Groupbuy (mini-meeting) TVS Engineering

Welke tuning zou je willen laten uitvoeren ?

  • Alleen motortuning

    Stemmen: 18 40,0%
  • Alleen DSG tuning

    Stemmen: 6 13,3%
  • Combinatie motortuning met dsg

    Stemmen: 10 22,2%
  • Ik kom alleen maar kijken en neem m'n eigen brood mee ;)

    Stemmen: 6 13,3%
  • Ik wil alleen rollen als hier tijd voor is en anders kom ik voor de gezelligheid :)

    Stemmen: 5 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    45

MaRco2

Forumguru
Om alvast goed te beginnen, gisteren een bijna lege tank (51 liter ging er in, kon nog pakweg 50 km rijden) afgevuld tot de rand met BP Ultimate98 (BP Nijkerk naast de Mac, niet duur 1,504) en savonds weer afgetankt daar op de rit naar huis.

Tankte het al vaker, maar wil het nu vol houden na het remappen. Voorheen dus sporadisch en geen volle tank.

Het mooie is dat hij er inderdaad net wat lekkerder op ging rijden (na 250 km weer afgetankt), minder 'haperen' als de turbo ging blazen. Klinkt wat raar... ik voelde het meer als lichtjes aarzelen, alsof de boel wat afgeknepen werd.

Trok wel gewoon zeer goed, maar nu ietsje fijner (en zit niet tussen de oren). Het mooie is dat het verbruik net wat gunstiger was t.o.v. de BC. Nu zat het wat dichter bij elkaar dan met Euro95 van Avia.

Zeg maar het praktijk verbruik was iets gunstiger met de BP dan de laatste 95 tankbeurten, terwijl de boordcomputer vrijwel hetzelfde aan geeft. Scheelde 0,5 km per liter. Dit wel met een wat agressievere rijstijl (dus niet teveel relaxen op de cruise) waarbij de BC 1:15,8 aangaf in beide gevallen, Euro95 deed in werkelijkheid (altijd tot het randje) 1:14,5 en 98 1:15,0.

De rest van de rit in de relaxmodus gaf de BC over de laatste bijna 100 km (incl. een lange rij meepakken in de naastgelegen McDrive bij het tankstation... is niet gunstig) lang 1:22(!) aan gaf, toen binnendoor steeg het tot een torenhoge 1:21 (geeft na de 20 niets achter de komma aan). :tongue: :tongue:
 

vleier

Forumguru
Oke 1 euro 98 is altijd goed. (hier bijna niet te krijgen al is 102 bijna makkelijker te krijgen)
En 2

1 op 20. Man ik zat al te juichen toen mijn auto 1 op 15 aan gaf na 600km rijden vanaf zuid duitsland. Waarbij ik veel op cruise reed.
 

MaRco2

Forumguru
Toen ik nog wekelijks veel kms maakte, reed ik altijd relaxed op de cruise en draaide in werkelijkheid tussen de 1:18 en 1:19 met een uitschieter naar 1:20,7 op ruim een halve tank.
 

sandurtjuh

Forumguru
Hier weinig echte 98 te krijgen. Wel 100 bij de Duitse Shell, voor 1 euro 47 zoiets. Geen idee of het zuiniger kan, wel minder haperingen. Mag al blij zijn dat ik 450/500 km kan rijden (45 liter in tank), maar is ook weinig snelweg, maar wel, na goed warmrijden, wat steviger doorrijden.
 

MaRco2

Forumguru
Met name de reinigende dopes bij o.a. BP Ultimate doen ook veel. Gewone 98 (voor 11 cent per liter méér dan de genoemde BP!) is er wel bij een Tango en ook nog bij een Tinq in de buurt.

BP zit op de A28 ook en Shell VPower97 is ook wel een alternatief. Als ik in Duitsland of Oostenrijk ben, pak ik vaak 100 of 102 mee.:)

Bij Breidscheid (Adenau/Nürburgring) tank ik altijd Aral Ultimate102 (in 99% van de gevallen ben ik daar met de S2000, die is ook op 98 gemapped).

Let ook op GULF! De Challenger is gewoon 100 in Nederland!
 

MaRco2

Forumguru
Nu ik toch veel minder rij, kies ik sneller voor fun (lees: de extra pep binnenkort wat vaker gebruiken), die 1.000 km op een tank is leuk (een keer gehaald!), maar als ik 800+ km haal en dan wat leuker rijden, is het me ook goed.:)
 

vleier

Forumguru
Ik haal echt niet eens de 1 op 10 als ik nu begin te rekenen.
98 is hier echt een zeldzaam iets. en als het er wel is is het bijna 25 cent duurder. Terwijl de 102 (maar) 35 cent duurder is bij de firezone in de buurt.
Gelukkig is Duitsland op steenworp afstand.
Moet zeggen dat ik maar 1 keer op 102 heb gereden en dat was in de auto van de man die mijn auto onderhoud.
 

vleier

Forumguru
Haha, gaat hard als je er niet op let he.

jha misschien is dat ook wel een probleem.
Ergens gaat er wel een beetje iets fout bij mijn rijgedrag. (niet zozeer aso meer snelheid en misschien een klein beetje te weinig remmen of knillerlichten).
Ik kan nog wel heel erg veel veranderen om mijn verbruik omlaag te krijgen
 

B.Stuurder

Forumguru
Nou zeg ik vast iets waar weerstand tegen is, maar als je met een 2.0 turbo injectie motor rijdt, waarom verwacht je dan in hemelsnaam dat je een mooi laag verbruik hebt?
In principe net als die kraakjes en rammeltjes, jongens het is een Skoda en geen Audi, wat verwacht je dan?

Natuurlijk zou je het graag anders zien, maar kijk eens wat je wél hebt. Persoonlijk zijn mijn verwachtingen op bepaalde gebieden best laag hoor en op andere gebieden dan wel weer hoog, maar wel zodanig dat mijn verwachtingen aansluiten bij de realiteit. Althans, dat is het doel.

Je hebt voor een in de markt gemiddeld lage prijs een Europese auto, die bovengemiddeld is uitgerust, er knap uit ziet en gewoon erg snel is vergeleken met de gemiddelde auto buiten VAG met ongeveer dezelfde krachtbron.
Ga je hem dan ook nog eens tunen, dan geef je zelfs auto's die 3 keer zo duur zijn het nakijken terwijl je toch niet in een schoenendoos zit. Da's toch geweldig?
 

sandurtjuh

Forumguru
Haha, verbruik met mijn O2 1.2 tsi verschilt niet heel veel. Was 1 op 12 of 1 op 13, dus ben allang blij dat ik met mijn rijstijl 1 op 10 haal met de vRS. Maar in principe, niet omdag het moet, zou je met aanpassing van de rijstijl een stuk zuiniger kunnen rijden. Maar he, vermogen en zuinig rijden hoort vaak niet bij elkaar en dat weet je voordat je de auto koopt, toch? :lezen::deuk:
 
Bovenaan Onderaan