Amundsen Het grote Amundsen-topic

Bakkertje

Forumguru
@Marco, nee rweesch wil dat hij het afspelen kan stoppen en van voren af aan opnieuw kan beginnen. Die functie zit er inderdaad niet op. Overigens gaat mijn thuis installatie als ik op stop druk in eerste instantie ook in een soort van pauze (resume) en na 2x drukken pas echt op stop. M'n SD kaart heeft sowieso een aantal mappen en dan gaat de gewenste functionaliteit sowieso niet. Volgens mij kun je dat dan alleen bereiken door de SD kaart eruit te halen.

Net trouwens nog even "geklokt" mijn Amundsen+ start echt in minder dan een seconde op, zowel met media als met de radio, maar ja ook dan begint ie niet bij het begin zeg maar..

Als jullie de phone knop op de amundsen bedoelen, als ik die indruk komt gewoon het keuze menu voor het draaien van een nummer en blijft de media of radio gewoon spelen, die stopt dan niet.

rweersch

Actief lid
Ik heb een Amundsen, zonder plus. Wellicht is de plus sneller.
Als je een telefoon aan je Amundsen gekoppeld hebt, dan werkt de knop anders dan wanneer geen telefoon gekoppeld hebt.

Maar dat is toch exact wat de phone-knop doet? (niet om je te narren, maar omdat ik écht niet snap wat je issue is).
Het is niet mogelijk om "geen audio" af te spelen. Dat bedoel ik. Zodra je de Amundsen aanzet, zal hij de CD afspelen, FM, of SD-kaart, of doorgaan waar hij mee bezig was. Om het in termen van de meeste audio-radio's uit te drukken: daar kun je meestal een source "none" of "off" of iets dergelijk selecteren om gewoon de audio echt uit te schakelen. De Amundsen heeft dat simpelweg niet. De Phone-knop kun je wel misbruiken als mute-knop (als je geen telefoon gekoppeld hebt), maar zodra je dan 1) aan de volumeknop draait of 2) het toestel weer opnieuw inschakelt, dan zal hij audio gaan afspelen.

Ik heb dagen dat ik gewoon rust in de auto wil, maar wel het navigatiesysteem nodig heb en de Amundsen dus aan staat. Ik vind het vreemd dat ik elke keer weer actie moet ondernemen om die audio te onderdrukken. Permament uitschakelen is er gewoon niet bij.

Duidelijker waarom de Phone-knop dus niet de gewenste functionaliteit bevat? ;)

svdv2000

Nieuw lid
Navigatie Amundsen - type / versie

Beste Skoda-vrienden,

Gisteren heb ik mijn nieuwe Superb opgepikt bij de dealer, allemaal heel erg leuk, maar ik vraag me af of ik beet genomen ben met mn navigatie systeem. Zonder geheugenkaartje werkt de navi niet en ik heb het vermoeden dat ze de radio gewisseld hebben voor een ouder model. Volgens mij hoeft er in de jongste modellen helemaal geen geheugen-kaartje meer in, zitten de kaarten in het geheugen van de navi zelf.

Wie weet hoe het zit?????????

Hoi svdv2000,

boven de sleuf waar de cd's in gaan staat de tekst "amundsen", als er geen plusje (Amundsen+) achter staat, ben je beetgenomen........

Deze Amundsen+ zat bij mij in augustus 2011 al in onderstaande auto.

Groet!

rweersch

Actief lid
De jongste (Amundsen+) is de RNS315 en die heeft nog steeds een SD-slot:

vw-rns315.jpg

Handleiding:
https://mediaportal.skoda-auto.com/...ation/A05_Fabia_Amundsen_NavigationSystem.pdf

[edit] Vraag niet goed gelezen. Ik dacht dat hij wilde weten of de Amundsen+ een SD-slot had :)

@XIL98DYQ Kan ik beamen, bij mij ook de amundsen+, en deze werkt zonder SD-kaartje of cd.
@svdv2000 Ik zou de dealer eens contacteren en je verhaal doen. Misschien is het gewoon de zaak om de kaarten op het geheugen van je GPS te zetten... Heb je foto's? Dan kunnen we je vertellen welk toestel je effectief hebt meegekregen.

