HarrieSkoda: Octavia Combi 3 FL vRS 245

Sharky

Actief lid
Alleen de mooie Chinees naar Engels naar Nederlands vertaling maakt het er niet beter op.

Volgens de advertentie op Ali zou het als volgt werken:
Geheugen modus
1. draai de auto stop (licht op), wacht 3 seconden.
2. druk de knop 3 keer (licht uit), wachten tot het licht op.
3. de toets tweemaal (licht op), wachten tot licht uit, het gaat om geheugen modus.
Annuleren auto stop & start modus
3. druk de knop 3 keer (licht uit), wachten tot het licht op.
Reset om originele modus
3. druk de knop 4 keer (licht op), wachten tot het licht uit.

Als iemand dit kan ontcijferen, of toevallig weet hoe het zit met zo'n kabeltje, graag!

Volgens mij is deze tekst vanuit het Chinees > Engels > Nederlands vertaald via Google translate, waarbij je allerlei vreemde vervormingen krijgt.
Ik denk dat je om het enigszins te begrijpen terug moet vertalen naar 't Engels, dus b.v.:

Geheugen modus

wordt dan:
Geheugen modus
1. Turn the car down (light on) wait for 3 sec. beter naar NL vertaald wordt dit:
1. Zet de motor uit, de knopverlichting gaat aan, wacht 3 seconden.
2. Druk 3 x op de knop (knopverlichting is uit), wacht tot de knopverlichting weer oplicht.
3. Druk 2 x op de toets (knopverlichting is aan) wacht tot de knopverlichting uit gaat. Dit betreft de geheugenmodus

etc. ect. het blijft natuurlijk lastig om dit helemaal correct naar begrijpelijk NL te vertalen.

JeSko

Forumguru
@Jee13

19 is knapper onder een Octi op schroefset, als je maar 3 cm zakt zoals Harrie, is 18 beter. Anders doe je de verlaging bijna teniet en staat hij ook echt hoger. Heb ook zo rondgereden en het is het gewoon niet qua looks.

Dus 18 icm met 3 cm verlaging is prima en sportief.

Met 19 moet hij echt laag (5 cm en lager)

Vind ik.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Dit is 19 icm kleine verlaging, precies of hij staat op karrewielen zo. :nono:

abt-skoda-octavia-rs-5.jpg

Dit is met schroefset en 19 :jaja:

cb18cd4e877bad9ad0009702ada75a2a.jpg

Jee13

Forumguru
iedereen moet natuurlijk zelf weten welke maat wielen hij monteert.
Die bovenste blauwe ziet er idd niet uit;)

540.jpg

540.jpg

JeSko

Forumguru
Bedoel het ook niet naar ofzo @Jee13 , ik geef ook aan dat het maar mijn mening is door te stellen "vind ik. Ieder moet inderdaad zijn eigen ding doen, smaak is suggestief. :)

Fmoon

Forumguru
Weet je zeker dat die bovenste een kleine verlaging heeft? Ik heb enkel de veren laten doen bij aanschaf maar die staat niet zo hoog als die foto.

Janno

Forumguru
Komt door de superlage bandjes dat het er zo raar uitziet denk ik. Mijne heeft ook 19" met Eibach verlaging, maar ziet er wel beter uit imo.

Malinwa

Senior Member
@HarrieSkoda Bij deze blauwe RS vind ik Gemini's beter ogen dan de Turini's (die overigens heel mooi stonden bij jouw grijze Octavia)

Op briskoda heb ik het volgende gevonden over de spoorbreedtes van de PFL en FL modellen:

MK3 Hatch:

Front Track:- 1549mm, VRS = 1535mm
Rear Track:- 1570mm, VRS = 1506mm

MK3 Estate:

Front Track:- 1543mm, VRS = 1535mm
Rear Track:- 1514mm, VRS = 1506mm

MK3 FL Hatch:

Rear Track:- 1540mm, VRS = 1544mm

MK3 FL Estate:

Rear Track:- 1540mm, VRS = 1544mm

Laatst bewerkt:

Janno

Forumguru
Dat verklaart het wel ja als dat 20" is. Imo is 19" met veren ook mooi estetisch gezien, de wielen vallen zeer netjes in de wielkasten.

