Ik heb er inmiddels 5500 km op zitten met de Amundsen+ en ik heb eerlijk gezegd wisselende ervaringen met het apparaat. Mijn ergernissen (tov mijn ervaringen met de jvc KW-NX7000):
- Radio hapert soms (geluid valt dan even weg, lost zichzelf op na een kwartier rijden)
- Dynamische route begeleiding werkt echt voor geen meter. Laatst stuurde hij/zij me vanaf de A12 binnendoor naar de a30 om via de a1 en a28 in Utrecht te komen (uiteindelijk 2,5 uur over gedaan)
- Geluid valt tegen icm de originele speakers
- Soms zit ie naast de weg in plaats van daarop
Wat dan weer wel bevalt:
- De snelheid van het berekenen van de routes
- Muziek afspelen vanaf SD kaart gaat veel sneller dan bij de JVC
- Integratie met maxi-dot
Wat grappig is en er eigenlijk niet veel toe doet:
- Weergave climate control op de Amundsen (leuk maar functioneel voegt het niets toe)
- Weergave PDC (ook grappig en weinig toevoegend en als er iets achter de auto hangt laat ie dat ook zien)
Overigens geldt voor zowel de Amundsen+ als de JVC at de kaarten wat gedateerd zijn, maar dat vind ik niet zo'n probleem, gewoon je verstand gebruiken en de adressen waar ik moet zijn hebben beide toestellen me nog altijd keurig naartoe geleid.
Mijn conclusie, als ik mocht kiezen, doe mij dan maar een after market toestel, die zijn mijns inziens echt kwalitatief beter dan de Amundsen (zeker voor het geld). Waar ik het toestel in 99,99% van de tijd voor gebruik is het afspelen van muziek en juist dat doet de Amundsen voor mijn gevoel minder goed dan een after market alternatief. Ik kan het natuurlijk ook alleen vergelijken met de JVC die ik gehad heb (en daarvoor de Columbus)