TTE

Lid
Ik denk ook dat je niet het meest actuele model Amundsen hebt, de auto's die nu geleverd worden(al vanaf sept/okt) hebben de Amundsen+
Deze werkt zonder SD kaart, daar zit een intern geheugen in. Heb zelf een Superb met Amundsen gekregen in oktober en hier zit geen SD kaart in en werkt prima! Misschien heb je een voorraad auto die al een tijdje heeft gestaan?

svdv2000

Nieuw lid
Dank en een aanvullende vraag.

Beste Skoda-vrienden,

Super dank voor jullie snelle en heldere reacties.

Na controle blijkt dat er inderdaad geen plus-versie in zit.

Zijn er, naast het hebben van een intern geheugen, nog meer verschillen tussen de versie met en zonder plusje?

(Ik mag er toch vanuit gaan dat ik de nieuwste installatie krijg als ik een nieuwe auto bestel?)

Tijd om wat dieper te graven: WIE WEET HOE IK KAN ACHTERHALEN WANNEER DE AUTO GEPRODUCEERD IS ????

(kort na bestellen kon men de auto al leveren, was een voorraadauto, maar ja, hoe oud is de auto dan al?)

Onderstaande auto heb ik 12 augustus opgehaald, hij is 2 weken voor die tijd geproduceerd. Doe het even uit het hoofd hoor maar volgens mij werd de Amundsen+ vanaf week 22 gemonteerd in elke business-line.

Bakkertje

Forumguru
@svdv2000 Als je een auto besteld hebt met een amundsen+, dan moet je ook een Amundsen+ in je auto krijgen, simpel zat. Mijn auto is ook heel snel geleverd, echt binnen een week of 3. In mijn geval is er een auto die al gepland stond aangepast naar mijn wensen. Die auto is op 20-08-2011 uitgeleverd en is met Amundsen+..

andrehj

Forumguru
Tijd om wat dieper te graven: WIE WEET HOE IK KAN ACHTERHALEN WANNEER DE AUTO GEPRODUCEERD IS ???

Dat kun je zien aan het modeljaar. Alle auto's van modeljaar 2012 hebben de Amundsen+ (die behalve heel West-Europa in het interne geheugen ook een snellere processor heeft), de oudere hebben de oude Amundsen (die dan weer als voordeel heeft dat je met wat moeite de kaarten kunt downloaden).

Het modeljaar is het 10e karakter van je chassisnummer (VIN). Is dat een C dan heb je modeljaar 2012, is het een B dan heb je modeljaar 2011.

ahessler

Nieuw lid
Hallo allemaal. Ik ben een nieuwe skoda rijder met een amundsen+. Bij een test gaf ik het systeem op naar Barcelona te rijden zonder tolwegen. Nou daar snapt het systeem toch ech niks van.Via Limburg Duitsland in, vervolgens Zwitserland in (MET TOL) dan naar rechts Franrijk in ook weer de tolweg op dan steekt die zo door naar Spanje en uiteindelijk Barcelona, maar ook weer allemaal met tolweg. Ik heb tolwegen uitgesloten in de setup maar daar heeft het systeem dus lak aan. Nou blij dat ik nog steeds mijn tomtom 950 live heb. Hebben meer mensen hier last van???? Ook geeft het systeem geen snelheid aan voor zover ik kan zien en valt er niets toe te voegen zoals flitspalen of andere POI.

Ook geeft het systeem geen snelheid aan voor zover ik kan zien en valt er niets toe te voegen zoals flitspalen of andere POI.
Weergave van de snelheid kun je zelf instellen. Uit mijn hoofd: verkeertekenweergave in het setup menu. Succes. Flitspalen kun je niet toevoegen, trouwens strafbaar in diverse landen, maar reisdoelen wel. Een POI zou je dus als reisdoel kunnen opslaan.

ahessler

Nieuw lid
Weergave van de snelheid kun je zelf instellen. Uit mijn hoofd: verkeertekenweergave in het setup menu. Succes. Flitspalen kun je niet toevoegen, trouwens strafbaar in diverse landen, maar reisdoelen wel. Een POI zou je dus als reisdoel kunnen opslaan.

Hiermee kan je alleen de terplaatse max snelheid weergeven en niet de eigen snelheid. En die borden die je dan ziet op je systeem kloppen soms niet met de werkelijke max snelheid ter plaatse

Bovenaan Onderaan