MarijntjeTDI
Actief lid
Heb de Amundsen nu ook gekocht, ga hem inbouwen in een 2005 octavia. Ben benieuwd...
Ok bij mij (amundsen uit 2009) moet er een carkit aan. Bij de nieuwe dus blijkbaar niet.
Ben sinds vrijdag in het bezit van O2, overgenomen leaseauto van een collega. Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest om zo'n beetje dit hele topic door te lezen. Wat een feest en schat aan informatie! Ik ben nu een beetje 'ingeleerd' in het vakjargon. Neemt niet weg dat ik toch een vraagje wil stellen. Het kan dus zomaar zijn dat deze in één of andere vorm al gesteld is, maar dan heb ik er overheen gelezen....
Ik richt me even op de iPhone gebruikers (en/of andere non-RSAP toestellen). Ik heb dus een O2 (Businessline, Greenline) uit januari 2010. Er zit een gewone Amundsen in: met een Traffic knop, software versie 0227, hardware versie H12. In combinatie met mijn zakelijke Nokia 3720 werkt de bleutooth/handfree perfect. Met de iPhone wordt deze soms wel herkend maar geeft het dot-matrix display aan 'Mobile Phone is not compatible'.
Dat is na het lezen van dit topic natuurlijk geen verrassing voor me.
De vraag is: wat is voor mij de beste optie om mijn iPhone 4 aan de praat te krijgen met de Amundsen? Is bv een 'Kufatec Fiscon Basic' de beste oplossing? Zie hier
Of zijn er wellicht nog andere of goedkopere mogelijkheden?
Alvast bedankt voor de collectieve intelligentie en het meedenken!
Bedankt voor deze link, die had ik nog niet gevonden. Klinkt bijna te mooi om waar de zijn, het lijkt bijna te simpel... Er worden verder geen details genoemd over welke software versie de Amundsen moet draaien, dus dat blijft dan een gokje dat welllicht de moeite waard isOf de originele vervangen door een nieuwer type: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?16766-Ombouw-Premium-Carkit-rSAP-only-gt-rSAP-HFP
Met carkit bedoel je de BT-module neem ik aan? Ik heb inderdaad nog niet het typenummer van de module gechecked. Dat ga ik deze week nog wel ff doen. Ik ga er vanuit dat ik de 'gewone' Amundsen heb (eq. RNS-310) en ik dacht dat die altijd default met dezelfde BT module werd uitgerust (maar misschien ook niet dus...). Resumé, ik moet eerst maar 'ns gaan kijken....Ik heb al drie keer je hele post doorgelezen, maar je vermeldt niet welke carkit er nu in zit... Dan wordt advies wel heel lastig.... Tip: Kijk eens onder de bijrijdersstoel en noteer het typenummer.
Bakkertje,
wat betreft het geluid kan ik het ook beamen dat dat niet geweldig is. ik heb zowel High als Medium op -9 gezet, was zo ontzettend schel...
Nu na 14.000km en 3 maanden lijkt het net alsof het zich wat gaat settelen...