GROEPSAANKOOP Chip/DSG Tuning @ TVS Engineering / DSG-Dokter

Neem jij deel aan DEZE groepsaankoop?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
@Trangelang, je moet je auto laten afstellen op de brandstof die je altijd tankt. Anders hou je jezelf alleen maar voor de gek toch? Het staat leuk natuurlijk op je vermogensrapport, maar dat is dan ook alles.

TurboT

Forumguru
@Trangelang De tuning is op euro 95 afgesteld omdat we dit meestal tanken.

Ik kreeg namelijk van TVS het advies om RON98 te tanken na het chiptunen. Ondanks stage 1. Voor mij namelijk dit niet te doen. Liever euro 95 met minder PK dan zoeken naar een tankstation met RON98. Stel dat je toch de euro95 tankt en de tuning staat ingesteld voor RON98. Wat gebeurt er dan? Puur minder PK's of gaat deze bokken en inhouden?

CDK

Forumguru
@trangelamg, de ecu kan uit m'n hoofd 5% bijregelen, is de afwijking groter dan gaat hij pingelen en dat is schadelijk.
Natuurlijk loopt een motor mooier op 98 of 102, maar als je dat na de tuning niet blijft volhouden dan heeft het geen nut. Afstellen op 95 zonder dat er bijgeregeld moet worden kost alleen een paar pk's.

Joh@n

Forumguru
Even een praktisch vraagje...zit er nog een minimum aantal km's wat op de teller zou moeten staan voor bijvoorbeeld een DSG aanpassing?

TurboT

Forumguru
Net een berichtje gekregen van TVS. Kreeg het advies om voor het tunen even 98 te tanken voor het correct en nauwkeurig tunen. Zij gaan dan instellen met een veiliger waarde zodat het met 95 getankt kan worden. Zij kunnen dan zien wat de klopgrens is.

Tuur71

Senior Member
Dus als je op 95 rijd en wil blijven rijden moet je toch eerst een tank 98 oprijden voor de tuning om eea goed af te kunnen stellen voor het geval dat je eens 98 of hoger tankt?

CDK

Forumguru
@Tuur71, hoger octaan kan er altijd in, dat is het probleem niet. Wellicht is het op 98 makkelijker afstellen en schroeven ze hem dan iets terug.

TurboT

Forumguru
Dus als je op 95 rijd en wil blijven rijden moet je toch eerst een tank 98 oprijden voor de tuning om eea goed af te kunnen stellen voor het geval dat je eens 98 of hoger tankt?

Yes, Rico van TVS heeft mij dit verteld. Zij gaan dan daar vanzelf een veiliger waarde instellen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Fmoon

Forumguru
Ik heb ook even een vraag gesteld per mail en ben wat minder enthousiast na de reactie. Ik heb dan ook nog niet op JA of NEE geklikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan