Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

rbo

Senior Member
--------------------------------------------
Software Loading CD for CP2 based units
(c) CONTINENTAL Wetzlar

CdTreeBuilder version 3.06 is used.
--------------------------------------------

#CD:tongue: 0 0 4 . 7 5 4 . 3 0 1
#DATE:2009-06-11
#Project: VWRNS
#Author: RoNe
#Steckbrief: C_EU_9.242_t300 C3/C4A/C5C/C6
#CommentStart:
This is a SWL CD for VW delivery.
#CommentEnd:

#Integrationphase: Delivery cw45/09 C3/C4A/C5C/C6-samples
#VwSwPartNumber:1T0035680C/1T0035680C/7L6035680C/3T0035680A/7F0035680/7E0035680
#VwSwIndex:2660/2666/2662/2668/2664
#AppsBuild:C_EU_9.242_t300 C3/C4A/C5C/C6

#CRC16:8b76
Deze heb ik nu draaien , de verschillen staan in topic al omschreven.
Ik zie net dat ik nu 2664 draai en niet de 1200.Maar even goed veel meer functie erbij gekregen dus ik ben tevreden, voorlopig.

Eppiegrande

Actief lid
Voor de mensen met een telefoon (ik zelf TytnII) die na de upgrade naar fw versie 2664 gegaan zijn en het telefoonboek kwijt waren. Er is een oplossing.
http://jetwaremobile.com/ Laatste versie op Tytn II gezet en telefoonboek is weer te lezen en functioneert weer als voor FW2664. Volgens de site is er een mogeijke bijwerking met de Tytn dat de BT verbinding kan wegvallen, maar dat heb ik zelf nog niet ondervonden.

Dus weer een probleem minder!!!

(bron: http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=12251)

rbo

Senior Member
Voor de mensen met een telefoon (ik zelf TytnII) die na de upgrade naar fw versie 2664 gegaan zijn en het telefoonboek kwijt waren. Er is een oplossing.
http://jetwaremobile.com/ Laatste versie op Tytn II gezet en telefoonboek is weer te lezen en functioneert weer als voor FW2664. Volgens de site is er een mogeijke bijwerking met de Tytn dat de BT verbinding kan wegvallen, maar dat heb ik zelf nog niet ondervonden.

Dus weer een probleem minder!!!

(bron: http://vwnavi.com/forums/showthread.php?t=12251)
Geen problemen mee gehad na de update.Toestel samsung star.

jali

Nieuw lid
Hoe kan ik het versienummer controleren

Ik weet dat het ergens op het forum staat maar kan het niet meer terugvinden.
Hoe kan ik het versienummer van de geinstalleerde software vinden op de columbus?

Verder zie ik veel berichten over de V5 DVD en ook in mijn auto schijnt V3 geinstalleerd te zijn. Ik heb de dealer hierop aangesproken met de verwijzing naar het skoda-forum en ze hebben direct een nieuwe DVD besteld om m'n columbus te upgraden.
Ook deze dealer gaf aan dat ze gewoon de DVD bestellen en verwachten de laatste versie te krijgen, maar helaas de praktijk is anders.
Ze hebben wel direct het skoda-forum toegevoegd aan de favorieten want ze vonden het een waardevolle aanvulling op de info van Pon.

V6 kaart

Verder zie ik veel berichten over de V5 DVD en ook in mijn auto schijnt V3 geinstalleerd te zijn. Ik heb de dealer hierop aangesproken met de verwijzing naar het skoda-forum en ze hebben direct een nieuwe DVD besteld om m'n columbus te upgraden.
Ook deze dealer gaf aan dat ze gewoon de DVD bestellen en verwachten de laatste versie te krijgen, maar helaas de praktijk is anders.

Let op dat je de V6 versie krijgt, http://www.volkswagen-zubehoer.de/sh...r-RNS-510.html , hier staat kaartmateriaal van Q4-2008 op. Alle andere versies hebben oud kaartmateriaal uit Q4-2007.

