HarrieSkoda: Octavia Combi 3 FL vRS 245

HarrieSkoda

Forumguru
Weet je dat zeker @Timmer ?

Voor hetgeen wat wij er mee willen kan dat toch wel gewoon?
Stel voor, als bovenste rij heb je nu: sluiten/openen - start/stop - blind plaat 1 - blind plaat 2 - ASR aan/uit
Dan kan ik toch van blind plaat 1 of 2 het kapje eraf halen, en daar een gemodificeerde knop van maken?

Dat het geen originele knop kan worden voor bijv. TPMS, oid. snap ik, want dan zouden de contacten van de schakelaar contact moeten maken met de 'printplaat' van het bovenste blok, aangezien er maar één stekker per blok naar de computer van de auto gaat.

Valt het nog te volgen.... :lezen:?

Ik ben inmiddels in contact met iemand van het Russische forum die deze knoppen maakt, to be continued...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Even het vervolg, en tevens een goed einde op het verhaal van de verkeerde remblokken...

Heb de verkeerd bestelde blokken netjes terug kunnen sturen naar Amazon, chapeau, goede service!
Direct de blokken besteld die ik dan wél nodig zou hebben naar nog meer research.

Spannend of het nu wel de goede zouden zijn, maar kwamen al 100 x beter in de goede richting vanwege de nokjes aan de zijkant in plaats van de haakjes..

1k0.jpg


1k0.jpg


Toen was het tijd om de zaak los te maken. Maar met achter begonnen, omdat daar de grote vraagtekens bij waren.
Nu het toch los ligt gelijk de tijd genomen om de klauwen even schoon te maken, wat een verschil!

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Aan de voorzijde hetzelfde verhaal, hier alleen een 'na' foto van :D.

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


(ja de wielkuipen zijn vies, de naafkapjes zijn verweerd, etc. Stapje voor stapje!)


En het geheel ziet er dan erg sporty uit al zeg ik het zelf!! Tijd om in te gaan remmen :jaja:.

1k0.jpg


Ook even wat liefde geschonken onder de motorkap! Wat was het daar smerig zeg. En uit mijn enthousiasme om eraan te beginnen, vergeten voor foto's te maken.

1k0.jpg


Maar als je ziet wat ik er voor smerigheid uit heb gekregen, kun je je het vast wel inbeelden!

1k0.jpg
 

JeSko

Forumguru
Vuile wielbogen is niet zo erg, dat je er in kan verdwalen met de wielen er onder is veel erger :D ;)

Was destijds ook iets van het eerste wat ik gedaan heb, de Motorbaai gepoetst, dat doet nu eens echt niemand, buiten echte liefhebbers, kwam toen bij mij ook volle emmer vuil water uit :)
 

Fmoon

Forumguru
Ziet er geinig uit, laat maar weten of het bevalt, als mijne ooit aan de beurt zijn is dat misschien ook wel een idee om het net even wat meer te laten smoelen.
 

brepus13

Forumguru
Het is wat lastig te zien maar het lijkt alsof je originele blokken achter beter op de schijf past en er minder ruimte vrij blijft van de remschijf. De nieuwe blokken lijken iets minder hoog waardoor er een rand van de schijf niet bedekt is. (Als je begrijpt wat ik bedoel. ) is dit ook echt zo of optisch bedrog?
 

Rallye

Forumguru
@Johnnyvr6 @Rallye Dat is balen! Dat was wel een mooie optie geweest om het zo 'ongezien' mogelijk te kunnen monteren.

Wat ik wil gaan bestellen is als volgt:

Brembo voorremschijf:
https://www.autodoc.nl/brembo/15251183

EBC Redstuff remblokken:
https://www.ebcshop.nl/onderdelen/artikel/6368/EBC-Brakes/DP32127C/Remblokkenset-schijfrem

Brembo achterremschijf:
https://www.autodoc.nl/brembo/8713873

EBC Redstuff remblokken:
https://www.ebcshop.nl/onderdelen/artikel/6368/EBC-Brakes/DP32173C/Remblokkenset-schijfrem

@HarrieSkoda Heb je nog een linkje naar de juiste pads? Dan is mijn dossier compleet.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@brepus13 Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, maar dit is echt gezichtsbedrog.

