Amundsen Het grote Amundsen-topic

Ik heb de amundsen+ i.c.m. het Bluetooth handsfree carkit met multifunctioneel stuurwiel, allemaal af fabriek. Werkt echt super allemaal moet ik zeggen. HTC android telefoon synct moeiteloos.

De spraakbediening doet het ook goed: heb voor veelgebruikte contacten naam ingesproken en daarmee kan ik ze goed bellen. Het systeem is wel engelstalig (dame praat in het engels) en daardoor herkent systeem zelf niet als ik contactpersonen noem (en moet ik ze dus vooraf inspreken en dat opslaan). Kun je de taal van spraakbediening nog op NL zetten? Heb het niet kunnen vinden...

rweersch

Actief lid
@Skief

Ik zou zeggen lees dit draadje even door, dan weet je genoeg! :)

Suggestie aan de moderators: wellicht een idee om een "start post" te maken, a la de "Grote [onderwerp] topic"-s op bv. Tweakers.net. In de eerste post wordt een FAQ-achtige samenvatting gegeven van alle feitelijke info uit de thread. Dat werkt in praktijk geweldig, maar je moet wel per topic een toegewijd persoon hebben om de start post te updaten.

Even een kleine vraag:
Als ik muziek afspeel vanaf SD kaart op mijn Amundsen+ en die wil ik stoppen. Hoe kan ik de muziek stoppen, zonder een andere bron te willen starten? Ik wil gewoon 'einde muziek'. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ander klein vraagje: is er een 'mute' knop voor de Amundsen+m waarmee ik tijdelijk het volume minimaliseer?

rweersch

Actief lid
Niet echt: je kunt het volume uitzetten, of het hele apparaat. Maar er geen geen optie om de muziek (SD/CD/radio) echt te "stoppen" zoals het stop-knopje op je "huiskamer" CD/MP3-speler

Bakkertje

Forumguru
Niet echt: je kunt het volume uitzetten, of het hele apparaat. Maar er geen geen optie om de muziek (SD/CD/radio) echt te "stoppen" zoals het stop-knopje op je "huiskamer" CD/MP3-speler

Leg mij eens uit wat het verschil is tussen het pauzeren met door het indrukken van je mute knop en de stopknop zoals je die thuis hebt? Je kunt het apparaat trouwens ook gewoon uitzetten, het opstarten gaat echt in een fractie van een seconde..

Benno

Lid
Als je hem uitzet dan doet je navigatie het ook niet meer!! Het moet toch kunnen om het geluid uit te zetten.

gjb

Nieuw lid
druk op phone: geluid is uit en muziek stopt, nog een keer en muziek gat verder waar je gebleven was . . .

Bakkertje

Forumguru
Als je hem uitzet dan doet je navigatie het ook niet meer!! Het moet toch kunnen om het geluid uit te zetten.

Nee hoor, als je het geluid uitzet van bijvoorbeeld de radio, is enkel het geluid van de radio uit niet van de navigatie.
Dus als je enkel je navigatie wilt horen zonder muziek, selecteer de radio, druk je volumeknop in op je stuur en tadaa, opgelost..
Dat moet je overigens niet doen op het moment dat er een instructie van de navigatie uitgesproken wordt, want dan gaat je navigatie op mute ipv de radio..
Als je hetzelfde doet in de media stand, staat deze zelfs op pauze. Wat wil een mens nog meer? :D

Overigens als ik op phone druk speelt de radio/media gewoon door totdat ik daadwerkelijk ga bellen..

rweersch

Actief lid
Gisteren had ik het gekke probleem dat de volumeknop helemaal niks meer deed. Gelukkig stond de muziek op een normaal niveau, dus het was niet zo problematisch. Schakelen tussen de verschillende sources, uitschakelen e.d. mocht allemaal niet baten. Uiteindelijk thuis op de oprit, na uitschakelen motor, Amundens weer ingeschakeld, en toen werkte alles weer normaal. Vreemd...

Leg mij eens uit wat het verschil is tussen het pauzeren met door het indrukken van je mute knop en de stopknop zoals je die thuis hebt? Je kunt het apparaat trouwens ook gewoon uitzetten, het opstarten gaat echt in een fractie van een seconde..
Nee, dat ga ik niet uitleggen (heb ik al eens gedaan ;) ). Ik mis gewoon een functionaliteit (dat hoef ik niet te verantwoorden), de alternatieven zijn al vaak genoeg aangedragen, en ik heb geen zin in de zoveelste welles/nietes-discussie.
Het opstarten (tijdens rijden, naar MP3, niet radio) duurt trouwens wel iets langer dan een fractie van een seconde, eerder een seconde of 5. Opstarten na koude start duurt zelfs snel een seconde of 10. FM is sneller.

Benno

Lid
Dat gaat goed met het knopje indrukken, weer iets geleerd, na 2 1/2 maand Yeti rijden, radio gaat uit, maar navigatie niet, Bakkertje bedankt!!!

Bakkertje

Forumguru
@rweesch: Ik snap nog steeds niet welke functionaliteit je mist?
Het apparaat doet functioneel precies wat je thuis hebt door het drukken op stop. De muziek stopt en als je weer een knop indrukt gaat ie weer spelen?
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is dat toch wat je wilt? Als ik je andere probleem zo lees vraag ik me af of er niet meer aan de hand is met je Amundsen?

Maar goed, het zal wel aan mij liggen, ik probeer je te helpen en heb net zo min als jij zin in een welles-nietes..

MarcoO2

Forumguru
Volgens mij mist er geen functionaliteit, maar was Rweersch tevreden geweest als er niet "mute" of "phone", maar "stop" op de knop had gestaan...

rweersch

Actief lid
Ik bedoel wat anders.

Een stop-knop stopt het medium. Als je daarna weer op play drukt, of het medium als source selecteert, wordt het medium opnieuw afgespeeld. De Phone knop stopt het medium niet, hij pauseert het (CD/MP3) of mute het (FM). Daarnaast heeft de Phone-knop ook een andere functie (zoals je verwacht, voor de telefoonfuncties), maar fungeert toevallig ook als mute/pauze.

MarcoO2

Forumguru
Maar dat is toch exact wat de phone-knop doet? (niet om je te narren, maar omdat ik écht niet snap wat je issue is).

Bovenaan Onderaan