WillemJan

Forumguru
Hallo,

Vraagje. Als ik mijn Columbus met firmware 2664 uit zet, krijg ik een zwarte display en geen datum / tijdaanduiding?

Hoe krijg ik die wil?

Thnx... Willem-Jan

hemi24

Forumguru
Je moet de tijdaanduiding aanzetten onder Setup systeem:

Time display
– If you press the function key , while in the menu Setup System, the
automatic time display is set in the touch-screen.
– Time display in the operating modes radio, media and map.
– The current time is taken over by the instrument cluster in the vehicle.
– After switching off the unit, the time continues to show.

Leuk bedacht, maar wanneer rijd je met het systeem uit? Zo goed zing ik zelf nou ook weer niet..!

Bij navigatieweergave verdwijnt na verloop van tijd je o zo handige RDS-weergave, en bij radio en media-weergave komt het ook net daar te staan waar ik het niet wil...

MarcoO2

Forumguru
Columbus is de weg kwijt

Zojuist iets raars meegemaakt met mijn Columbus... ik stond in Veenendaal voor het stoplicht, zonder dat ik mijn navigatie gebruikte. Vanuit mijn ooghoek zie ik ineens mijn beeld verschuiven.

Zomaar spontaan ging de cursor aan de wandel: die verschoof over de kaart, om tenslotte ergens in de buurt van Arkel tot stilstand te komen...

Ben naar huis gereden, heb daar de columbus opdracht gegeven om naar huis te navigeren. Resultaat: een te rijden route van 75 kilometer...

Kortom, erg raar... zal straks eens kijken of'tie mijn huis inmiddels weer gevonden heeft! :D

Iemand ervaring met deze spontaan weglopende Columbus?

Neptukker

Forumguru
Zou goed kunnen wezen dat ie even een paar satelieten kwijt was.....
Dat moet bij inbouwsystemen niet uitmaken. Dankzij de wielsensoren (vroeger een gyroscoop) wordt bijgehouden hoe je verder gaat in geval van satelietverlies. Dat is bijvoorbeeld een groot voordeel in tunnels zoals die in Italie wel toegepast worden, ergens halverwege een afslag. Het systeem rekent gewoon verder. Een raamplakker gokt maar dat je dezelfde snelheid doorrijdt en past daar de commando's op aan.
Wat de oorzaak wel zou zijn weet ik dan weer niet.

Ronnie

Forumguru
In mijn VW MCD/Satcompass zit nog wel een gyro, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat de nieuwere/jongere systemen helemaal afgaan op het ABS signaal, hieruit wordt ook het esp gestuurd dus kan men ook afstanden, snelheden en ook bochten "meten".

Neptukker

Forumguru
Vroeger? Heeft een Columbus/RNS510 niet nog altijd een ingebouwde gyro?
IK weet het niet 100% zeker maar denk van niet. Op deze manier is een systeem inbouwen ook goedkoper. Enkel antenne + systeem plaatsen. Rest van de sensoren zitten er toch al op. Als je systeem achteraf inbouwd heb je volgens mij ook enkel die componenten nodig dacht ik. De rest van de signalen komen denk ik via de Can Bus.

hemi24

Forumguru
Gyro is niet alleen voor richtingveranderingen in het platte vlak, maar ook voor hellingen, want die maken de weg ineens een stukje langer...

Cruise (RNS300) had/heeft ook nog gewoon een gyro...

MarcoO2

Forumguru
Zojuist iets raars meegemaakt met mijn Columbus... iIemand ervaring met deze spontaan weglopende Columbus?
Toen ik vanmorgen instapte, bevond mijn auto zich volgens de navi nog steeds 75 km verderop... een nachtje erover nadenken heeft dus niet geholpen. Heb 'm toen een harde reset gegeven, toen had'ie ineens weer de juiste plek te pakken. Vaag......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan