@heusinkveldb ; Ik heb er inderdaad ook 'xenonlook' lampen ingedaan. Daardoor is het tenminste wat witter licht inderdaad. De H15 (DRL) is in DRL modus lekker wit. Alleen zodra deze omschakelt van DRL naar stadslicht (als dimlicht ingeschakeld wordt), is het wat geliger, helaas!
Dus in dit geval zou het perfect zijn als de H15 alleen nog maar gebruikt zou worden voor het grootlicht.
@Cordoba ; Je hebt inderdaad gelijk. Ik ben er wat meer op gaan letten en zie meerdere auto's die de DRL standaard vrij laag hebben zitten. Denk bijv. aan Peugeot.
Tja spiegelkappen.... Wordt het niet té zwart? Is ook smaak, ben ik me van bewust.
@Arjann ; Omdat ik een AUTO mogelijkheid op mijn licht schakelaar heb, en hier gebruik van wil maken, zonder dat ik daar zelf iets aan hoef te doen
. Nee alle gekheid op een stokje, daar heb je ook weer een punt! Kort gezegd, gewoon doen!
@Spinal ; LED in de mistlampen; krijg je dan niet enorm verstrooid licht? En welke heb je dan precies gehaald?
Wat je zegt; achterlichten zou bij eenieder icm. DRL aan moeten staan. Levensgevaarlijk hoe sommige rondrijden!
@innocenti ; Dubbel, dus in koplamp en mistlampen, wordt hem sowieso niet. Ik denk dat de keuze gemaakt is en dat ik ze via de mistlampen laat gaan
.
@Rofffel ; Als dat zo gemakkelijk zou zijn geweest, zouden die er al lang en breed in hebben gezeten! Ik vind het ontzettend jammer dat ik het LED DRL streepje niet heb (icm. xenon).
@dirk27 ; Dank voor het compliment! En nogmaals dank voor je matten.
Omdat LED zo in opkomst is, is er momenteel erg veel van te krijgen. Hierdoor weet je eigenlijk niet wat goed, en wat minder is. Maar ik verwacht dat Hilox zijn LED lampen in een Aziatisch land in productie heeft. Op Ali zie ik verschillende LED setjes staan, zelfs met Philips chip. Misschien binnenkort maar eens wat bestellen en gewoon kijken of het iets is.
Mijn vriendin haar Kia Rio heeft lens koplampen. Hier zal een LED lamp een beter lichtbundel hebben gok ik zo.
=======================================================================================
Nieuws voor in het topic:
Zoals jullie wellicht al hebben kunnen volgen, heb ik een rubberen set originele Skoda Octavia matten weten te bemachtigen. Lijkt mij ideaal voor in de winter. Raken die textiel matten tenminste niet verzadigd met vocht van schoeisel.
Verder heb ik een bestelling in Hongarije gedaan, welke ook al is gearriveerd.
De kofferdeksel moet hier nog wel voor aangepast worden. Dit wil ik op korte termijn realiseren, zodat het nieuwe handvat met achteruitrijcamera in ieder geval op zijn plaats zit. Daarna zal het trekken van kabels volgen, alleen doe ik dat liever als het wat koeler dan 36 graden is.
Ook wilde ik graag spoorverbreders gaan plaatsen, omdat ik de wielen ietwat te diep in de wielkasten vind vallen.
Ik denk dat een spoorverbreding van 30mm op de vooras en 50mm op de achteras het gewenste resultaat zal leveren.
Ik ben hiervoor op zoek naar spoorverbreders die met eigen wielbouten op de naaf van de auto gemonteerd worden, waardoor je je huidige wielbouten (+slotbout) kunt gebruiken om de velg op de spoorverbreder te monteren.
Nu las ik alleen dat ik rekening moest houden dat de huidige wielbouten niet 'te lang' zijn, waardoor ze eventueel langer zijn als de dikte van je velg + spoorverbreder, waardoor ze tegen je naaf zullen komen.
Moet ik dan rekening houden met een bepaalde breedte spoorverbreder? Anders ben je natuurlijk wel heel erg beperkt.
Ik heb nu zoiets op het oog, om jullie een idee te geven. Deze zijn 20mm per zijde (voor de achteras zou dit dan zijn) en moeten € 50,- opleveren. Fair deal?
Ook heb ik geprobeerd flitspalen in mijn Amundsen te laden middels wat hulp van
@Rooverz en de website waar hij het bestand vandaan heeft.
Helaas is dit niet gelukt!
Middels het menu van navigatie naar onderstaand tabblad gegaan:
Hierna op doelen importeren gedrukt, waarna ik het volgende scherm te zien krijg:
Vervolgens geprobeerd de SD met de benodigde bestanden in slot 2 van het infotainment te steken, dan krijg ik onderstaand beeld:
Vervolgens gaat het 'pop-upje' softwaredownload weg, en blijft enkel de tekst 'geen bron beschikbaar.' staan.
Wellicht dat het aan de SD-kaart lag, dacht ik. Dus USB tevoorschijn getoverd en hetzelfde bestand op de root gezet. Gebeurt precies hetzelfde.
Haal ik vervolgens de bestanden weer van de USB af, en plaats de USB met audiobestanden weer, krijg ik wél een bron (USB) in bovenstaand scherm te zien. Ik kan deze dan ook aanklikken en zie de (audio) bestanden die erop staan.
Hoe vreemd kan het zijn.........