Sommige mensen begonnen al te klagen dat ik zo weinig actief was... althans, dat er zo weinig berichten werden gepost in dit topic. Dus bij deze zal ik weer eens wat toevoegen
.
Ik had 2 kleine deukjes op de O3, waarvan één door eigen toedoen. Dit was namelijk tijdens de montage van de vRS bumper gebeurd. Een klein bultje op het spatscherm, door het met de ratel afschieten van de torx schroef aldaar.
Nadat de restyler de deukjes had verwijderd, kon hij me ook helpen met een aantal krasjes weg te werken.
Bleek een behoorlijke kras te zijn. Er was zelfs een lichte vervorming (deuk) zichtbaar, dus ook deze heeft hij verwijderd, en de kras zo goed mogelijk weggepoetst.
Je ziet nog een heel klein krasje, maar ben zeer blij met het resultaat!
En als jullie goed kijken zien jullie dat er een embleem mist
. Vandaag even bezig geweest om de 'standaard' emblemen te verwijderen.
Beginsituatie.
Embleem verwijderd mbv. verfstripper + visdraad.
Overtollige lijmresten verwijderd met verfstripper & doekje met wasbenzine.
Afgewerkt en strak gemaakt met wat polijstpasta.
Dit kunstje ook met het embleem van de motorkap gedaan.
Zelfde stappen doorlopen.
En toen kwam de grote afweging... Wat zal ik nou doen met die typeaanduiding
.
Ach dacht ik, ik heb zowel de chrome als de zwarte variant nog, dus waarom niet?!
Goh, krijg ik toch nog direct een idee hoe het zal staan in het zwart
.
Na het verwijderen van de lijmresten blijft dit dan over.
Eventjes poetsen.
En uitpoetsen.
Best wel kaal zo! Voor nu blijft het even zo. Ik wacht namelijk met monteren van de emblemen totdat de O3 professioneel gepoetst is.
Hier gaat dan ook direct mijn volgende vraag over;
Ik heb bij
@Tuner111 gezien dat een glascoating zeker voordelen biedt, maar ook aardig aan de prijs is.
Nu heb ik geïnformeerd bij 2 poetsers in mijn regio.
Poetser 1:
Full exterior detail (wassen, kleien, polijsten, aanbrengen van Chemical Guys Top Coat sealant).
Standtijd: +/- 1 á 1,5 jaar bij wassen volgens 2 emmer methode.
Kosten: +/- € 250,-.
Poetser 2:
Full exterior detail (wassen, kleien, polijsten, aanbrengen van Gyeon Cancoat) --> Cancoat blijkt geen glas maar gel coating?!
Standtijd: +/- 6 á 12 maanden/15.000 km bij wassen volgens 2 emmer methode en regelmatig voeden met Gyeon Cure.
Kosten: +/- € 390,-.
Zelf rijd ik gemiddeld 7.000 km op jaarbasis. Maar moet ik die standtijden met een korreltje zout nemen...?
Wat zou het verschil zijn tussen de Cancoat van Gyeon, en de Top Coat sealant van Chemical Guys?
Verder heb ik middels VCDS wat meetwaarden van de DSG gelogd. Dit op aanraden van TVS, aangezien ik niet 100% tevreden ben met het afgeleverde werk.
Ik heb nu 3 logs die ik met elkaar kan vergelijken;
- Log april 2017 - Tuning & optimalisatie TVS
- Log april 2018 - Bezoek TVS ivm. ontevredenheid
- Log juli 2018 - Zelf middels VCDS
Log 2 moet ik even digitaliseren, waarna ik deze 3 met elkaar kan gaan vergelijken. Ik ben erg benieuwd of hier een patroon in te zien valt.
Verder ook nog de vraag gesteld of de DRL middels de vRS mistlampen zou kunnen. Ja kreeg ik als antwoord, dus ook maar eens even gekeken hoe dat staat.
Optie 1 - Denk de mistlichten even weg. Situatie zoals deze normaal is, DRL via binnenste lampen van koplamp.
Optie 2 - DRL via de vRS mistlampen. Zodra dimlicht ingeschakeld wordt, schakelt de DRL via de mistlampen uit.
Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik nu het mooiste vind. Optie 2 is wellicht sportiever/oogt stoerder, maar optie 1 is opvallender gok ik zelf.
Dit was hem weer voor nu! Ik hoop dat ik een juiste keuze maak mbt. het laten poetsen, welke het beste bij mij past.