Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

• Alleen motortuning

Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

Stemmen: 5 11,1%

• Totaal aantal stemmers
    45

MaRco2

Forumguru
Gekke vraag: bij een non turbo gaat met 'chippen' de lucht/brandstof mix richting magerder (behalve bij vollast) om meer pep en een lager verbruik te krijgen.

Gaat dat bij een TSI (=turbo) ook zo op of schiet het verbruik bij normaal gebruik omhoog? Lees ook: doet dit iets met de inwendige vervuiling? Ik las net een interessant topic wat ik de laatste 2 jaar compleet gemist heb blijkbaar.

vleier

Forumguru
Vanuit jouw verhalen is het een pittige tante toch?

Ja je moet haar niet tegen je hebben. Ze laat sws van zich horen als je ergens niet mee eens is.
Ze is gelukkig wat rustiger gelukkig. En daarnaast gedraag ik me nu als het perfecte vriendje Hopen dat alles maar goed gaat haha

B.Stuurder

Forumguru
Ja je moet haar niet tegen je hebben. Ze laat sws van zich horen als je ergens niet mee eens is.
Ze is gelukkig wat rustiger gelukkig. En daarnaast gedraag ik me nu als het perfecte vriendje Hopen dat alles maar goed gaat haha
klinkt als iemand waar ik al 27 jaar mee samen ben :maakmegek: nee, niet mijn moeder.

MaRco2

Forumguru
Bij normaal gebruik gelijk of lager, spreek je het extra vermogen aan, dan gaat uiteraard het verbruik omhoog.

Dus redelijk vergelijkbaar met een nonturbo (hoewel in het algemeen het flink lager uitvalt en bij alleen 'blazen' ook net iets lager dan voorheen onder dezelfde omstandigheden.

:thumbsup::thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Even eerlijk corne, dat zijn zeggen ze, maar ik ken niemand die dat gelukt is :D

Testen is simpel (wel onder identieke omstandigheden doen) zelfde traject, zelfde weersomstandigheden en temperatuur. Ik durf je te verzekeren dat een motor met een correcte finetuning op de cruisecontrol gegarandeerd zuiniger loopt als een motor met een basisafstelling vanuit de fabriek. Alleen wat doen wij petrolheads, wij zeggen gas op die lolly en gaan met die banaan en dan is het zo wat de Duitsers zo mooi zeggen "Turbo läuft?, Turbo säuft!"

EdK

Forumguru
Maar als je net als corne een kleine fabia daar gespendeerd hebt, dan is een stukje service wel op z'n plaats.
Ohhhh ???
Dus als je maar genoeg euries besteed dan ben je pas koning bij een garage......
Wel bij mij moet dat niet uitmaken en verwacht zelfs als koning geholpen te worden als ik voor een ventieldopje kom.
En anders zijn ze weer een klant kwijt .....

Schippersss

Forumguru
Ohhhh ???
Dus als je maar genoeg euries besteed dan ben je pas koning bij een garage......
Wel bij mij moet dat niet uitmaken en verwacht zelfs als koning geholpen te worden als ik voor een ventieldopje kom.
En anders zijn ze weer een klant kwijt .....
Als ik het goed begrijp, zijn ze die pomp gratis komen wisselen. Dat is iets anders dan dat je belt om iets thuis, gratis, te laten wisselen zonder dat je daar klant bent. Staat toch nergens dat mensen die minder daar gespendeerd hebben deze service niet waard zijn?

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan