Om alvast goed te beginnen, gisteren een bijna lege tank (51 liter ging er in, kon nog pakweg 50 km rijden) afgevuld tot de rand met BP Ultimate98 (BP Nijkerk naast de Mac, niet duur 1,504) en savonds weer afgetankt daar op de rit naar huis.
Tankte het al vaker, maar wil het nu vol houden na het remappen. Voorheen dus sporadisch en geen volle tank.
Het mooie is dat hij er inderdaad net wat lekkerder op ging rijden (na 250 km weer afgetankt), minder 'haperen' als de turbo ging blazen. Klinkt wat raar... ik voelde het meer als lichtjes aarzelen, alsof de boel wat afgeknepen werd.
Trok wel gewoon zeer goed, maar nu ietsje fijner (en zit niet tussen de oren). Het mooie is dat het verbruik net wat gunstiger was t.o.v. de BC. Nu zat het wat dichter bij elkaar dan met Euro95 van Avia.
Zeg maar het praktijk verbruik was iets gunstiger met de BP dan de laatste 95 tankbeurten, terwijl de boordcomputer vrijwel hetzelfde aan geeft. Scheelde 0,5 km per liter. Dit wel met een wat agressievere rijstijl (dus niet teveel relaxen op de cruise) waarbij de BC 1:15,8 aangaf in beide gevallen, Euro95 deed in werkelijkheid (altijd tot het randje) 1:14,5 en 98 1:15,0.
De rest van de rit in de relaxmodus gaf de BC over de laatste bijna 100 km (incl. een lange rij meepakken in de naastgelegen McDrive bij het tankstation... is niet gunstig) lang 1:22(!) aan gaf, toen binnendoor steeg het tot een torenhoge 1:21 (geeft na de 20 niets achter de komma aan).