Om gelijk in te haken op @Rallye zijn vraag;
OEM achterblokken = 1K0 615 415 G of OEM Ferodo 139-60 (A)
Afmetingen:
Dikte 17 mm
Lengte 105,5 mm
Hoogte 56 mm

EBC achterblokken = DP31518C
Afmetingen:
Dikte 17 mm
Lengte 106 mm
Hoogte 56 mm
 

HarrieSkoda

Forumguru
Vandaag bezig geweest met een aantal kleine zaken. Ik heb het carbon-look plaatje bij de DSG pook losgehaald, om deze te laten polijsten omdat er wat krassen op zaten. Mocht dit met polijsten niet weg zijn, komt er een nieuwe.

Ook het 'start-stop elimination' kabeltje van ome Ali heb ik op dat moment direct gemonteerd.

1k0.jpg


Dit kabeltje zet je gewoon tussen de stekker van de knoppen, en het originele kabeltje wat hier normaal gesproken naartoe zou gaan. Kwestie van plug&play. Op onderstaande foto zie je ook gelijk hoe de Carlinkit gemonteerd is.

1k0.jpg


Echter zou de start-stop eliminator 3 functies moeten hebben. Alleen de mooie Chinees naar Engels naar Nederlands vertaling maakt het er niet beter op.

Volgens de advertentie op Ali zou het als volgt werken:
Geheugen modus
1. draai de auto stop (licht op), wacht 3 seconden.
2. druk de knop 3 keer (licht uit), wachten tot het licht op.
3. de toets tweemaal (licht op), wachten tot licht uit, het gaat om geheugen modus.
Annuleren auto stop & start modus
1. draai de auto stop (licht op), wacht 3 seconden.
2. druk de knop 3 keer (licht uit), wachten tot het licht op.
3. druk de knop 3 keer (licht uit), wachten tot het licht op.
Reset om originele modus
1. draai de auto stop (licht op), wacht 3 seconden.
2. druk de knop 3 keer (licht uit), wachten tot het licht op.
3. druk de knop 4 keer (licht op), wachten tot het licht uit.

Als iemand dit kan ontcijferen, of toevallig weet hoe het zit met zo'n kabeltje, graag!

Nu ik het daar toch allemaal los had liggen, heb ik gelijk gekeken wat de mogelijkheden zijn mbt. het inbouwen van een extra knop.

1k0.jpg


1k0.jpg


Daar komen we later op terug. Daarvoor ben ik momenteel in gesprek met leden van het Drive2 forum.

Toen we toch aan het shoppen waren bij ome Ali ook gelijk wat leuke spulletjes besteld, zoals dit hieronder.

1k0.jpg


Ja zou je denken, wat is dit.... Ik moest ook even twee keer kijken en lezen, maar hiermee schijn je de afvoer kanalen van je panorama dak vrij te kunnen houden. En onderhoud = behoud, dus besteld!

Ook maar gelijk de voetsteun vervangen, omdat half kunststof/half RVS er ook niet uit ziet.... (jeetje wat is het daar nog vies.. goed te zien met flits :D)

1k0.jpg


Ook bezig geweest met welke spacers ik nou nodig zou hebben. Want ik heb altijd meegekregen dat de achteras van een FL model breder is dan die van een PFL model. Dat blijkt te kloppen, want met de spacers die ik nog had van de zilvergrijze Octavia vind ik het echt way too much.

Hieronder een mooi vergelijk;
Linksachter spacer 20mm
Rechtsachter spacer 15mm

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Ik vind de 20mm een absolute no-go. De 15mm vind ik nog mwa. Ik denk dat ik op zoek ga naar 10mm spacers, dat zou perfect gaan staan!

