Mhhh, zonde dat het van de remklauwen niet gaat lukken. Toch een gemiste kans van Skoda dat ze de klauwen zo 'open' hebben gelaten. Hebben ze bij buurman Volkswagen toch beter voor elkaar.
@Tuner111 Heel leuk die (nog) grote(re) remmen van bijv. een Porsche, maar dat vindt de portemonnee echt niet oké.
Ik heb weer wat leuke dingen binnen mogen krijgen, dus dat betekent foto's!
Setje spacers van m'n vertrouwde merk H&R, met verlengde wielbouten + slotbout en adapter.
Gekozen voor 15mm aan de voorzijde en 10mm aan de achterzijde, ben erg benieuwd hoe dit gaat staan!
Op Ali ook weer allerlei leuke dingen gezien en dus maar besteld. Wat zien we;
- Matchende (blauwe) sleutelcovers
- Tooltje om draad connectors uit een stekker(tje) te krijgen
- Tooltje om haren makkelijker uit de bekleding te krijgen
- Tooltje om de lamellen van de luchtroosters goed schoon te kunnen maken
- 2 x vRS badge groot voor op de achterzijde van de auto
- 2 x vRS sleutelhanger
- Borstel set om het interieur icm. de Numatic George goed te kunnen (diep) reinigen
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder even iets heel anders. De Carlinkit werkt perfect, heel erg blij mee dat ik nu draadloze Apple Carplay heb.
Waar ik me wel ontzettend aan stoor is dat de WLAN niet automatisch verbindt voor bijv. real-time verkeersinformatie oid. En dan hoor ik denken; maar dat kun je toch allemaal via je Apple Carplay doen...? Ja, dat klopt, maar ik vind dat dit ook gewoon moet werken.
Nu zat ik te denken, ik heb een Columbus business systeem met een HDD in het dashboardkastje. Hierin zijn 2 SD slots verwerkt, en daar tussenin zit een SIM slot. Zou de WLAN automatisch verbonden worden als ik hier een SIM met 4G verbinding in zou stoppen? Het liefst zou ik dan kiezen voor een dual-sim van het abonnement wat ik met mijn telefoon heb. Nu is mijn vraag daarbij of dit met elkaar in conflict zou komen --> 1 SIM in het SIM-slot van de auto, en 1 SIM in mijn iPhone die automatisch (draadloos) connect via de Carlinkit.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wederom een heel ander verhaal. In de planning zit wel om de vRS ooit nog een te gaan chiptunen. Twijfel daarbij is dan nog wel of het enkel een stage 1 afgesteld op de dyno zal zijn, of dat er motorisch ook nog iets aangepast zal gaan worden.
Ik lees veel over een VWR R600 intake, turbo inlet en intake slang die voor wat vermogenswinst zou kunnen zorgen.
Natuurlijk is het slim om al zulke aanpassingen vóór de tuning te installeren.
Wat ook door mijn hoofd spookt is een ander uitlaat systeem. Alleen wanneer weet je nou wat een goed uitlaat systeem is. Dat vind ik zo verschrikkelijk lastig! Ik wil in ieder geval absoluut geen blikkerig geluid of enorm veel back-fires vanwege onze kleine meid.
Zo vind ik de klappen die een Golf R of een BMW 135/140 bij sportief rijden bij het overschakelen geeft echt enorm mooi. Dit zou ik zelf ook wel zo willen met de vRS. Wat is er aan de Golf R zo anders dan aan de vRS, om ditzelfde effect te krijgen?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verlanglijstje voor Kopacek en Skoda-parts is weer behoorlijk gegroeid. Aangezien het eindbedrag zou het best rendabel zijn om te wachten tot een black-friday actie, maar dat is nog zo ver weg.... Zou ik me kunnen beheersen?