Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

  • Alleen motortuning

    Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

    Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

    Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

    Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

    Stemmen: 5 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    45

sandurtjuh

Forumguru
jij zegt dat 345 te weinig is en daarom een DP erop moet zodat het 365 word.
Denk dat je ergens een paar keer overheen hebt gelezen. "Was ook ter info, ik doe het ook niet hoor, zoals ik al eerder zei, ik zie het verschil in prijs t.o.v. vermogenswinst niet helemaal in. Maar dan weet iedereen ongeveer wat de prijzen daarvan zijn." Dus ter verduidelijking: Ik zie niet in waarom, als je 345 pk (!!, sowieso veel meer dan menig ander aanbieder) met een stage 2 (TVS stage 2, dus ZONDER aanpassingen) kunt realiseren voor zeg 1000 euro, waarom je dan voor 1250 euro EXTRA (dus 2250 euro) 30 pk meer (385 pk) zou willen.

En daarbij, wat @B.Stuurder al zegt, probeer het maar eens op de weg te krijgen vanuit stilstand. Voor mij gaat het niet om sprintjes vanuit stilstand, want je bent vaak/altijd langzamer weg (de ene keer heb je veel grip en vaak heel weinig grip waardoor er al wielspin optreedt), al kun je nog zo goed met je gaspedaal spelen.

Ik hoop dat je dus nu begrijpt dat ik een vermogenswinst van 125 pk megaveel vindt zónder aanpassingen (want het gaat in dit geval specifiek om de O3 vRS).
 

Fmoon

Forumguru
Ik zou niet teveel naar de Cijfers kijken in dit geval. Meer naar wat lekker rijd/voelt en wat de voorbanden ook op de weg houd.

De 220 vind ik soms wat loom en stug aanvoelen, wellicht dat meer vermogen en koppel dit wegneemt.

Ook ben ik inmiddels aan het kijken naar een C450 estate AMG met V6 en 367pk.
 
Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
Maar volgens mij was dit geen standaard brandstofpomp die je bij de dealer of bij winparts haalt.

Dus ja dan kom je nergens meer.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

vleier

Forumguru
dan nog is het erg netjes van hun dat ze @Corné de Kluijver hebben geholpen.
Anders kun je het onderdeel ook opsturen en dan tegen de klant zeggen dat die naar een garage moet gaan om die in te laten bouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Dat kan TVS dan toch ook wel lijkt me, ik meen mij te herinneren dat ze een keer bij @Corné de Kluijver zijn geweest om iets te monteren of iets dergelijks..

Zullen ze waarschijnlijk niet op zitten te wachten, maar als er echt stront aan de knikker is kun je ze best wel zover krijgen lijkt mij..

Dan vinden ze Corné vast aardiger dan mij, want ik heb het gevraagd en een ontkennend antwoord gekregen.
Misschien doen ze het wel als het echt niet anders kan, maar om die gok te nemen?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
ZO,

Ik heb gebeld met TVS, Ronals geproken, wat vragen gesteld..
Sommige dingen zijn gewoon heel lastig uit te leggen in de zin van omdat het enorm verschilt per auto, per motor en dan ook per bouwjaar.

Dus om simpel te zeggen dat je met een Stage2+ tuning i.c.m. downpipe en CAI minimaal een X-pk vermogen erbij boekt is niet zomaar vooraf te zeggen. Ja; uiteraard meer vermogen. Maar het is bijv niet standaard +50pk ofzo. Een 1.2tsi blokje zou bijv 20PK kunnen boeken en een 2.0 TSI 80Pk. Deze cijfers zijn gewoon door mij verzonnen; maar het is puur om aan te geven dat hij dus vooraf niet kon zeggen van nou; als je dat pakket neemt en bij APR alles laat monteren dan is het toch minimaal X erbij. Dus Tja.