Alleen dan zitten we nog met het probleem van de voorzijde. Zijn de PFL en FL qua vooras wél hetzelfde in breedte gebleven? Als dat zo het geval is, komen daar weer de 15mm spacers terug, want dat stond super bij de zilvergrijze Octavia.

Iemand enig idee waar ik voertuig gegevens kan vergelijken tussen de PFL en de FL? Kan dit in ETKA?

Nu we toch de wielen eraf hadden liggen, gelijk gekeken wat nou mooi zou staan qua velg. Ik ben er heel eerlijk gezegd nog niet over uit. Ik vind de Gemini's ook ontzettend mooi! Wat vinden jullie?

1k0.jpg


1k0.jpg


Zo, dat was het wel weer eventjes!
 

JeSko

Forumguru
De 15 mm spacers vind ik perfect, net goed hoor imo.

De Turini's stonden heel mooi onder je zilveren Octi, onder de RS staan de Gemini's echter een stuk knapper!
 

JPs_OC2

Forumguru
Als iemand dit kan ontcijferen, of toevallig weet hoe het zit met zo'n kabeltje, graag!

...en bij een keer verkeerd drukken krijg je de melding "Autodestruct sequence initiated. You now have 1 minute to reach minimum safe distance...". :maakmegek:
Sorry, kon het niet laten. ;) In ieder geval geen ervaring mee.

Ik denk dat ik op zoek ga naar 10mm spacers, dat zou perfect gaan staan!
Helemaal mee eens.

Ik vind de Gemini's ook ontzettend mooi!
Kan ik alleen maar mee instemmen. De Turini's zijn me te donker bij Racing Blue.
 

EdK

Forumguru
Zou zeggen 10mm achter en lekker die zwarte velgen erop.....

En tsja tis moeilijk dat vertalen van chinees naar NL
Maar dat is chinees eigen, probeer momenteel erachter te komen welke zekering ik in iemands groepenkast moet bouwen voor zijn Walbox EV lader.

Anders leverancier mailen voor de chinese beschrijving en dan naar je lokale chinees rijden en daar vragen of ze kunnen vertalen.
Uiteraard dan wel meteen een maaltijd bestellen.....
 

Rallye

Forumguru
Volgens het eerder geposte filmpje is alleen de spoorbreedte achter veranderd bij de facelift over voor wordt niet gesproken….. en achter is een hele efficiënte manier gebruikt.
 

leon-cupra

Forumguru
De gemini’s zijn herkenbaar voor een RS. Geven ook veel meer contrast. De gemini’s vallen op tegenover de turini’s. Met de turini heb ik minder het “gevoel” “dit is een RS”. Wss omdat de turini’s op veel niet RS-Octavia’s worden gemonteerd.

ik zou de gemini’s verkopen en er een maatje meer onder leggen. Op een RS mag mijn inziens zeker 19”. Ik vond mijn antraciete extreme velgen enorm knap onder mijn RS. Vond dat echt een dik setje. Zou dan eerder een antraciet setje extreme velgen scoren en de turini’s houden voor de winter.
 

Janno

Forumguru
Mooie updates weer. Ik vind de Gemini's ook mooier ogen, zwart ziet er wat saai uit.

Heb je een link naar die panodak trekveer?
 
Ik vind de Gemini's "spannender" staan. Meer eenheid in de wagen. Jammer dat je geen voor-foto van de engine bay hebt, erg benieuwd hoe vies ie was.
 

Sharky

Actief lid
Naar mijn mening passen de zwarte velgen (Turini's) wat betreft de rest van de zwarte accenten, beter bij de auto.
De Gemini's vind ik ook mooie velgen, alleen zouden die dan zwart moeten zijn om een mooier geheel te vormen.
 
Bovenaan Onderaan