JeSko

Forumguru
@Janno

IN de wielkasten met enkel veren? Lijkt me sterk, of een O3 moet zoveel verschillen qua hoogtes met mijn Superb? Mijn bovenzijde van de banden zitten verdoken in de wielkasten, maar dat is dan ook -7 cm. Maar goed ik ga stoppen met Harrie zijn topic hierover te bevuilen, excuus hiervoor!

HarrieSkoda

Forumguru
Sow, wat een reacties! Dat had ik niet verwacht, haha bedankt voor alle input en meningen. Wat blijkt; dat het toch een beetje verdeeld is. En wat wordt gezegd dat ik zelf moet kiezen is ook zeker zo, maar wellicht waren er suggesties waarom die en die andere niet en vice versa.

@JeSko 15mm verbreding is leuk, maar als het teveel naar buiten komt, is het niet handig voor steentjes die door de banden opgegooid worden. Dan heb je kans op steenslag aan de zijkant van de auto. Dat wil je ook echt niet.

Je redenatie van de Turini's onder de zilvergrijze Octavia, en de Gemini's onder deze, kan ik wel begrijpen. Neig hier ook steeds meer naar. Gewoon een strak ontworpen velg voor een topmodel als de vRS!

Die bovenste blauwe Octavia die je stuurde ziet er niet uit, vind ik dan...

Die onderste daarentegen smoelt wel weer goed.

@ertromp Het pakketje kan dus regelrecht de vuilnisbak weer in :maakmegek:? In ieder geval niet gebruiken voor het pano dak begrijp ik van je. OK, helder.

@JPs_OC2 Haha, ja zoiets, geen idee wat de Chinese vrienden erin geprogrammeerd hebben. Nee zonder dollen, het is wel handig als je weet hoe je zoiets weer in de 'garagestand' kunt zetten, of voor in de toekomst, mocht het een APK-eis worden. Belangrijkste is dat het kabeltje na het aansluiten gelijk doet waarvoor hij gemonteerd is, elimineren van het start-stop systeem!

@EdK Goede tip, een maaltijd verder, maar de tekst nog niet kunnen ontcijferen :deuk::deuk:.

@leon-cupra Voor sommige is het wellicht vloeken in de kerk, maar ik vind 18" eigenlijk wel een prima maat. Als ik kijk naar de zilvergrijze Octavia vond ik dacht echt precies goed staan zo, die Eibach Pro-Kit met 18" wielen.

Aangezien de vRS (alhoewel dat afhangt van je rechtervoet), best wel een bandenvreter blijkt te zijn, heb ik geen zin om, om het jaar nieuwe banden aan te moeten schaffen. Bij een 18" band is dat nog iets beter te doen dan een 19".

@Janno https://nl.aliexpress.com/item/1005...7d-1&pdp_ext_f={"sku_id":"12000015952229002"}

@Skoda_Achterhoek Geloof me, die was echt niet om aan te zien. Er zaten zelfs nog dode lichamen van vliegen onder de motorkap. In gebruik geweest bij een boer...? Vanavond post ik wel even hoe het er nu uit ziet, nu ik het ook met wat cockpitspray heb behandeld :D.

@Sharky Ik ga het eens proberen terug te vertalen, kijken waar dat op uit komt...

@Malinwa Super bedankt voor je bijdrage! Hier kan ik wel wat mee :thumbsup:.
De achteras van de FL, is tov. de PFL dus 38mm breder.
Ik denk dat ik om ben, en voor de voorzijde 15mm ga monteren zoals ik al had, en voor de achterzijde 10mm ga monteren. De wielkasten moeten gevuld zijn, maar ze moeten en mogen er zeker niet buiten komen!

Bovenaan Onderaan