Hij adviseerde echt flink te scrollen op zijn Facebook pagina; daar staan toch wel meerdere grafieken met runs gepost.
Zijn nieuwe website duurt allemaal langer; de digitale database wil niet praten met de nieuwe website en daarom duurt het allemaal lang totdat het er nu op staat. Aldus Ronald die dat zelf ook niet zo leuk vond ;)


Verschil tussen stage 1 en stage 2 was gewoon dat de stage 2 meer finetuning krijgt dan stage 1.
Er word in beide gevallen geen externe chip geplaatst of iets. Het zit hem puur in de werkzaamheden.
Stage 1 is gewoon low budget, wat meer vermogen en ze zorgen ervoor dat de motor niet pingelt.
Bij stage 2 is het gewoon wat meer finetuning aldus TVS. Eigenlijk is stage 1 niet interseant naar zijn zeggen.
Stage2 wel wat meer, maar eigenlijk adviseert hij iedereen voor Stage2+ te gaan, niet perse i.c.m. die dure downpipes, dat is echt niet noodzakelijk hiervoor, maar met stage2+ heb je gewoon een full custom map op de ECU. Maar is daarom ook wel meer aan de prijs.

Kort gezegd; stage1 is low budget, voldoet prima voor gewoon wat meer vermogen erbij. Advies is die 100 euro meer te betalen voor stage2, dat is gewoon net allemaal wat verfijnder, zonder echt in details te gaan wat dat nou allemaal in houd. Deze 2 opties houden het gewoon betaalbaar. Wil je gewoon het maximale doe dan stage2+ tuning. Al dan wel of niet met downpipes en cai's



Simpele vragen en antwoorden:
Kan je er contant betalen? JA
Wat kost de Fuell-cut off optie? Normaal 99, voor onze groupbuy 79 euro. (letop: je kunt er bij bepaalde modellen niet op wachten, blijkbaar duurt het soms wat langer om het in te stellen?, dit gaf Ronald aan)
Wat kost bakolie vervangen? i.c.m. een tuning 99 euro (normaal 179), neem je het dure stage2+ pakket met dsg dan zit de olie erbij in.


De uitdraaien van vermogen runs krijg ik per mail; ik moet even mailen welke en dan laat hij de stagier ze opzoeken, maar het advies is wel om het op facebook na te spitten. Daar staat vrijwel alles aldus TVS
 

vleier

Forumguru
Oke de stage 2+ kan er bij mij echt niet uit (heb dit jaar al 2500 euro aan de auto uitgegeven) aangezien ik aan het zoeken ben naar een huis) en daarom blijf ik bij de Stage 2. Mogelijk in de toekemst dat er meer kan worden vrijgemaakt. En bedankt voor het vragen naar contrante betaling
 

sandurtjuh

Forumguru
Oke, dus een stage2+ (plus) zonder de DP kan dus ook en dan is het gewoon echt custom voor die 150 euro meer, speciaal voor jouw auto, maar dan hoef je dus geen aanpassingen te doen. Alright, dus voor mij dan de Stage2+ (plus) met DSG stage 2+ (plus) (inclusief rollen), maar dan zonder de DP en CAI als extra en eventueel die fuel-cutoff (tegen die tijd wat meer info vragen aan Ronald). Bedankt voor de info en moeite die je doet @Disaster-Master .

Een tip: Je kunt ook zoeken op Facebook, rechts staat een zoekveld, daar kun je bijvoorbeeld skoda of octavia of TSI of wat dan ook invullen. Dan hoef je niet ellendeloos te scrollen.

Misschien een stomme vraag, maar is de 26e nog steeds een optie of wordt het later in het jaar / volgend jaar?
 

B.Stuurder

Forumguru
Als ik het goed zie op de FB pagina hebben ze in 2015 een A3 1.8 tsi op 249 pk op de krukas en 364 Nm op een DSG7 getuned. Zonder slip zelfs op 400 gehad!
Nu ben ik benieuwd hoe het met die auto nu staat technisch gezien.
 

vleier

Forumguru
Als ik het goed zie op de FB pagina hebben ze in 2015 een A3 1.8 tsi op 249 pk op de krukas en 364 Nm op een DSG7 getuned. Zonder slip zelfs op 400 gehad!
Nu ben ik benieuwd hoe het met die auto nu staat technisch gezien.

Zoals je in je andere topic al zei. tis een lease auto. Jij hoeft niet bang te wezen voor schade. Daarnaast als je geen 400 wil dan ga je toch lekker behoudend houden iets van 390 pk ofzo.
 
Bovenaan Onderaan