Wat ben ik tevreden over de Hilox H7 XTR Black LED set zeg! Zelfs zo tevreden dat ik ook de H15 (DRL, stadslicht & grootlicht) in het LED wilde hebben!
Zo gezegd, zo gedaan.. en toen lag er weer een nieuw doosje op tafel
.
DE H15 XTR S Black LED set zag er super uit. Netjes afgewerkt en de S staat voor 'Smart', aangezien deze een ingebouwde driver heeft.
Helaas was mijn blijdschap van korte duur. Op het moment dat ik de H15 wilde gaan monteren kwam ik tot de volgende ontdekking.
Dat is balen! De H15 is een aantal centimeter te lang, waardoor hij niet in het armatuur past.
Ik gaf me hiermee niet gewonnen en ging op onderzoek uit. Op internet vond ik toen nagenoeg dezelfde H15 LED kit, en die leek me een stukje korter te zijn. Om het zeker te weten even onder elkaar gezet voor vergelijk.
Ook nog even contact gehad met de (Poolse) verkoper, en deze past zonder problemen in een O3 koplamp, zoals ook op het YouTube filmpje te zien is.
Moeten nog even besteld worden
.
Ook nog even bezig geweest met wat voorbereidingen voor het vervangen van de interieurverlichting. Kapjes waren erg smerig, dus die heb ik eerst maar een netjes gemaakt.
En gisteren ben ik eindelijk bezig geweest om de instapverlichting te vervangen. Hier zag ik best wel tegenop, aangezien het toch redelijk fragiele onderdelen zijn. Maar ik moet zeggen dat het me 100% mee is gevallen. Zeker met behulp van onderstaande video's.
En dit was gelijk een mooie gelegenheid om de zwarte spiegelkappen te monteren, om te kijken hoe dit zou staan.
En het uiteindelijke resultaat van de instapverlichting mag er ook niet om liegen! Matcht wat mij betreft supermooi met de Hilox H7 LED kit en de LED achterlichten!
Toen de spiegels weer volledig opgebouwd waren, wilde ik deze elektrisch gaan verstellen in de juiste stand.
Het viel me toen op dat, zodra je de linker spiegel wilt verstellen, de rechter automatisch mee verstelt. Rechts is wel afzonderlijk te verstellen. Na wat research (oa. op het Skodaforum) blijkt dat dit normaal is, en dat deze functie uitgezet kan worden in je infotainment onder car setup / spiegels en wissers / synchroon verstellen.. Nooit geweten!
Wat ik me trouwens ook nog afvroeg over de hoodlifters, één van de kogeltjes heeft een soort van 'staafje' op het kopje zitten. Dient dit ergens voor, of kan dit er gewoon af? Lijkt mij dat het kogeltje gewoon glad hoort te zijn
.
Wat vinden jullie van de updates/veranderingen? Oordeel zelf
.