben als jij doet in het tunen van een auto

CDK

Forumguru
@Trangelang, ik zie graag een vermogensrapport er bij, dus zou zelf voor een chip op maat gaan, maar als je daar geen waarde aan hecht heeft het weinig toegevoegde waarde. 5 pk / Nm meer of minder ga je niet voelen in het rijgedrag.

HarrieSkoda

Forumguru
Als we de 20 halen dan krijgen we nog meer Korting wahaha :stop::tegek:.

Zonder gekheid. Ik dub over de standaard of chip op maat. Wat zouden jullie me adviseren. Voor 150 euro voor 20 PK extra....?

Haha, ja strak plan. Per extra 10 personen 5% extra korting :dankje:

Ik hoef over dat 2e niet na te denken. Ze gaan de auto dan op de bank afstellen en kunnen dan dus veel meer. Plus daarbij krijg je een mooie vermogenskromme. Kun je boven het bed hangen, ook leuk toch :yeah:.
Met een 'standaard' chip heb je wel het idee dat er iets gedaan is, maar je weet niet precies, althans zo'n gevoel krijg ik daarbij. Ik ben zo iemand van als ik iets doe, dan doe ik het gelijk goed.

Fmoon

Forumguru
Sparen is ook geen optie, zodra je een beetje spaargeld hebt ga je belasting betalen over je "vermogen", wat ik dan echt nog niet als vermogen zie. Dat samen met de bijna (en wellicht binnenkort echt) negatieve rente op je spaargeld, kost sparen straks even veel als lenen.

Overigens is mijn vrouw al ruim 15 jaar werkzaam in het incasso-wezen en je wilt niet geloven wat en op welke schaal zich zaken afspelen in Nederland. Van schrijnend tot ronduit crimineel. Van oude mensen die vanwege allerlei omstandigheden (vaak overheidsmaatregelen ) in de misère zijn gekomen en letterlijk niet te eten hebben (in Nederland!) tot mensen die bedrijven starten, leningen sluiten en weer failliet gaan en gevlogen zijn met het geld en niet te pakken omdat ze hun dikke huis en auto op een andere naam hebben.

En als je geen leningen hebt, betaal je ze toch! Er worden namelijk leningen van tienduizenden euro's verstrekt aan niet-Nederlanders (zoals Amerikaanse militairen in Nederland gelegerd), die vervolgens verdwijnen naar het land van herkomst en die schuld die moet dan door ons worden betaald uiteindelijk.

Sparen loont nog wel, ik heb 0.0 schuld en die 1.2 procent boven het Heffingsvrije vermogen is ook nog wel te overzien. Al is die 1.2 procent totaal niet eerlijk omdat we geen 4 procent rentement halen uit het geld (de meeste)
Sparen is ook geen optie, zodra je een beetje spaargeld hebt ga je belasting betalen over je "vermogen", wat ik dan echt nog niet als vermogen zie. Dat samen met de bijna (en wellicht binnenkort echt) negatieve rente op je spaargeld, kost sparen straks even veel als lenen.

Overigens is mijn vrouw al ruim 15 jaar werkzaam in het incasso-wezen en je wilt niet geloven wat en op welke schaal zich zaken afspelen in Nederland. Van schrijnend tot ronduit crimineel. Van oude mensen die vanwege allerlei omstandigheden (vaak overheidsmaatregelen ) in de misère zijn gekomen en letterlijk niet te eten hebben (in Nederland!) tot mensen die bedrijven starten, leningen sluiten en weer failliet gaan en gevlogen zijn met het geld en niet te pakken omdat ze hun dikke huis en auto op een andere naam hebben.

En als je geen leningen hebt, betaal je ze toch! Er worden namelijk leningen van tienduizenden euro's verstrekt aan niet-Nederlanders (zoals Amerikaanse militairen in Nederland gelegerd), die vervolgens verdwijnen naar het land van herkomst en die schuld die moet dan door ons worden betaald uiteindelijk.

Tja, die vermogensrendementsheffing klopt dan wel niet voor iedereen helemaal maar zo erg is dat allemaal niet. En voor de rente sparen hoeft niet, maar sparen om geen lening aan te gaan is goedkoper dan een lening nemen :-). Ik heb mijn huis netjes van mijn eigen centen betaald en krijg er zelfs nog een beloning voor ook van de belasting, streept weer de vermogensrendementsheffing weg. Zo houden we elkaar in belans in Nederland. Ik denk dat er niks te klagen is. Maar dat is uiteraard mijn mening. Ik betaal graag belasting centen om een ander weer van een nodige uitkering te kunnen voorzien. Vergeet niet dat hoe crue het ook klinkt mensen vaak zelf ervoor zorgen dat ze geen eten kunnen kopen.

EdK

Forumguru
Vergeet niet dat hoe crue het ook klinkt mensen vaak zelf ervoor zorgen dat ze geen eten kunnen kopen.
Erg kort door de bocht is mijn mening, zou zeggen ga eens een maandje helpen bij een voedselbank en hoor de verhalen eens aan.....
Verder ga ik hierover geen discussie aan !
Ook ik moet vermogensbelasting afstaan elk jaar..

CDK

Forumguru
Voor degenen die vandaag al een afspraak willen maken en niet direct antwoord krijgen.....
Hoor zojuist van Rico dat hij vandaag afwezig is, dus dan zal je morgen een antwoord terug ontvangen.

vleier

Forumguru
Sparen loont nog wel, ik heb 0.0 schuld en die 1.2 procent boven het Heffingsvrije vermogen is ook nog wel te overzien. Al is die 1.2 procent totaal niet eerlijk omdat we geen 4 procent rentement halen uit het geld (de meeste)

Tja, die vermogensrendementsheffing klopt dan wel niet voor iedereen helemaal maar zo erg is dat allemaal niet. En voor de rente sparen hoeft niet, maar sparen om geen lening aan te gaan is goedkoper dan een lening nemen :-). Ik heb mijn huis netjes van mijn eigen centen betaald en krijg er zelfs nog een beloning voor ook van de belasting, streept weer de vermogensrendementsheffing weg. Zo houden we elkaar in belans in Nederland. Ik denk dat er niks te klagen is. Maar dat is uiteraard mijn mening. Ik betaal graag belasting centen om een ander weer van een nodige uitkering te kunnen voorzien. Vergeet niet dat hoe crue het ook klinkt mensen vaak zelf ervoor zorgen dat ze geen eten kunnen kopen.

Ze zijn er wel. En vergeet niet de bedrijven die de laatste paar jaren omvallen en die gewoon andere bedrijven erbij meenemen. Ergens is het voor een bedrijf ook niet allemaal leuk meer. Investeren is belangrijk en is ook belastingaftrekbaar maar ergens moet er wel geld binnen komen dat ook gebruikt kan worden daarvoor. Zolang dat niet kan is er geen beginnen aan.

Dat komt voor maar ik heb al heel wat ellende gehoord via mijn vrouw, van mensen die er helemaal niks aan konden doen en dat komt vaker voor dan zou moeten.

Je bent niet de enige. Ken er zelf ook een paar die helemaal nergens wat aan konden doen maar zo ineens wel de problemen hadden (vaak door de spaarhypotheken die uit eindelijk een naheffing opleverden (zo zijn de banken). Deze mensen zijn dan ook vaak rond de 55 tot 60 en die moeten nu gewoon werken tot hun 70ste om de lening te betalen die ze als naheffing hebben gekregen van de staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan