Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

• Alleen motortuning

Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

Stemmen: 5 11,1%

• Totaal aantal stemmers
    45
Top heren. Dank voor de snelle respons.
Ik heb vrijdag 25 november en vrijdag 2 december voorgesteld bij TVS.
@Cherokee ; jij mag dan als eerste starten. Hoe vroeg is vroeg? TVS start denk ik rond 09.00 uur ?

MaRco2

Forumguru
@MaRco2 ; de Driveabillity slaat alleen op de DSG; hiermee word het hakkelen/schokken bedoeld van de automaat. Dus dat is bij jou dan niet van toepassing. Ik heb even zitten zoeken op facebook; ik zag daar een S3 1.4 TSI welke van 135pk naar 157pk ging. Ik weet alleen niet welke motor uitvoering het is (122 of 140pk) en welke tuning er is toegepast.. Laat even weten of je nog interesse hebt..

Normaal gesproken, past men met het (fine)tunen op de dyno de hele range aan om de koppelkromme zo vlak mogelijk te krijgen (drive ability, dus minder haperig trekken, zeg maar), zonder kuiltjes enzo.

Zeker interesse, kan ook op een doordeweekse dag (voucher) trouwens, liever genoeg aandacht dan snel afraffelen.

Alleen is nog onduidelijk of er al ervaring is (op de facebookpagina staat niet zoveel als je op Octavia of 1.4 zoekt, vrijwel alleen RS) met wat de 1.4TSI 140 (zit origineel al op een kleine 170 pk/300 Nm namelijk, ja ook bij TVS op de bank) daadwerkelijk kan doen (incl. koppelkromme).

Die JD cijfers (op 98) met 200+ pk en 330 Nm kunnen anders liggen (positievere bank resultaten! Met dezelfde auto betere cijfertjes dan mogelijk in werkelijkheid) dan bij TVS, maar met name de niet piekwaarden zijn zeker zo interessant (dus grafiekje staren is dan wel leuk :) ).

Is het handig om dit rechtstreeks te informeren?

• Leuk
Waarderingen: CDK
Okay wat betreft de term driveability was er dan wat verwarring aan mijn kant..
Ik bedoelde hier in het topic daar dus de DSG mee en jij wat anders ;)

Ik ga er vanuit dat als je laat tunen, zeker met een stage2+ welke een full custom map is ze er het maximale uit zullen halen met idd een mooie lineaire vermogens kromme.

Nou heb jij dezelfde motor als ik.
Toen ik mijn aller eerste email naar TVS stuurde met de vraag wat zij voor mij konden beteken voor de DSG kreeg ik automatisch ook te horen dat de motor naar zo'n kleine 200 pk zou gaan en inderdaad dat hij fabriek af al zo rond de 160 zit volgens TVS..

Je kunt best idd even met TVS mailen of zij specifiek voor deze motor en de tuning welke je wilt een uitdraai kunnen sturen.

sandurtjuh

Forumguru
Ik wil ook wel zo vroeg mogelijk als dat kan, dan kan ik de kids ophalen rond 18 uur (reistijd van 2 uur minimaal). Als het gaat natuurlijk. Maar inderdaad, er moet wel aandacht worden besteedt aan de auto's.

Prima @sandurtjuh Nu is het zo dat ze op een doordweekse dag meerdere monteurs hebben. Dus er zullen ook gewoon aantal auto's op het zelfde moment gedaan worden. Volgens TVS zijn er 2/3 echte programeurs doordeweeks aanwezig. Dus lijkt mij dan aannemelijk dat er 2 auto's tegelijk kunnen...
Je zult igg of samen met @Cherokee gaan of daarna als nr. 2 :)

sandurtjuh

Forumguru
Hoeft niet meteen als nummer 2 (mag natuurlijk wel), als het maar niet in de middag is ;) Maar dat zal vast helemaal goedkomen :D

Laatst bewerkt:

MaRco2

Forumguru
:thumbsup::thumbsup:
Okay wat betreft de term driveability was er dan wat verwarring aan mijn kant..
Ik bedoelde hier in het topic daar dus de DSG mee en jij wat anders ;)

Ik ga er vanuit dat als je laat tunen, zeker met een stage2+ welke een full custom map is ze er het maximale uit zullen halen met idd een mooie lineaire vermogens kromme.

Nou heb jij dezelfde motor als ik.
Toen ik mijn aller eerste email naar TVS stuurde met de vraag wat zij voor mij konden beteken voor de DSG kreeg ik automatisch ook te horen dat de motor naar zo'n kleine 200 pk zou gaan en inderdaad dat hij fabriek af al zo rond de 160 zit volgens TVS..

Je kunt best idd even met TVS mailen of zij specifiek voor deze motor en de tuning welke je wilt een uitdraai kunnen sturen.

MaRco2

Forumguru
Doordeweekse dag is vooralsnog geen probleem (dan kan ik de dag blocken).

Heb zojuist gemaild naar info@ (geen idee of dat goed aan komt).

B.Stuurder

Forumguru
Als het op een vrijdag is kom ik misschien toch wel even langs, doordeweeks komt mij beter uit en ik moet nog ATV dagen opmaken.... Maar vooralsnog zonder Octavia. Ik zou wel even live met de heren willen praten.....

vleier

Forumguru
Als het op een vrijdag is kom ik misschien toch wel even langs, doordeweeks komt mij beter uit en ik moet nog ATV dagen opmaken.... Maar vooralsnog zonder Octavia. Ik zou wel even live met de heren willen praten.....

Het zou wel leuk zijn haha

Iedereen die op de dag van de groupbuy/mini-meet langs komt kan een voucher kopen krijgt een voucher die nog maanden na aankoop geldig zal blijven.

;)

Laatst bewerkt:
Even snel TVS gebeld; hij is wat druk, @MaRco2 ; jouw email had hij gezien. Gaat hij proberen vannavond te beantwoorden na werk en dan gaat hij ook in de agenda kijken of het de 26ste word of 2 december (of uiteraard een andere vrijdag mocht het beide niet uit komen ;) )

MaRco2

Forumguru
Iedereen die op de dag van de groupbuy/mini-meet langs komt kan een voucher kopen die nog maanden na aankoop geldig zal blijven.

Kopen? De vorige keer (nou ja, 3 jaar geleden) kreeg iedereen een voucher die dat wilde (lees: kortingsbon) om later iets te kunnen laten doen (dynorun, tunen>>>was toen nog niet met de nieuwe motoren mogelijk).

• Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
Even snel TVS gebeld; hij is wat druk, @MaRco2 ; jouw email had hij gezien. Gaat hij proberen vannavond te beantwoorden na werk en dan gaat hij ook in de agenda kijken of het de 26ste word of 2 december (of uiteraard een andere vrijdag mocht het beide niet uit komen ;) )

Goed gegokt dus qua mailadres.:)

Ik ben voor 90% deelnemer, alleen die laatste 10% hangt even van het mailitje af.;)

Kopen? De vorige keer (nou ja, 3 jaar geleden) kreeg iedereen een voucher die dat wilde (lees: kortingsbon) om later iets te kunnen laten doen (dynorun, tunen>>>was toen nog niet met de nieuwe motoren mogelijk).
Ah ja.. sorry.. aangepast: iedereen krijgt een voucher, en hiermee krijg je korting op een tuning pakket wat je dan later laat uitvoeren ;)

Bovenaan Onderaan