Amundsen Het grote Amundsen-topic

Ik ben wel benieuwd van wanneer de genoemde update is ....

Mijn Octavia van juli 2011 heeft op de Amundsen+ de (op dat moment) meest recente versie van het kaartmateriaal, dit is deels minimaal 1,5 tot 2 jaar oud.
De eerstkomende update krijg ik overigens door tussenkomst van mijn dealer gratis geinstalleerd, Pon kon nog niet aangeven wanneer deze geleverd werd: binnekort.

ceid

Lid
Ik wil in mijn Octavia RS van 2007 een Amundsen inbouwen, nu heb ik 2 redenen om geen ander navi-systeem te kiezen. Diefstal en Kosten (ik ben geen grote geluidsfreak)
Ik zie van alles aangeboden worden op marktplaats e.d. echter waar moet ik op letten. Moet ik na inbouw deze in laten lezen in VAGcom? en als het even kan wil ik er gelijk mijn telefoon op aangesloten hebben (dus Bluetooth).

Hoop dat jullie me licht in de duisternis kunnen geven...

Bakkertje

Forumguru
@ceid, een Amundsen moet inderdaad "ingeleerd" worden, dan krijg je bijvoorbeeld ook de weergave van de navigatei-instructies op je maxi-dot. Wil je ook bluetooth dan zul je behalve de amundsen ook een bluetooth module + alle kabels en microfoon moeten kopen.

Persoonlijk zou ik een ander aftermarket systeem installeren met geintegreerde bluetooth (daarvan is er keus genoeg)

ceid

Lid
@bakkertje. Bedoel je dan de goedkope china-systemen? Nogmaals de diefstalfactor wil ik zo laag mogelijk houden :xyxthumbs:

Bakkertje

Forumguru
Om diefstal te voorkomen kun je kijken naar systemen met afneembaar front. Daar zijn er genoeg van te vinden ook van de meer gerespecteerde merken, bijvoorbeeld:
Kenwood Electronics Europe | Multimedia Receivers > DNX5280BT
AVIC-F3210BT Navigatie- en multimediasysteem met afneembaar scherm, exclusief voor Volkswagen en Skoda - Pioneer Navigatie - GPS

enz..
Bij onze Oosterburen koop je die apparaten aanzienlijk voordeliger dan hier in NL, daarvoor kun je op guenstiger.de - Der grosse Preisvergleich im Internet kijken..

Giant

Forumguru
Ha Bakkertje,

Ik heb even gekeken, alleen Scandinavië is V1, de rest van de landen is V2. Meer aan versies kan ik niet uit het systeem halen.

GewwiT

Lid
Ha Bakkertje,

Ik heb even gekeken, alleen Scandinavië is V1, de rest van de landen is V2. Meer aan versies kan ik niet uit het systeem halen.

De V2 kaart is van 2010, de V3 kaart van 2011, sinds kort zijn er voor de normale Amundsen ook V4 kaarten van.. je raadt het al, 2012. Ik heb Benelux V4 inmiddels draaien in mijn Amundsen en het werkt feilloos, alles wordt herkend. Al had ik ook al weinig klachten over de V3 kaarten.

Giant

Forumguru
Ik kom zakelijk regelmatig in het oosten van Europa, België en Duitsland en in de zomer in Oostenrijk en Italië. Is de V4 versie al voor alle landen binnen Europa beschikbaar? Heb je ze op CD, DVD of SD-card? Gekregen van je dealer of moeten kopen? Indien het laatste het geval is, wat kost die grap?

GewwiT

Lid
@Giant

De V4 versie is al voor Europa beschikbaar, zoals gezegd heb ik de Benelux versie, tevens Duitsland V4 en Major Roads V4.
Bij de dealer zijn ze neem ik aan de normale prijs, geloof iets van 129 euro? Weet echter niet of dealers in Nederland ze al hebben.

Bakkertje

Forumguru
De v4 kaarten zijn volgens mij voor de oude Amundsen. In de mijne (amundsen+) staat bij kaart database versie 0031 western europe..?

Giant

Forumguru
Voor alle duidelijkheid, mijn auto is van januari 2011, dus geen Amundsen+ maar de versie daarvoor. Volgens wel ingevoerde bronnen komt er mogelijk deze maand nog nieuw kaartmateriaal bij de dealers beschikbaar op een SD card. Maar dat zouden dan 2011 kaarten zijn. Zou de Amundsen+ actueler kaartmateriaal krijgen dan de versie daarvoor, omdat ik in dit topic lees dat er al gelukkigen rond rijden met kaarten van dit jaar? :bye:

michielp

Nieuw lid
Yep, vanmorgen op weg naar het werk versie 4 van de benelux geinstalleerd.
Vanmiddag eens kijken of ie nu wel de juiste weg weet bij mij in de wijk. Het vorige kaart materiaal vond dat ik over een fietspad moest, door de berm de weg over steken.....

GewwiT

Lid
Voor alle duidelijkheid, mijn auto is van januari 2011, dus geen Amundsen+ maar de versie daarvoor. Volgens wel ingevoerde bronnen komt er mogelijk deze maand nog nieuw kaartmateriaal bij de dealers beschikbaar op een SD card. Maar dat zouden dan 2011 kaarten zijn. Zou de Amundsen+ actueler kaartmateriaal krijgen dan de versie daarvoor, omdat ik in dit topic lees dat er al gelukkigen rond rijden met kaarten van dit jaar? :bye:

De oude Amundsen beschikt niet over kaartmateriaal op SD card, dit wordt namelijk op CD's aangeleverd en sinds kort is hiervan V4 op de markt. Je kan ze uiteraard wel naar SD card kopiëren maar het lijkt me sterk dat ze door de dealers zo aangeleverd worden.

De v4 kaarten zijn volgens mij voor de oude Amundsen. In de mijne (amundsen+) staat bij kaart database versie 0031 western europe..?

Ik heb vrijdag mij O2 met Amundsen+ gekregen en ik heb database versie 0038 western europe. Neem aan dat ik daarmee de nieuwste kaarten heb :-)

Skief

Nieuw lid
Hallo allemaal!

interessant forum gezien ik afgelopen vrijdag dan eindelijk mijn O2 EBL gekregen heb. Daarin een Amundsen. Ik lees verhalen over Amandsen+. Wat is het verschil tusssen deze 2?

Bakkertje

Forumguru
@Skief ik kan me voorstellen dat je geen 1038 posts door wilt lezen om het te achterhalen. De Amundsen (RNS310) is het systeem dat met losse CD's werkt voor de navigatie. De database van de CD kun je op een SD kaart zetten (naast je muziek). De Amundsen+ (RNS315) is de opvolger en die heeft intern geheugen waarin al het kaartmateriaal van Europa zit. Aangezien je een nieuwe auto hebt, zit daar als het goed is een Amundsen+ in. Verder verschillen de toestellen niet zo bar veel. De Amundsen+ heeft in somminge gevallen een bluetoothmodule aan boord en kan uitgerust zijn met een DAB ontvanger. Mocht je daarover meer willen weten dan stel ik toch voor om het draadje (of 1 van de anderen) eens door te spitten..

Skief

Nieuw lid
Dank je Bakkertje. das dan helder. Overigens heb ik de versie met sd kaartje erin. Zal wel een voorraad auto geweest zijn....

[mod edit] niet de complete voorgaande posting quoten aub

Bovenaan Onderaan