Vandaag bezig geweest met een aantal kleine zaken. Ik heb het carbon-look plaatje bij de DSG pook losgehaald, om deze te laten polijsten omdat er wat krassen op zaten. Mocht dit met polijsten niet weg zijn, komt er een nieuwe.
Ook het 'start-stop elimination' kabeltje van ome Ali heb ik op dat moment direct gemonteerd.
Dit kabeltje zet je gewoon tussen de stekker van de knoppen, en het originele kabeltje wat hier normaal gesproken naartoe zou gaan. Kwestie van plug&play. Op onderstaande foto zie je ook gelijk hoe de Carlinkit gemonteerd is.
Echter zou de start-stop eliminator 3 functies moeten hebben. Alleen de mooie Chinees naar Engels naar Nederlands vertaling maakt het er niet beter op.
Volgens de advertentie op Ali zou het als volgt werken:
Geheugen modus
1. draai de auto stop (licht op), wacht 3 seconden.
2. druk de knop 3 keer (licht uit), wachten tot het licht op.
3. de toets tweemaal (licht op), wachten tot licht uit, het gaat om geheugen modus.
Annuleren auto stop & start modus
1. draai de auto stop (licht op), wacht 3 seconden.
2. druk de knop 3 keer (licht uit), wachten tot het licht op.
3. druk de knop 3 keer (licht uit), wachten tot het licht op.
Reset om originele modus
1. draai de auto stop (licht op), wacht 3 seconden.
2. druk de knop 3 keer (licht uit), wachten tot het licht op.
3. druk de knop 4 keer (licht op), wachten tot het licht uit.
Als iemand dit kan ontcijferen, of toevallig weet hoe het zit met zo'n kabeltje, graag!
Nu ik het daar toch allemaal los had liggen, heb ik gelijk gekeken wat de mogelijkheden zijn mbt. het inbouwen van een extra knop.
Daar komen we later op terug. Daarvoor ben ik momenteel in gesprek met leden van het Drive2 forum.
Toen we toch aan het shoppen waren bij ome Ali ook gelijk wat leuke spulletjes besteld, zoals dit hieronder.
Ja zou je denken, wat is dit.... Ik moest ook even twee keer kijken en lezen, maar hiermee schijn je de afvoer kanalen van je panorama dak vrij te kunnen houden. En onderhoud = behoud, dus besteld!
Ook maar gelijk de voetsteun vervangen, omdat half kunststof/half RVS er ook niet uit ziet....
(jeetje wat is het daar nog vies.. goed te zien met flits )
Ook bezig geweest met welke spacers ik nou nodig zou hebben. Want ik heb altijd meegekregen dat de achteras van een FL model breder is dan die van een PFL model. Dat blijkt te kloppen, want met de spacers die ik nog had van de zilvergrijze Octavia vind ik het echt way too much.
Hieronder een mooi vergelijk;
Linksachter spacer 20mm
Rechtsachter spacer 15mm
Ik vind de 20mm een absolute no-go. De 15mm vind ik nog mwa. Ik denk dat ik op zoek ga naar 10mm spacers, dat zou perfect gaan staan!
Alleen dan zitten we nog met het probleem van de voorzijde. Zijn de PFL en FL qua vooras wél hetzelfde in breedte gebleven? Als dat zo het geval is, komen daar weer de 15mm spacers terug, want dat stond super bij de zilvergrijze Octavia.
Iemand enig idee waar ik voertuig gegevens kan vergelijken tussen de PFL en de FL? Kan dit in ETKA?
Nu we toch de wielen eraf hadden liggen, gelijk gekeken wat nou mooi zou staan qua velg. Ik ben er heel eerlijk gezegd nog niet over uit. Ik vind de Gemini's ook ontzettend mooi! Wat vinden jullie?
Zo, dat was het wel weer eventjes!